جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴
تلویزیون مهم‌ترین ابزار سنتی سرگرمی منازل در سراسر جهان است؛ امروزه صدها مدل متفاوت از انواع تلویزیون‌ها در بازارهای جهانی موجود بوده و کاربران با هر سقف درآمد و بودجه، امکان استفاده از آنها را دارا هستند.
کد خبر: ۳۸۸۱۷
تیتر 20- تلویزیون مهم‌ترین ابزار سنتی سرگرمی منازل در سراسر جهان است؛ امروزه صدها مدل متفاوت از انواع تلویزیون‌ها در بازارهای جهانی موجود بوده و کاربران با هر سقف درآمد و بودجه، امکان استفاده از آنها را دارا هستند. با این وجود تلویزیون‌هایی نیز به بازار عرضه شده‌اند که خرید آنها کار هر کسی نبوده و بدون شک برای بخش اعظم مردم یک رؤیای دور از دسترس هستند! برای آشنایی با گران قیمت تلویزیون‌های جهان همراه ما باشید.

1- تلویزیون Stuart Hughes Prestige HD Supreme Rose Edition با قیمت 2.25 میلیون دلار
تلویزیون Stuart Hughes Prestige HD Supreme Rose Edition که جایگزین نسخه 1.7 میلیون دلاری پیشین خود شده است، گران‌ترین تلویزیون جهان نام دارد. در ساخت این تلویزیون از 2.5 کیلوگرم طلای خالص، 48 عدد الماس، پوست تمساح و جواهر آلات گران قیمت استفاده شده است. این تلویزیون 55 اینچی تولید کمپانی Prestige HD است که در ساخت محصولاتی نظیر گوشی‌های هوشمند و... لوکس فعالیت دارد.

به طور کلی، تنها علت قیمت بالای تلویزیون Stuart Hughes Prestige HD Supreme Rose Edition استفاده از چندین کیلو جواهر آلات و پوست طبیعی حیوانات است. این تلویزیون تنها در حالت سفارشی تولید شده و گران قیمت‌ترین تلویزیون جهان است. اطلاع دقیقی از مشخصات خریداران این تلویزیون لوکس در دست نیست.

2- تلویزیون TITAN ZEUS با قیمت 1.6 میلیون دلار
دومین تلویزیون گران قیمت جهان Titan Zeus نام دارد که بین 1.6 تا 1.8 میلیون دلار قیمت دارد. این تلویزیون از وضوح 4K پشتیبانی کرده و یک تلویزیون هوشمند پیشرفته با مقاومت بالا در برابر حرارت و آب است. کاربران می‌توانند Titan Zeus را در مدل‌های خمیده (Curved) نیز سفارش داده و نصب آن به صورت کاملاً رایگان توسط تکنسین‌ها انجام می‌گیرد.

حتی امکان سفارش Titan Zeus در کشتی‌های تفریحی، قایق‌ها و محیط‌های سرباز نیز وجود دارد. تکنولوژی ساخت Titan Zeus بسیار بالا بوده و خریداران خاص و منحصر به فردی دارد.

3- تلویزیون Stuart Hughes Prestige HD Supreme Edition با قیمت 1.5 میلیون دلار
سومین تلویزیون گران قیمت جهان، Stuart Hughes Prestige HD Supreme Edition نام دارد. این تلویزیون نیز مانند Supreme Rose Edition یک اثر هنری گران قیمت با جواهرآلات متعدد است که در تولید آن از پوست تمساح آفریقایی استفاده شده است. این تلویزیون دارای 48 الماس کار شده و فریمی از جنس طلای 22 عیار است

تمامی دکمه‌های فیزیکی این تلویزیون نیز از جنس الماس هستند. این محصول تنها با سفارش تولید می‌گردد.

4- تلویزیون PANASONIC TH-152UXIW با قیمت 770 هزار دلار
تلویزیون فوق بزرگ و گران قیمت TH-152UXIW از کمپانی ژاپنی پاناسونیک، رتبه پنجم لیست را به خود اختصاص داده است. این تلویزیون در دو نسل تولید شده و نسل پیشین آن نیز از گران قیمت‌ترین مدل‌های جهان به شمار می‌رفت. در این سری پاناسونیک بهبودهایی را اعمال کرده است, به عنوان وضوح تصویر از FHD به 4K ارتقاء یافته است.

این تلویزیون از فناوری 3D پشتیبانی کرده و به سیستم عامل هوشمند اختصاصی این شرکت مجهز است. این تلویزیون با ابعاد 152 اینچ، از نسبت تصویر 17:9 بهره می‌برد. TH-152UXIW تنها در برخی کشورها نظیر انگلستان به فروش می‌رسد. این تلویزیون از یک پنل پیشرفته و کاملاً سفارشی بهره برده و تولید آن کار چندان آسانی نخواهد بود. البته با ورود مدل‌هایی نظیر نمایشگرهای Micro LED، حیات چنین مدل‌هایی در خطر خواهد افتاد.

5 تلویزیون C SEED 201 با قیمت 680 هزار دلار
رتبه پنجم لیست را تلویزیون C SEED 201 به نام خود اختصاص داده است. این غول 201 اینچی برای استفاده‌های خارجی طراحی شده و در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است. این تلویزیون به گونه‌ای طراحی شده است که دارای یک آسانسور بوده و با یک دکمه در زیر زمین فرو می‌رود. این تلویزیون دارای 2 میلیون و 222 هزار دیود LED بوده و 10 برابر روشن‌تر از تلویزیون‌های معمول است.

تلویزیون C SEED 201 در دو سایز 144 و 201 اینچی تولید می‌گردد. به هر حال برای خرید آن به پرداخت هزینه سنگین 680 هزار دلاری نیاز است!

6- تلویزیون پلاسمای غول پیکر Panasonic با قیمت 500 هزار دلار
چند سالی است که شرکت‌های بسیاری از جمله سامسونگ و ال‌جی تولید تلویزیون‌های پلاسما را متوقف کرده‌اند. اما پاناسونیک همچنان مدل‌هایی را نظیر این غول 152 اینچی تولید می‌کند. این تلویزیون که به یک سیستم تهویه پیشرفته مجهز بوده و البته مصرف انرژی بالایی هم دارد، 500 هزار دلار قیمت داشته و برای راه اندازی و نصب آن به چند فرد ماهر نیاز است.

برای حمل و نقل آن به لیفتراک نیاز خواهد بود. این تلویزیون 1272 پوند وزن داشته و یکی از سنگین‌ترین تلویزیون‌های جهان است که حتی تعمیر آن نیز بسیار دشوار است. به هر حال این محصول نیز در حال خروج از بازار است.

7-تلویزیون SHARP LB- 1085 با قیمت 160 هزار دلار
کمپانی شارپ دو تلویزیون بسیار گران قیمت را معرفی کرده است؛ نخست تلویزیون SHARP LB- 1085 که با قیمت 160 هزار دلار به فروش می‌رسد. دوم یک تلویزیون 8K که با قیمت 180 الی 200 هزار دلار فروخته می‌شود. با این وجود مدل دوم هنوز به مرحله تولید انبوه نرسیده است. SHARP LB- 1085 یک تلویزیون غول پیکر 108 اینچی است.

این تلویزیون به دلیل استفاده از یک نوع پنل خاص بسیار گران است. پنل آن دارای وضوح بسیار بالایی بوده و فاصله پیکسلی آن به مراتب کمتر از مدل‌های مشابه است. یک رابط کاربری هوشمند پیشرفته و سیستم کنترل خودکار نور، از جمله ویژگی‌های آن به شمار می‌روند.

8-تلویزیون SAMSUNG UA11OS9 با قیمت 152 هزار دلار
شرکت سامسونگ در 12 سال گذشته پُر فروش ترین برند تلویزیون در جهان بوده است. این شرکت یکی از گران‌ترین تلویزیون‌های بازار با نام SAMSUNG UA11OS9 را در سبد کالای خود دارد. UA11OS9 از سری تلویزیون‌های The Wall این شرکت به شمار می‌رود.

این تلویزیون 110 اینچی به سیستم عامل هوشمند Tizen و یک پردازنده 4 هسته‌ای مجهز است. این تلویزیون از وضوح UHD پشتیبانی کرده و به صورت بدون سیم به شبکه Wi-Fi هم متصل می‌گردد. این تلویزیون از فناوری HDMI Colour Brilliance برخوردار بوده و یک موتور ارتقاء تصویر (Up-Scaling) بسیار پیشرفته مجهز است.

9- تلویزیون BANG AND OLUFSEN BEOVISON 4 با قیمت 135 هزار دلار
کمپانی B&O به ساخت تجهیزات صوتی و تصویری لوکس شهره است؛ این شرکت که کیفیت و لوکس بودن را به صورت یکجا در محصولات خود ادغام کرده است، با تلویزیون 135 هزار دلاری BEOVISON 4 در این لیست حضور یافته است. این تلویزیون 103 اینچی برای اولین بار در سال 2009 معرفی شده و از آن زمان تا کنون، بارها مورد بازنگری و ارتقاء قرار گرفته است.


در حال حاضر آخرین مدل از BEOVISON 4 با یک پنل بسیار حرفه‌ای در بازار حضور دارد که بهترین کیفیت تصویر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین سیستم صوتی آن شما را از خرید یک سینمای خانگی بی نیاز می‌کند. این سیستم صوتی دارای پردازنده DSP اختصاصی است.

10- تلویزیون PANASONIC KEYMAT YALOS DIAMOND با قیمت 130 هزار دلار
تلویزیون Keymat Yalos Diamond تنها در سایز 40 اینچی تولید شده است که یک کالای لوکس از سوی پاناسونیک به شمار می‌رود. به یاد داشته باشید که دلیل اصلی قیمت بالای این تلویزیون استفاده از 160 الماس تعبیه شده در کابینت آن است.

این تلویزیون در بخش‌هایی از روکشی با آب طلای سفید بهره می‌برد. به نظر می‌رسد که تولید Keymat Yalos Diamond هم به پایان خود نزدیک می‌شود./شهر سخت افزار

ارسال نظرات
موضوعات روز