پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
یک مطالعه جدید موفق شده ارتباط معنی داری بین استفاده از رنگ مو و خطر ابتلا به سرطان پستان پیدا کند. نتایج این مطالعه نشان می دهد که بین استفاده از رنگ مو و خطر سرطان پستان در زنان سفید پوست و سیاه پوست تفاوت هایی وجود دارد.
کد خبر: ۳۸۹۰۵
تیتر20- انستیتوی ملی علوم بهداشت محیطی به عنوان یکی از 27 موسسه و مرکز انستیتوی ملی بهداشت، تحقیقاتی در زمینه تأثیرات محیط بر بیماری های انسانی انجام می دهد. اکنون طبق گفته دانشمندان این موسسه که در ژورنال بین المللی سرطان منتشر شده است، زنانی که مرتب از رنگ موی دائمی استفاده می کنند ، می توانند خطر ابتلای خود به سرطان سینه را تا 60 درصد افزایش دهند.

مطالعه ای که بر اساس سوابق پزشکی بیش از 45000 زن انجام شده است نشان می دهد که  بین رنگ دائمی مو و سرطان پستان خصوصاً در بین سیاه پوستان ، رابطه مثبت وجود دارد. این تحقیقات اضافه می کند که ممکن است وجود مواد سرطان زا در بسیاری از محصولات زیبایی در کمین افراد مختلف است.

استفاده از رنگ مو و صاف کننده های شیمیایی مو منجر به سرطان پستان می شود

به نظر می رسد زنانی که هر چند وقت یکبار(نه دائم) موهایشان را رنگ می کردند ، خطر ابتلا به سرطان سینه را 9 درصد افزایش می دهند. با این حال ، برای زنان سیاه پوست ، خطر ابتلا به سرطان پستان به میزان قابل توجهی بالاتر بود و به 45 درصد می رسد.  این رقم در افرادی که مرتب از رنگ مو استفاده می کنند حتی بیشتر است و به 60 درصد افزایش پیدا می کند. اما شاید برایتان سوال باشد که منظور از رنگ مو به طور مرتب چیست. افرادی که حداقل ماهی یک تا 2 بار موهای خود را رنگ می کنند در مرض خطر بیشتری قرار دارند.

جالب اینجاست که بسته به نوع رنگ مو استفاده شده نیز تفاوت هایی وجود دارد. رنگ موهای تیره با افزایش 51 درصد خطر برای خانم های سیاه پوست و 8 درصد خطر برای زنان سفید پوست همراه بود. وقتی صحبت از رنگ موی روشن شد ، به نظر می رسد 46٪ خطر برای زنان سیاه پوست و 12٪ افزایش خطر برای سفید پوستان وجود دارد.

اینکه چرا تغییرات نژادی وجود دارد ، مشخص نیست ، اما محققان حدس می زنند که ممکن است با نحوه استفاده از آن یا تفاوت در نحوه تولید محصولات برای مخاطبان سیاه و سفید تفاوتهایی وجود داشته باشد. آنها همچنین ارتباط معنی داری بین خطر سرطان پستان و صاف کننده های موی شیمیایی مو مشاهده کردند.

این تحقیق براساس سوابق پزشکی بیش از 46000 زن در سنین 35 تا 74 سال انجام شده است و البته زنانی را شامل می شود کهد حداقل یک خویشاوند نزدیکشان به سرطان دچار شده اند. این نتایج شامل اطلاعات مربوط به دوره پیگیری تقریباً 8 ساله است که 2،794 سرطان سینه را شناسایی کرده است./ انتخاب
ارسال نظرات
موضوعات روز