پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷
بازگشت آرامش به بازار با خروج واسطه ها
در‌حالی پس از‌سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین، بازار خودرو در انتظار تکانه های این تصمیم بود اما به گفته فعالان این بازار، پس از این تصمیم بازار شاهد هیچ‌جهش قیمتی نبوده است.
کد خبر: ۳۸۹۰۹
تیتر20- بازار خودرو آرام است و فعالان این بازار فروش های فوری خودروسازان و نبود واسطه را اصلی ترین دلیل این آرامش عنوان می کنند و معتقدند که مصرف کنندگان واقعی تنها خریداران این بازار هستند و در این شرایط بازار همواره به سمت ثبات بیشتر حرکت خواهد کرد.
سعید موتمنی، رییس اتحادیه فروشندگان خودرو تهران با تاکید بر این که از چهارشنبه دو هفته پیش تاکنون بازار آرام شده است، می گوید: در این شرایط برخی خودروها با کاهش قیمت روبرو شدند و برخی نیز شاهد ثبات قیمت بودند اما آنچه مشخص است، نبود مشتری در بازار است.

وی می افزاید: درج قیمت بالای برخی از خودروها در برخی از سایت ها جای تعجب و خنده دارد زیرا در بازار چنین ارقامی دیده نمی شود.

وی افزایش قیمت رخ داده در برخی از خودروها را پیش از افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین می داند و می گوید: پس از اصلاح قیمت بنزین‌هیچ گونه جهشی در قیمت خودروها رخ نداد و افزایش قیمتی که پیش از این وجود داشت به دلیل فروش خودروهایی بود که به صورت هیجانی خرید شده بود.

موتمنی در تشریح دلیل آرامش فعلی بازار می افزاید: همزمان با افزایش قیمت ها هیچ خریداری در بازار وجود ندارد از سوی دیگر فروش فوری خودروسازان با موعد تحویل ۱۵ روزه و یک ماهه نیز در‌تامین نیاز مشتری ها بسیار‌تاثیرگذار بوده و با این که اختلاف قیمت بازار و کارخانه چندان زیاد نیست اما کسانی که نیاز به خودرو داشته و در ۱۸‌ماه گذشته خریدی نددشته اند، نیاز خود را با فروش های فوری تامین کرده اند.

رییس اتحادیه فروشندگان خودرو تهران ادامه می دهد: یکی از دلایل افزایش قیمت ها در بازار به دلیل فروش خودروهای ثبت نامی کسانی بود که با هدف سرمایه گذاری اقدام به خرید کرده بودند. این دسته از افراد با مراجعه به سایت های اینترنتی و مشاهده کمبود عرضه، خودروی خود را با قیمت های گزافی به فروش می گذاشتند که این امر‌ به التهاب بازار دامن زد.

وی در‌پایان پیش بینی کرد که تا سه ماه آینده هیچ تغییر خاصی در بازار رخ نخواهد داد و تنها خریداران بازار نیز کسانی هستند که به خودرو نیاز دارند./خودروکار
ارسال نظرات
موضوعات روز