سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
غذا‌های قرمز از عوامل مؤثر در کاهش وزن به شمار می‌روند و با خوردن آن‌ها نیازی به پیروی از رژیم غذایی سخت نخواهید داشت، زیرا آن‌ها حاوی بسیاری از مواد مفید مانند پلی فنول‌ها و آنتوسیانین، آنتی اکسیدان و مواد ضد التهابی و ضد چاقی اند و علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، به حذف سموم بدن کمک می‌کنند.
کد خبر: ۳۸۹۸۶
تیتر20- داشتن بدن متناسب رویای بسیاری از مردم است که برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند. رسیدن به اندام متناسب به ورزش و بهره بردن از یک رژیم غذایی سالم با اساس قرار دادن سبزیجات و میوه‌های مختلف، به خصوص میوه‌ها و سبزیجاتی قرمز نیاز دارد.

غذا‌های قرمز از عوامل مؤثر در کاهش وزن به شمار می‌روند و با خوردن آن‌ها نیازی به پیروی از رژیم غذایی سخت نخواهید داشت، زیرا آن‌ها حاوی بسیاری از مواد مفید مانند پلی فنول‌ها و آنتوسیانین، آنتی اکسیدان و مواد ضد التهابی و ضد چاقی اند و علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، به حذف سموم بدن کمک می‌کنند.

۱. گیلاس

گیلاس حاوی مقدار زیادی از فلاونوئید‌ها با خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدان و فیبر محلول است که به کاهش چربی در ناحیه شکمی کمک می‌کند. به خاطر داشتن مقادیر زیادی از آب، پس از خوردن آن برای مدت طولانی احساس سیر بودن خواهید کرد.

۲. پیاز قرمز

پیاز قرمز یک محصول ایده آل برای مبارزه با چربی شکم و پاکسازی بدن است، زیرا حاوی آلیسین و گوگرد، دو ماده است که کبد را تحریک می‌کند تا از سموم اضافی خلاص شوند.

۳. گوجه فرنگی

گوجه فرنگی محصولی غنی از پتاسیم و ویتامین C. است که دو ماده شیمیایی است که باعث تحریک سوخت و ساز می‌شود. علاوه بر این بخش مهمی از گوجه فرنگی حاوی کاروتنوئیدها، آنتی اکسیدان‌هاست که سلامت سیستم قلبی عروقی را تضمین می‌کنند.

۴. هندوانه

هندوانه یکی از محبوب‌ترین انواع میوه برای بسیاری از مردم در تابستان است و شامل مقدار زیادی آب و مقدار کمی کالری است و قدرت زیادی در ایجاد حس سیری در افراد دارد. هندوانه همچنین حاوی مقادیر زیادی پتاسیم، منیزیم و تمام مواد مغذی است که به از بین بردن تورم و نفخ بدن کمک می‌کند.

۵. ترب

این یکی از غذا‌های قرمز است که باعث کاهش وزن می‌شود قادر به تمیز کردن و پاکسازی بدن است، سرشار از پتاسیم، گوگرد، آب منیزیم و مقدار زیادی از ویتامین C است و با نفخ مبارزه می‌کند.

۶. تمشک

تمشک حاوی ویتامین C، پتاسیم، فلاونوئید‌های آنتی اکسیدان هستند و از سلول‌ها در برابر پیر شدن محافظت می‌کنند، ادرار آورند و عملکرد عروق را بهبود می‌بخشند. تمشک حاوی ماده‌ای است که اصطلاحاً (کتون تمشک) نامیده می‌شود و در محصولات کاهش وزن استفاده می‌شود.

۷. فلفل قرمز

فلفل قرمز غنی از ویتامین‌های A. و C. است که به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند، التهاب را کاهش می‌دهد و باعث تقویت عروق می‌شود. خانواده‌ی فلفل‌ها چه شیرین و چه تند به لاغری کمک می‌کنند. این بین فلفل دلمه‌ای نیز به آب شدن چربی‌ها یاری می‌رساند.

«کاپسایسین» موجود در فلفل از رشد سلول‌های چربی پیشگیری می‌کند. کاپسایسین ماده‌ای است که طعم تندی به فلفل کاین می‌دهد و باعث تحریک متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن می‌شود. برای همین است که نمی‌گذارد چربی‌ها روی هم انباشته شوند. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که فلفل دلمه‌ای شیرین سرشار از ماده‌ای به نام CH-۱۹ Sweet است که مانند کاپسایسین عمل می‌کند و باعث تحریک متابولیسم بدن می‌شود.

۸. توت فرنگی

توت فرنگی یک آنتی اکسیدان قوی است، زیرا حاوی مقادیر بالایی از ویتامین C. می‌باشد. این میوه توانایی سیستم ایمنی بدن را بالا می‌برد، مقدار زیادی از فیبر که به کارکرد بهتر متابولیسم کمک می‌کند و سوزاندن چربی را نیز افزایش می‌دهد. ادرار آور است و باعث کاهش فشار خون می‌شود.
ارسال نظرات
موضوعات روز