سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۳

تیتر20 - مراقبت از خودرو در زمستان، تنها به ریختن ضدیخ در رادیاتور ختم نمی‌شود؛ بلکه با برخی هزینه‌های جزیی اما آگاهانه، می‌توان سلامت خودرو را به‌عنوان یکی از سرمایه‌گذاری‌های پرهزینه تضمین و از مخارج سنگین‌تر جلوگیری کرد.
 خیلی از ما تصور می‌کنیم تنها راه مراقبت از خودرو در فصل سرما، به ریختن ضدیخ در داخل رادیاتور ختم می‌شود. اما سوای خرید خانه، خرید خودرو می‌تواند یکی از پرهزینه ترین سرمایه‌گذاری‌های شما محسوب شود. بنابراین، باید به دنبال راه‌هایی بگردید تا این سرمایه‌گذاری را تا حد امکان امن کنید. این اقدامات شامل خرید بیمه، رعایت مقررات راهنمایی رانندگی و مراقبت از خودرو و پشت سر گذاشتن سرویس‌های منظم و دوره‌ای می‌شود. اما وقتی زمستان شروع می‌شود، برخی هزینه‌های دیگر، سوای هزینه‌های معمول باید انجام دهید تا سلامت خودروی خود را در سرمای زمستان حفظ کنید.

به گزارش پایگاه اینترنتی چیت‌شیت، در برخی موارد منطقی‌تر این است تا مبلغ کمی هزینه کنید اما در عوض از خرج سنگینی پیشگیری کنید. شاید در نگاه اول این هزینه دور ریختن پول به نظر برسد اما برداشتن گام‌های صحیح برای مراقبت از خودرو، در دراز مدت به شما کمک می‌کند تا پول زیادی را پس‌انداز کنید. این یکی از مصادیق بارز ضرب‌المثل «کمتر هزینه کن؛ بیشتر پس‌انداز کن» است. اقتصادنیوز در ادامه به برخی از توصیه‌های مهم برای مراقبت از خودرو در فصل زمستان اشاره می‌کند.

باتری را کنترل کنید
وقتی دماسنج به پایین‌ترین سطح خود رسید باید هشیار باشید که ممکن است اتفاقات بدی برای باتری خودرو بیافتد. در دمای صفر درجه و پایین‌تر، 60 درصد از قدرت باتری خودرو کاسته می‌شود. پس اگر در ناحیه‌ای زندگی می‌کنید که دمای هوا در فصل زمستان عمدتا به کمتر از صفر درجه کاهش می‌یابد، قبل از آنکه ماشین شما را در سرمای زمستان در راه بگذارد، اقدامات پیشگیرانه را در پیش‌ بگیرید و ولتاژ باتری خود را مرتب کنترل کنید و درصورت مشاهده کاهش ولتاژ، آنرا شارژ کنید.

ماشین را بشویید
اگر در مناطقی زندگی می‌کنید که کل فصل زمستان برف و باران می‌بارد، شاید شستن خودرو را فراموش کنید یا امری بیهوده تلقی کنید. اما فراموش نکنید شستن خودرو باعث می‌شود تا شن‌ها و نمک‌هایی که به بدنه و کف خودرو چسبیده‌اند، از خودرو پاک شده و از پوسیدگی اتاق خودرو جلوگیری شود. البته میزان شست و شوی خودرو به میزان سرما و میزان نمکی که به خودروی شما پاشیده شده بستگی دارد اما سعی کنید خودروی خود را زمانی به کارواش ببرید که دمای هوا بالاتر از صفر است تا بدین ترتیب از یخ زدن قفل‌ها و دستگیره خودرو پس از شست و شو در امان بمانید. همچنین، با روغنکاری قفل‌ها، در باک و صندوق عقب از یخ زدن آنها جلوگیری کند.

از لاستیک یخ‌شکن استفاده کنید
اگر از لاستیک‌های جدید و چهارفصل در خودروی خود استفاده می‌کنید، در بیشتر شرایط آب و هوایی نیازی به تعویض این چرخ‌ها نیست، اما اگر مدت زیادی است این لاستیک‌ها زیر ماشینتان است، شاید لازم باشد در زمستان به فکر استفاده از لاستیک‌های یخ‌شکن باشید. داشتن عاج‌های مخصوص که باعث می‌شود در زمستان و جاده‌های لغزنده، خودروی شما تعادل خوبی داشته باشد، می‌تواند از بسیاری از حوادث رانندگی جلوگیری کند. اگر در مناطقی زندگی می‌کنید که بارش برف در زمستان بسیار متداول است، خرید یک جفت لاستیک یخ‌شکن یک سرمایه‌گذاری بسیار منطقی محسوب می‌شود.

تیغه‌های برف‌ پاک‌کن را تعویض کنید
برف و یخ تمام عقده خود را سر تیغه‌های برف‌ پاک‌کن خالی می‌کنند! بنابراین، اگر می‌خواهید برف‌ پاک‌کن‌های خودرویتان بهترین کارآیی را داشته باشند، بهترین زمان برای تعویض آنها فصل زمستان است. زمان استاندارد برای تعویض تیغه‌های برف پاک‌کن هر 6 ماه یکبار است اما هرگونه صدای خش یا ردی که روی شیشه باقی می‌ماند، می‌تواند از نشانه تعویض تیغه‌های برف پاک‌کن باشد.

اطلاع از هزینه‌های معمول تعمیر
اگر می‌خواهید به علت مطلع نبودن از هزینه‌های تعمیرگاه، سرکیسه نشوید، سر فرصت مناسب با سر زدن به چند تعمیرگاه، قیمت عرف تعمیرات را دربیاورید. اگر خدای ناکرده در هنگام بارش برف دچار سانحه رانندگی شدید، حتما سعی کنید از چندین صافکاری قیمت بگیرید؛ هرچند این فرآیند زمان‌بر و خسته‌کننده به‌نظر می‌رسد اما ارزشش را دارد.

برچسب ها: خودرو
ارسال نظرات
موضوعات روز
پرسش