جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
روستای گرمه در شرق استان اصفهان واقع شده است. این روستای زیبا و دیدنی، جاذبه های بیشماری دارد که سبب شده جهانگردان فراوانی از اکثر مناطق دنیا برای دیدن این جاذبه ها به گرمه روی آورند. در ادامه مقاله با این روستای زیبا بیشتر آشنا خواهید شد.
کد خبر: ۳۹۱۴۱
تیتر20- روستای گرمه در شرق استان اصفهان از نواحی نائین و خور و بیابانک و در کویر مرکزی ایران واقع شده است.


ویژگی های خانه ها در روستای گرمه:
در ابتدای ورودتان به روستای گرمه آنچه که نظر شما را به خود جلب می کند روش ساخت منازل این روستا است. خانه هایی ساده و صمیمی که بر روی تپه های خاره بنا شده اند. این منازل مثل بسياري از اثرهای معماری کویری اند و برای خنک ماندن فضای داخلی آنها از مصالح و معماری خاصی شکل گرفته اند. یکی از جذابیت ها خانه های این روستا است که مشرف به نخلستان می باشد.


ویژگی های کلی روستای گرمه:
این روستای زیبا و دیدنی جاذبه های بیشماری دارد که باعث شده جهانگردان و توریست های فراوانی از اکثر مناطق دنیا برای دیدن این جاذبه ها به گرمه روی آورند، گرمه، عمر چند هزار ساله دارد، در نزدیکی آن چشمه آب معدنی قرار دارد که خواص درمانی دارد.

نخلستان بسیار زیبا و باورنکردنی آن در قسمت جنوبی به کوهی فیل مانند متصل شده است. در بهار و پاییز و زمستان بسیار خوش آب و هوا است. قلعه بسیار قدیمی و 4 طبقه گرمه که منتسب به زمان ساسانیان است در این منطقه خودنمائی می کند.

شب های زیبا و پر ستاره گرمه و سکوت دل پذیر، صدای آبشارها، خش خش برگهای درختان خرما، کاج انار همگیسبب شده که از هر گوشه دنیا توریستهای بیشماری به آن روی آورند.

مردم فهیم و باسواد گرمه به زبان پهلوی که اصیل ترین و قدیمی ترین زبان ایرانیان است صحبت می کنند. موسیقی سنتی همراه با هم نوازی دف فضایی روحانی به محفل مسافران می بخشد.

در سفر به روستای گرمه پیشنهاد می کنیم در کوچه باغ های آن راه بروید، عمیق نفس بکشید و به نخلستان های زیبای آن خیره شوید. این جا با مردم بسیار گرم و مهمان نوازی رو به رو خواهید شد که نوشیدن چای و خرما کنار آن ها برایتان خاطره می شود.

 

صنایع دستی روستای گرمه:
صنایع دستی گرمه که همگی از برگ های خرما درست شده اند به همه نقاط دنیا رفته و هر توریستی بعنوان سوغات آنرا همراه خود می برد.

 
نخلستان های روستای گرمه:
از آنجایی که به بار نشستن خرما از یک درجه حرارتی به بالا امکان پذیر است و کویرهای مرکزی ایران دارای زمستان های سردی هستند خرمای مرغوبی در آنها به بار نمی شیند. ولی گرمه از اندک روستاهای خور و بیابانک است که زمستان آنقدر سردی ندارد، به همین دلیل دارای نخلستان های زیادی است و خرمای بسیار خوبی دارد. نکتهٔ جالب و عجیب این است که درختان خرما در این جا در کنار درختان زردآلو بار می دهند.

 
مسیرهای دسترسی به روستای گرمه:
برای سفر به این روستای پر جاذبه گردشگری میتوانید از مسیرهایی که معرفی میشوند استفاده کنید:

مسیر 1: اصفهان- نایین- انارک- چوپانان- گرمه
مسیر 2: تهران- سمنان- معلمان- جندق- چوپانان- گرمه
مسیر 3: مشهد- تربت حیدریه- کاشمر- بردسکن- طبس- خور- گرمه
مسیر 4: یزد- خرانق- رباط پشت بادام- بیاضه –گرمه/ بیتوته

ارسال نظرات
موضوعات روز