جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۵
افزایش نابرابری در جامعه انگلیس باعث شده است تا ثروتمندترین افراد این کشور تقریبا به اندازه طبقه فقیر این کشور ثروت داشته باشند.
کد خبر: ۳۹۱۵۰
تیتر20- در حال حاضر برداران هندوجا با ۱۲.۸ میلیارد پوند، ثروتمندترین افراد انگلیسی هستند و پس از آن‌ها نیز جیم راتکلیف با ۹.۴ میلیارد پوند قرار دارد. برادران هندوجا در حوزه بانکداری و نفت و راتکلیف در حوزه پتروشیمی فعالیت دارد.

طبق اعلام موسسه " ایکوالیتی تراست" ثروتمندان انگلیسی در طول یک دهه اخیر ثروت خود را دو برابر کرده‌اند به گونه‌ای که اکنون شش فرد ثروتمند این کشور ثروتی برابر با ثروت دو دهک پایین این کشور در اختیار دارند.

وندا ویپورسکا، مدیر موسسه ایکوالیتی تراست گفت: چنین میزان ثروتی در دستان چنین عده محدودی نشان می دهد نظام اقتصادی تا چه حد ورشکسته شده است. اقتصاد انگلیس برای چند نفر میلیاردها پوند ثروت و برای میلیون ها نفر، فقر را همراه آورده است.

هر چند که به طور متوسط ثروت انگلیسی‌ها نسبت به سال ۲۰۰۷ حدود ۴۱ درصد افزایش پیدا کرده است اما توزیع این ثروت به یک شکل نبوده است به گونه ای که طبق اعلام بانک " کردیت سوئیس" شمار میلیونرهای انگلیسی تا پایان امسال به ۲.۵میلیون نفر رسیده است و انتظار می‌رود تعداد آن ها در طول پنج سال آینده ۳۰ درصد بیشتر شود. در حال حاضر یک درصد ثروتمند انگلیس ۸۰ درصد کل ثروت این کشور را در اختیار دارند.

در بین طبقات مختلف اجتماعی، دهه آخر درآمدی که دارای فرزند هستند بیش از همه در معرض آسیب‌های ناشی از فقر قرار دارند به گونه ای که قدرت خرید آن ها نسبت به ۱۰ سال پیش ۳۸۰۰ پوند در سال کمتر شده است.

مساله نابرابری اخیرا به بحثی داغ در مناظران انتخاباتی انگلیس نیز تبدیل شده و حزب کارگر، حزب حاکم محافظه کار را به جانبداری از ثروتمندان متهم می کند. طبق ادعای حزب کارگر، حدود یک سوم میلیاردرهای انگلیسی مبالغی را به حزب محافظه کار هدیه کرده اند. این در حالی است که موسسه " رزولوشن فاندیشن" هشدار داده است که نرخ افزایش شمار کودکان فقیر در انگلیس به بالاترین سطح خود از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون رسیده است./ایسنا
برچسب ها: انگلیس ثروت فقیر
ارسال نظرات
موضوعات روز