پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
دوچرخه‌های نارنجی‌رنگ «بیدود» در حالی دیگر در سطح شهر دیده نمی‌شوند که شهروندان ودیعه ۱۵۹ هزار تومانی به این شرکت پرداخته‌اند و حال که برای پیگیری بازپس‌گیری ودیعه با شرکت تماس‌ می‌گیرند، کسی جوابگو نیست.
کد خبر: ۳۹۱۹۰
تیتر20- دوچرخه‌های بیدود تعدادی ایستگاه در بخش‌های مختلف شهر تهران داشت و همیشه تعدادی دوچرخه نارنجی در ایستگاه‌ها موجود بود و شهروندان می‌توانستند در صورت ثبت‌نام از آنها استفاده کنند. اما دیگر مدتی است از آنها خبری نبوده و ردی از آنها پیدا نیست.

پیش از این اختلافاتی بین شرکت خصوصی «پاک چرخ ایرانیان» معروف به شرکت بیدود و شهرداری تهران ایجاد شده بود و شنیده می‌شد که این شرکت به دلیل مشکلات مالی قادر به ادامه اجرای این طرح نیست.

شرکت «پاک چرخ ایرانیان» در سال ۱۳۹۶ به عنوان اولین و تنها مجری انحصاری دوچرخه های اشتراکی هوشمند با نام تجاری «بیدود» با بررسی نیازهای جامعه و با رویکرد حرکت به سمت شهری هوشمند فعالیت خود را در زمینه حمل و نقل پاک با هدف کاهش آلودگی هوا، کمک به محیط زیست، افزایش سلامت شهروندی و کاهش ترافیک در تهران آغاز کرد.

حالا مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از تلاش شهرداری و مسئولان شرکت بیدود برای یافتن راه حلی برای رفع مشکلات این دوچرخه‌های اشتراکی خبر می‌دهد و به ایسنا می‌گوید: البته شرکت بیدود اعلام کرده که دچار مشکل مالی شده است.

یوسف حجت می‌گوید: این شرکت اعلام کرده که به طور میانگین روزانه از هر دوچرخه یک یا دو مرتبه استفاده می‌شد. در حالی که باید روزانه ۷ تا ۸ مرتبه از هر دوچرخه استفاده شود تا برای شرکت به‌صرفه باشد.

حجت در پاسخ به این سوال که آیا این شرکت پیش از اجرای این طرح برآورد مالی نداشته است، توضیح می‌دهد: ما در این  مورد از مسئولان شرکت سوال کردیم و آنها اعلام کردند که در مطالعات مالی خود اشتباه کردند و حالا در مرحله ضرر هستند.

او می‌گوید: در تهران هیچ مدل حمل و نقلی بدون یارانه نمی‌تواند به خوبی کار کند به همین دلیل شهرداری تهران سالانه برای اتوبوس و مترو یارانه‌های زیادی پرداخت می‌کند. بعید می‌دانم که الان شهرداری به این شرکت یارانه بدهد. چراکه شهرداری برنامه‌ای برای ارائه یارانه به دوچرخه‌های اشتراکی ندارد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار می‌کند: دوچرخه‌های اشتراکی (بیدود) در این مدت عملکرد خوبی داشتند و الان هم در حال برگزاری جلسات مشترک برای تهیه و تدوین راه حلی برای رفع مشکلات هستیم.

حجت در مورد سرانجام ودیعه مردم که نزد این شرکت باقی مانده است هم می‌گوید: این شرکت باید پول مشترکان را به آنها برگرداند.

تاکید مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره لزوم بازگرداندن ودیعه شهروندان در حالی است که تعدادی از شهروندان به همشهری آنلاین عنوان کرده‌اند که شرکت بیدود، تماس آنها را برای پیگیری ودیعه ۱۵۹ هزار تومانی پاسخ نمی‌دهد و جوابگوی تماس‌های تلفنی آنان نیست. تلاش‌های خبرنگار همشهری آنلاین نیز برای برقراری ارتباط با این شرکت بی نتیجه ماند./همشهری آنلاین
ارسال نظرات
موضوعات روز