شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶
تیتر20 بررسی می کند؛
بانک بانک کارآفرین به عنوان یک بانک بورسی که درسال های اخیر عمدتا بی حاشیه ای را در صنعت بانکداری کشور پشت سر گذاشته و نیز نماد این بانک معمولا در این مدت بدون توقف طولانی در بازار بورس حضور مثبتی داشته است، اکنون با تغییر در سطح مدیرعامل، در آستانه روزهایی تازه قرار دارد.
کد خبر: ۳۹۴۱۶
بانک کارآفرین
تیتر20 / سارا دلیریان - سال 98 تاکنون سال پر تغییری برای میهمانان صندلی های مدیریت در بانک ها بوده است و از ابتدای سال تا پایان آذر ماه سال جاری، 12 مدیرعامل یا ترکیب اصلی در هیات مدیره بانکها تغییر کرده اند، در آخرین تحول، تندباد تغییرات به بانک کارآفرین رسیده و با برگزاری مجمع عمومی این بانک در آذرماه سال جاری، ترکیب هیئت مدیره این بانک با تغییراتی همراه بود. بر اساس تصمیم سهامداران بانک کارآفرین در مجمع عمومی، محمدرضا فرزین به عنوان مدیرعامل و عضو هیات مدیره این بانک به بانک مرکزی معرفی شد و تهرانفر با سپردن سکان مدیریت این بانک به وی، از این سمت کنار رفت که البته همچنان در ترکیب اعضای اصلی هئیت مدیره این بانک حضور خواهد داشت.

حال باید دید مدیرعامل جدید بانک کارآفرین که با کارنامه ای اجرایی در عرصه اقتصادی عهده دار این مسئولیت شده است، این روزها در بانک کارآفرین چه برنامه ها و اهدافی را پی خواهد گرفت؛ 

فرزین با مدرک دکترای اقتصاد از دانشگاه علامه، دارای سوابقی چون معاون اقتصادی وزارت اقتصاد در دوران شمس الدین حسینی، رییس صندوق توسعه ملی در دولت پیشین، رئیس هیأت مدیره شرکت کارگزاری ملی است و با سابقه حضور در هیئت مدیره بانک کارآفرین چندان با برنامه های عملیاتی و چالش های پیش رو در این بانک نامانوس نیست.

البته باید تصریح کرد بانک کارآفرین در مدت یکسال و نیم اخیر و با روی کارآمدن تهرانفر به سمت مدیرعاملی این بانک، روزهای آرام و کم حاشیه ای را تجربه کرد.

این بانک بورسی که در این مدت روزهای عمدتا بی حاشیه ای را در صنعت بانکداری کشور پشت سر گذاشته و نیز نماد این بانک معمولا در سالهای اخیر بدون توقف طولانی در بازار بورس حضور مثبتی داشته است، اکنون با این تغییر در سطح مدیرعامل، در آستانه روزهایی تازه قرار دارد.

بانک کارآفرین در ماههای اخیر نیز توانسته تغییرات مثبتی در عملکرد خود محقق نماید و صورت های مالی منتهی به مهرماه این بانک حکایت از بهبود ترکیب سپرده های این بانک طی هفت ماه ابتدای سال جاری دارد، به طوری که ترکیب این سپرده ها به سمت سپرده های کم هزینه و کاهش نرخ تمام شده پول تمایل داشته است، و اکنون باید دید با این تغییرات تازه، چه تاثیرات و تحولاتی را تجربه خواهد کرد.

البته لازم به ذکر است که بررسی آخرین وضعیت سهام این بانک در بورس نشان می دهد نمودار تغییرات قیمت این سهم در 18 ماه گذشته روندی کاملا صعودی داشته، به طوری که قیمت «وکار» از 15مرداد ماه سال گذشته با قیمت پایه 1027 ریال، به بالاترین سطح قیمتی خود در تاریخ 8 مهر ماه سال جاری با قیمت 3698ريال رسید و در زمان برگزاری مجمع در 20آذر ماه در پی کاهشی ادامه دار، به پایین ترین سطح قیمت در این مدت یعنی 3305ريال رسیده است که البته این کاهش ارزش سهم را می توان واکنش طبیعی بازار به انتظار ریسک در بازه برگزاری مجمع و تغییر در اعضای هئیت مدیره این بانک ارزیابی نمود.

اگرچه این تغییرات در خصوص وضعیت سهام بانک کارآفرین را می توان تا حدودی طبیعی ارزیابی نمود اما بهرحال فرزین، به عنوان سکان دار جدید این بانک در اولین گام برای پاسخگویی به سهامداران باید ثبات و فرکانس های مثبت را به بازار سرمایه القا نماید تا «وکار» به روزهای پررونق گذشته و اقبال سهامداران باز گردد.

همچنین به نظر می رسد فرزین ماموریت مهم تری نیز در بانک کارآفرین دارد، همگام سازی بیشتر این بانک با تحولات صنعت بانکداری و به روزرسانی فرآیندهای این بانک در بخش بانکداری دیجیتال که یکی از نیازهای مهم بازار در این بخش محسوب می شود.

بانک کارآفرین در سالهای اخیر علی رغم خوشنامی و مشتری مداری در صنعت بانکداری نتوانسته منشا اثر تحولات قابل توجهی در حوزه بانکداری مدرن باشد و بانکداری دیجیتال در این بانک، هنوز طفلی نوپاست که بسیار مهجور مانده است. بنابراین باید با شتاب و سرعت بیشتری به این بخش اهتمام ویژه ای مبذول شود و به نظر می رسد امور فناوری اطلاعات در این بانک نیازمند رویکردی تازه است.

البته بانک کارآفرین طی این سالها همواره هدف گذاری ویژه ای بر مشتریان خود داشته است، حمایت از کسب و کارهای خرد و کارآفرینان که همواره جز مسئولیت های اصلی این بانک تلقی شده، که البته در این شرایط اقتصادی کشور با چالش ها و پیچیدگی های بیشتری مواجه است، اما بهرحال باید مدیران بانک بتوانند با طراحی محصولات جدید و ارائه خدماتی متناسب با نیاز مشتری و شرایط فعلی اقتصادی، اهداف و سودآوری بانک را محقق سازند.

باید دید محمدرضا فرزین که به دلیل سابقه و جنس فعالیت های اجرایی خود در گذشته، چندان هم با این شرایط غریبه نیست ثبات را در بانک کارآفرین تضمین می کند یا برنامه هایی برای جهش و حرکت به سمت افق های بالاتر برای کارآفرین در ذهن دارد، باید اندکی صبر کرد و دید آقای مدیرعامل چه در چنته دارد!

ارسال نظرات
موضوعات روز