جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹
مجموعه گروه صنعتی پایا با بیش از ربع‌قرن تجربه از سال 1370 شروع به فعالیت و در سال 1383 همگام با توسعه صنعت خرده‌فروشی و با هدف تاثیرگذاری در صنعت پوشاک اقدام به تاسیس شرکت «پایا طرح و فرم» کرد.
کد خبر: ۳۹۹۵۰
تیتر20- این شرکت در حال حاضر به‌عنوان تنها مرجع تخصصی طراحی مفهومی (کانسپت)، ساخت و اجرای پروژه‌های دکوراسیون برندهای پوشاک با بیش از 200 نفر در بخش‌های مختلف اعم از فروش، طراحی و مهندسی، برنامه‌ریزی، تولید، کنترل کیفیت، نصب و اجرا در فضایی بیش از 10هزار مترمربع مشغول به فعالیت است. علی زبردست مدیرعامل شرکت پایا طرح و فرم توضیحات کامل‌تری را ارائه داده است که در ادامه می‌آید.

شرکت شما سابقه همکاری با کدام برندها (مراکز تجاری و فروشگاه‌های زنجیره‌ای) را در کارنامه دارد؟

 این شرکت طی 15 سال حضور با اجرای بیش از 150 هزار مترمربع پروژه‌های مختلف جهت برندهای معتبر بین‌المللی، منطقه‌ای و داخلی در حوزه مد و پوشاک، صنایع غذایی و آرایشی و دارویی افتخار همکاری با برندهای چون بنتون، دبنهامز،‌ هایپراستار، یواس‌پولو، تی‌تی، نایک، سالومون، پوما، فیلا، ماسیمودوتی، دوان، برشکا، کوین‌کازا، پیاتزا، جی‌اوکس، دایورس، نوربرت، کیدزی، بالنو، عصرجدید، ناریان، وادین کوک، کانی‌راش، تارتن، اکسو، بادی‌اسپینر، ایران‌کتان، اگزیتکس، سله‌بن و... را داشته‌ایم.

در حال حاضر این همکاری به چه صورت است؟

 با توجه به خروج برندهای خارجی و رشد و توسعه صنعت پوشاک داخلی، در حال حاضر با ارائه طراحی مفهومی(کانسپت) و مبلمان فروشگاهی برای بیش از 20 برند داخلی ذکر شده در حال همکاری هستیم و با تعداد زیادی از برندهای دیگر نیز در حال مذاکره هستیم.

مزیت رقابتی شما نسبت به سایر شرکت‌هایی که زمینه فعالیت مشابه دارند چیست؟

 ما رویای شما را به واقعیت تبدیل می‌کنیم. طراحی کانسپت و مهندسی دکور فروشگاهی یک توانایی و تبحر و تجربه خاص است که تا چند سال پیش در داخل ایران وجود نداشت و امروز پایا طرح و فرم با به‌کارگیری نیروهای متخصص و بهره‌گیری از دانش روز در عرصه طراحی، آموزش و یادگیری مداوم، فناوری لیزر و نانو همچنین به‌کارگیری تکنولوژی‌های پیشرفته خطوط تولید به‌همراه ربع قرن تجربه و ماشین‌آلات مدرن صنعتی خطوط رنگ پودری الکترواستاتیک به‌صورت روباتیک، خلق هر نوع ایده‌ای را ممکن می‌سازد.

از دیدگاه شما مهم‌ترین چالش در بحث قفسه‌بندی و طراحی فروشگاهی چیست؟

چالش اصلی این است که متاسفانه به‌علت نوپا بودن این دانش در کشور ما در خیلی از موارد شاهد این هستیم که طراحی توسط غیرمتخصص در این حوزه انجام می‌پذیرد زیرا در طراحی کانسپت فروشگاه موارد متعددی باید مورد توجه قرار گیرد که می‌توان به مواردی از جمله بازار هدف، گروه سنی، هویت برند و همچنین عواملی که در افزایش فروش تاثیر دارند اعم از نور، رنگ، موسیقی، رایحه و... اشاره کرد که ترکیب درست عوامل فوق منجر به افزایش فروش می‌شود و ما در پایاطرح و فرم با به‌کارگیری تمام عوامل فوق در کنار تجربه مشتریان‌مان از فروش محصولات خود با ارائه یک راه‌حل جامع هزینه دکوراسیون فروشگاه را طی یک دوره کوتاه با افزایش بهره‌وری تبدیل به یک سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

نحوه ارائه خدمات را شرح دهید و اینکه آیا قفسه‌ها مطابق با سلیقه مشتری طراحی می‌شوند؟

 با توجه به هویت برند و نوع کالا و همچنین گروه مخاطبان، حال و هوای فروشگاه ایده‌پردازی می‌شود سپس بر اساس درخواست و البته بودجه مشتری جزئیات دکور طراحی می‌شود و در پایان چیدمان‌ها و الگوهای مختلف بررسی و در نهایت به یک کانسپت می‌رسیم که قابل تعمیم به همه فروشگاه‌های آن برند خواهد بود. قطعا سلیقه مشتری در طراحی ما تاثیرگذار خواهد بود ولی همواره سعی ما این است که بهینه‌ترین حالت که مطابق با اصول طراحی و چیدمان است به مشتری ارائه شود.

در تامین مواد اولیه برای به پایان رساندن طراحی‌های خود در زمینه ساخت قفسه‌های فروشگاهی با چه مشکلاتی مواجه هستید؟

متاسفانه ما تنوع زیادی در مواد اولیه نداریم. تنوع روکش‌های ام‌دی‌اف زیاد بوده ولی اکنون شرکت‌ها با تامین روکش وارداتی مواجه هستند. همچنین دسترسی به تخته‌های چوبی که در دنیا متداول است در ایران گران و کمیاب است و تولید محدود داخلی نیز به کیفیت انواع خارجی نمی‌رسد. همچنین در مورد رنگ‌های فلزات ما در کنار چند منبع خارجی خوب دنیا قرار داریم ولی در یک‌سال واردات به سختی انجام می‌پذیرد اما با تمهیدات انجام گرفته تا حدود زیادی توانسته‌ایم بر این مشکل فائق آییم.

خدمات پس از فروش شما به چه صورت است؟

ما تمام محصولات را تا دو سال از نظر تغییر رنگ و دوام و کیفیت اتصالات گارانتی می‌کنیم.


آیا شرکت پایا طرح و فرم در زمینه صادرات هم فعالیتی دارد؟

 چند پروژه در کشورهای منطقه داشته‌ایم اما با توجه به کاهش ارزش ریال در حوزه صادرات فعالیت‌های جدی را شروع کرده‌ایم.

دیدگاه شما پیرامون برگزاری نمایشگاه ایران ریتیل‌شو و نقش آن در پیشرفت هرچه بهتر صنعت خرده‌فروشی چیست؟

گردهم آمدن متخصصان و به اشتراک گذاشتن تجربه‌ها همواره سودمند است و نتایج آن شگفت‌انگیز خواهد بود. در این نمایشگاه مخصوصا در کارگاه‌های آموزشی برگزار شده توانستیم به پیشنهادات و انتقادات سازنده و ارزشمندی دست پیدا کنیم و نکته حائز اهمیت آن این است که برای اولین‌بار و با کیفیت مطلوب این امر محقق شد و قدردان زحمات جناب کشاورز و تمام دست‌اندرکاران نمایشگاه هستیم و برای این عزیزان آروزی موفقیت روزافزون داریم./ تجارت طلایی
ارسال نظرات
موضوعات روز