جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
از فصل های پاییز و زمستان به دلایل مختلف من جمله آب و هوا و... و. به عنوان فصول (low season) یاد می‌شود، اما همین دلیل می‌تواند به ‌عنوان برگ برنده‌ای در مزیت قیمتی محسوب شود، زیرا قیمت‌ها در این فصول بسیار مناسب‌تر هستند و فقط با زمانی در حد ۳ الی ۴ روز برای سفر می‌توانید به یکی از کشورهای اطراف ایران سفر کنید. بخصوص اگر تمایل ندارید درگیر پروسه ویزا و مسائلی از این ‌دست شوید، مقاصد زیر می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند.
کد خبر: ۳۹۹۸۹
تیتر20- از جمله مقاصد نزدیک به ایران که سفر به آن‌ها می‌تواند با هزینه بسیار مناسبی انجام گیرد می‌توان به شهرهای: استانبول، باتومی، تفلیس، باکو و ایروان اشاره کرد. البته این مقاصد درصورتی‌که قصد سفر هوایی را دارید مناسب هستند و درصورتی‌که قصد سفر زمینی دارید مقاصد و گزینه‌های بیشتری نیز پیش روی شما خواهد بود؛ اما شهرهای فوق به چند دلیل زیر جزء بهترین گزینه‌ها برای سفرهای ۳ - ۴ روزه هستند:

۱. برای همه مقاصد فوق پروازهای چارتری وجود دارد، بنابراین در این فصول می‌توانید قیمت‌های بسیار مناسب‌تری را مخصوصاً در مقایسه با فصل تابستان پیدا کنید.

۲. خرج و مخارج در این شهرها به نسبت شهرهای مشابه دارای تورهای ۳ یا ۴ شب نزدیک ایران تقریبا ارزانتر هستند (برای مثال دبی)

۳. سه شهر استانبول، باتومی، تفلیس و ایروان نیاز به اخذ ویزا ندارند و در هنگام ورود به فرودگاه مهر ورود دریافت خواهید کرد.

۴. برای سفر باکو، ویزای فرودگاهی ۲۶$ توسط مسافر و در فرودگاه پرداخت می گردد.

۵. پرواز مستقیم به همه این شهرها از تهران و برخی شهرهای بزرگ ایران وجود دارد.

در lastsecond قصد داریم بنا بر نظر کاربرانی که تجربه سفر به این مقاصد را داشته‌اند و نظر خود را در سایت لست سکند درج کرده‌اند، مزایا و معایب همه این شهرها را برای سفر در فصول پاییز و زمستان بیان کنیم. ما شهرها را بر این اساس که برای چه‌کارهایی مناسب‌تر هستند، آب‌وهوای پاییزی و زمستانی آن‌ها به چه صورت است، وضعیت امکانات و محیطشان چگونه است و بررسی قیمت تور، مقایسه خواهیم کرد.

نکته مهم: به خاطر داشته باشید به خاطر ماهیت پروازهای چارتری، عموماً سفر با تور به این شهرها در اکثر مواقع مقرون‌به‌صرفه‌تر و مطمئن‌تر از سفر انفرادی و رزرو پرواز و هتل به‌صورت جداگانه است. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که در این فصول از سال، استفاده از تفریحات آبی و ساحلی در تمامی این شهرها غیرممکن خواهد بود.

تور استانبول (امتیاز ۳.۹ از ۵)

از استانبول به‌عنوان پرطرفدارترین و پرجاذبه‌ترین مقاصد گردشگری برای ایرانیان یاد می‌شود. اگر فقط یک ‌مرتبه به استانبول سفر کنید به ‌احتمال ‌زیاد عاشق این شهر خواهید شد. استانبول شهری است که برای همه سلیقه‌ها مناسب است، اما بر اساس نظرات کاربران وب سایت لست سکند این شهر برای تفریح، خرید و بازدید از جاهای فرهنگی - تاریخی بسیار مناسب‌تر است. همچنین با استفاده از اطلاعات تصویر زیر می‌توانید آیتم‌هایی را که مسافران ایرانی درباره امکانات شهر استانبول به آن‌ها امتیاز داده‌اند، بررسی کنید.

نکات بارز مثبت: حمل نقل عمومی آسان، خورد و خوراک بر اساس ذائقه ایرانی و سهولت دسترسی

نکات بارز منفی: عدم آشنایی با زبان انگلیسی

مدت‌زمان پرواز:

مدت پرواز مستقیم از تهران به استانبول ۳ ساعت است.

آب‌وهوا در زمستان:

دمای هوای استانبول در زمستان در کمینه به ۶ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و بعضی از روزها در بیشینه خود به ۱۵ درجه سانتی‌گراد نیز خواهد رسید.

 قیمت تور استانبول:

حداقل قیمت تورهای استانبول از ۱.۷۹۵.۰۰۰ تومان شروع می‌شود، خدمات اکثر هتل‌ها در استانبول به‌صورت (BB اقامت و صبحانه) است. ذکر این نکته ضروری است که معمولاً کیفیت هتل‌ها در استانبول پایین‌تر از حد استاندارد هستند، یعنی اگر هتل ۴ ستاره رزرو می‌کنید، معمولاً باید انتظار هتلی در حد و کیفیت ۳ ستاره سایر شهرهای توریستی را داشته باشید.

حداقل قیمت‌ها برای اتاق ۲ تخته برای هر نفر- ۳ شب اقامت

۳ ستاره ۲.۰۳۰.۰۰۰ تومان - BB

۴ ستاره ۲.۲۲۵.۰۰۰ تومان - BB

۵ ستاره ۲.۶۰۰.۰۰۰ تومان - BB

نکته مهم: قیمت ها با توجه به نوسانات بازار ارز دستخوش تغییر و تحولات زیادی هستند.

تور باتومی (امتیاز ۴.۱ از ۵)

یکی از مقاصدی که طی سال‌های اخیر برای سفر خارج از کشور مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است، کشور گرجستان و شهر ساحلی و زیبای باتومی است. باتومی به ‌عنوان دومین شهر بزرگ گرجستان در ساحل دریای سیاه قرار گرفته است و عنوان پایتخت گردشگری گرجستان را یدک می‌کشد. باتومی ساختار شهری متشکل از مدرن و کلاسیک دارد و از آب و هوایی گرم و مرطوب برخوردار است. این شهر بیشتر به دلیل ساحلی بودن برای اقامتی همراه با تفریحات ساحلی مناسب است ولی در فصل پاییز نیز تفریحات و زیبایی‌های خاص خود را دارد. ضمن اینکه اخیرا پرواز مستقیم از تهران به این شهر برقرار شده و دیگر نیازی نیست به صورت غیر مستقیم به این شهر سفر کنید. برای داشتن دیدی بهتر از نظرات کاربران سایت لست سکند می‌توانید به صفحه شهر باتومی مراجعه کنید و در زیر نیز تصویر چند نمونه نقد و بررسی‌ها و نظرات را مشاهده ‌کنید. طبق نظر کاربران سایت لست سکند، شهر ساحلی باتومی برای تفریح، تفریح ساحلی و آرامش و استراحت مناسب‌تر است. همچنین با استفاده از اطلاعات تصویر زیر می‌توانید آیتم‌هایی را که مسافران ایرانی درباره امکانات شهر باتومی به آن‌ها امتیاز داده‌اند، بررسی کنید.

نکات بارز مثبت: ارزانی قابل توجه خورد و خوراک در مقایسه با ۳ شهر دیگر، امنیت و آرامش مناسب، دسترسی به اینترنت، بهداشت و تمیزی

نکات بارز منفی: عدم آشنایی با زبان انگلیسی

مدت‌زمان پرواز:

مدت پرواز مستقیم از تهران به باتومی ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه است.

آب‌وهوا در زمستان:

دمای هوای باتومی در زمستان در کمینه به ۶ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و بعضی از روزها در بیشینه خود به ۱۵ درجه سانتی‌گراد نیز خواهد رسید.

 قیمت تور باتومی:

حداقل قیمت تورهای باتومی از ۱.۸۹۰.۰۰۰ تومان شروع می‌شود، خدمات اکثر هتل‌ها در باتومی به‌صورت (B.B اقامت و صبحانه) و در برخی هتل ها (H.B اقامت، صبحانه، ناهار یا شام) است و بهتر است قبل از رزرو و خرید پکیج، حتماً خدمات هتل مورد نظر خود و تأثیر آن بر هزینه‌ها را بررسی کنید تا بتوانید بهترین و مناسب‌ترین تور باتومی را انتخاب کنید و سفری خاطره‌انگیز را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید.

حداقل قیمت‌ها برای اتاق ۲ تخته برای هر نفر - ۳ شب اقامت

 هتل‌آپارتمان: ۱.۸۹۰.۰۰۰ تومان - B.B

هتل ۴ ستاره: ۱.۸۹۰.۰۰۰ تومان - B.B

هتل ۵ ستاره: ۲,۳۹۰,۰۰۰ تومان - H.B

نکته مهم: قیمت ها با توجه به نوسانات بازار ارز دستخوش تغییر و تحولات زیادی هستند.

تور تفلیس (امتیاز ۳.۹ از ۵)

تفلیس به‌عنوان پایتخت گرجستان می‌تواند مقصدی مناسب همراه با جاذبه‌های گوناگون و تفریحاتی متنوع برای گردشگرانی باشد که به دنبال جستجو در مقصدی جدید هستند. در این شهر هزینه و مخارج نسبتا ارزان است و بخصوص غذا و حمل‌ونقل تاکسی و اتوبوس برای گردشگران خارجی می‌تواند بسیار مقرون ‌به ‌صرفه باشد. هویت گرجستان و پایتخت آن تحت تأثیر ترکیبی از فرهنگ اروپا، ایران، جهان عرب و روسیه قرار گرفته است و به همین دلیل یکی از خاص‌ترین فرهنگ‌های دنیا را می‌توانید در آنجا مشاهده کنید. با وجود تفریحات و جاذبه‌های متنوعی که در تفلیس وجود دارد، برای داشتن دیدی بهتر نسبت به این شهر می‌توانید از نظرات کاربران سایت لست سکند که در صفحه مربوط به شهر تفلیس قرار گرفته است بهره ببرید. همچنین در تصاویر زیر چند نمونه از این نقد و بررسی‌ها و نظرات آورده شده است که طبق این نظرات کاربران سایت لست سکند، شهر تفلیس برای بازدید از جاهای فرهنگی - تاریخی، طبیعت‌گردی و تفریح مناسب‌تر است. همچنین با استفاده از اطلاعات تصویر زیر می‌توانید آیتم‌هایی را که مسافران ایرانی درباره امکانات شهر تفلیس به آن‌ها امتیاز داده‌اند، بررسی کنید.

نکات بارز مثبت: امنیت و آرامش، دسترسی به اینترنت، خورد و خوراک متناسب با ذائقه ایرانی و سهولت دسترسی

نکات بارز منفی: عدم آشنایی با زبان انگلیسی

مدت‌زمان پرواز:

مدتزمان پرواز مستقیم از تهران به تفلیس ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه است.

آب‌وهوای تفلیس در زمستان:

دمای هوای تفلیس در زمستان و البته هنگام شب در کمینه خود تا منفی ۶ درجه سانتی‌گراد نیز خواهد رسید و بعضی از روزها در بیشینه خود دما به ۱۵ درجه سانتی‌گراد نیز می‌رسد.

قیمت تور تفلیس:

حداقل قیمت تورهای تفلیس از ۱.۴۹۰.۰۰۰ تومان شروع می‌شود و خدمات اکثر هتل‌ها در تفلیس به‌صورت B.B (اقامت و صبحانه) است. همچنین می‌توانید با توجه به قیمت‌های نسبتاً پایین غذا در این شهر، غذاهای مختلف و رستوران‌های متنوع تفلیس را امتحان کنید و به‌نوعی در کنار سفر تفریحی خود یک شکم‌گردی ارزان را نیز تجربه کنید.

حداقل قیمت‌ها برای اتاق ۲ تخته برای هر نفر- ۳ شب اقامت

 هتل ۳ ستاره: ۱.۴۹۰.۰۰۰ تومان - B.B

هتل ۴ ستاره: ۱.۷۳۰.۰۰۰ تومان - B.B

هتل ۵ ستاره: ۲,۹۰۰,۰۰۰ تومان - B.B

نکته مهم: قیمت ها با توجه به نوسانات بازار ارز دستخوش تغییر و تحولات زیادی هستند.

تور باکو (امتیاز ۳.۹ از ۵)

شهر بندری باکو پایتخت، پرجمعیت‌ترین و بزرگ‌ترین شهر کشور آذربایجان است. بندر باکو در کنار دریای خزر و در شبه‌جزیره‌ای به نام آب شوران قرار گرفته است. باکو پارک‌های ساحلی فراوانی دارد و جزء زیباترین شهرهای منطقه قفقاز محسوب می‌شود. باکو شهری همراه با معماری قدیمی و مدرن است. شهر قدیم باکو به‌عنوان قلب تاریخی آن از آثاری مثل قلعه‌ دختر و کاخ شیروان شاه تشکیل ‌شده است. این بناها در سال ۲۰۰۰ به‌عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌اند. همچنین برج‌های شعله باکو که یکی از آن‌ها نیز به هتلی لوکس اختصاص پیدا کرده است جزو زیباترین آسمان‌خراش‌های مدرن محسوب می‌شوند. اگر تمایل دارید بیشتر با تجربه کاربران لست سکند درباره سفر به باکو آشنا شوید می‌توانید به صفحه این شهر در سایت مراجعه کنید، همچنین در تصاویر زیر چند نمونه از این نقد و بررسی‌ها و نظرات آورده شده است که طبق این نظراتِ کاربران سایت لست سکند، شهر باکو برای بازدید از جاذبه‌های فرهنگی-تاریخی، تفریح و آرامش و استراحت مناسب‌تر است. همچنین با استفاده از اطلاعات تصویر زیر می‌توانید آیتم‌هایی را که مسافران ایرانی درباره امکانات شهر باکو به آن‌ها امتیاز داده‌اند، بررسی کنید.

نکات بارز مثبت: امنیت و آرامش، بهداشت و تمیزی و مهمان‌نوازی و رفتار مناسب با توریست‌ها

نکات بارز منفی: عدم آشنایی با زبان انگلیسی

 مدت‌زمان پرواز:

مدت پرواز مستقیم از تهران به باکو ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه است.

آب‌وهوای باکو در زمستان:

 دمای هوای باکو در زمستان در کمینه به ۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و بعضی از روزها در بیشینه خود به ۱۵ درجه نیز خواهد رسید.

 قیمت تور باکو:

حداقل قیمت تورهای باکو از ۲.۵۹۵.۰۰۰ تومان شروع می‌شود. خدمات اکثر هتل‌ها در باکو به‌ صورت (B.B اقامت و صبحانه) است و با توجه به تنوع بسیار زیاد تورهای این همسایه شمالی کشور عزیزمان ایران، به ‌راحتی می‌توانید پکیج‌هایی از تور باکو را متناسب با هزینه مد نظر خود پیدا کنید و از سفر به این بندر بسیار زیبا لذت ببرید.

حداقل قیمت‌ها برای اتاق ۲ تخته برای هر نفر - ۳ شب اقامت

هتل ۳ ستاره: ۲.۵۹۵.۰۰۰ تومان - B.B

هتل ۴ ستاره: ۲.۶۴۵.۰۰۰ تومان - B.B

هتل ۵ ستاره: ۳,۳۹۵,۰۰۰ تومان - B.B

نکته مهم: قیمت ها با توجه به نوسانات بازار ارز دستخوش تغییر و تحولات زیادی هستند.

تور ایروان (امتیاز ۴ از ۵)

شهر ایروان به‌عنوان پایتخت ارمنستان یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار در بین ایرانیان است. این شهر در دامنه کوه آرارات و در کنار رود هرازدان بنا شده است. ازجمله دلایل اصلی این محبوبیت در بین ایرانیان را می‌توان جاذبه ‌های تاریخی و طبیعی متنوع و نزدیکی به کشور ایران بیان کرد. از مشهورترین جاذبه‌ های گردشگری ایروان می‌توان به: میدان جمهوری، موزه تاریخ ارمنستان و پارک عشاق اشاره کرد. اگر تمایل دارید بیشتر با تجربه کاربران لست سکند درباره سفر به ایروان آشنا شوید، می‌توانید به صفحه این شهر در سایت مراجعه کنید، همچنین در تصاویر زیر چند نمونه از این نقد و بررسی‌ها و نظرات آورده شده است که طبق این نظراتِ کاربران سایت لست سکند، شهر ایروان برای بازدید از جاذبه‌های فرهنگی-تاریخی، تفریح و تفریحات شبانه مناسب‌تر است. همچنین با استفاده از اطلاعات تصویر زیر می‌توانید آیتم‌هایی را که مسافران ایرانی درباره امکانات شهر ایروان به آن‌ها امتیاز داده‌اند، بررسی کنید.

نکات بارز مثبت: امنیت و آرامش، خورد و خوراک متناسب با ذائقه ایرانی، سهولت دسترسی و مهمان‌نوازی و رفتار مناسب با توریست‌ها

نکات بارز منفی: عدم آشنایی با زبان انگلیسی

 مدت‌زمان پرواز:

مدت پرواز مستقیم از تهران به ایروان ۲ ساعت است.

آب‌وهوای ایروان در زمستان:

دمای هوای ایروان در زمستان در کمینه به منفی ۲ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و بعضی از روزها در بیشینه خود به ۱۰ درجه نیز خواهد رسید.

قیمت تور ایروان:

حداقل قیمت تورهای ایروان از ۴.۴۰۰.۰۰۰ تومان شروع می‌شود، خدمات اکثر هتل‌ها در ایروان به‌صورت (B.B اقامت و صبحانه) است. با توجه به اینکه غذاهای ارمنی مانند: پیتزا ارمنی، خوروواتس، هاریسا، دلمه و کله‌پاچه بسیار با ذائقه ما ایرانی‌ها سازگار هستند، پیشنهاد می‌شود حتماً از فرصت رستوران گردی در این شهر تاریخی بهره‌مند شوید.

حداقل قیمت‌ها برای اتاق ۲ تخته برای هر نفر - ۳ شب اقامت

هتل ۳ ستاره: ۴.۴۰۰.۰۰۰ تومان - B.B

هتل ۴ ستاره: ۴.۴۵۰.۰۰۰ تومان - B.B

هتل ۵ ستاره: ۶.۰۵۰.۰۰۰ تومان - B.B

نکته مهم: قیمت ها با توجه به نوسانات بازار ارز دستخوش تغییر و تحولات زیادی هستند.

 سخن پایانی

خب احتمالاً شما هم مانند همه عاشقان سفر و گردش هنگام مطالعه متن «بررسی بهترین مقاصد اطراف ایران» فکر سفر را در ذهن خود می‌پرورانید. طی این متن سعی داشتیم چند نمونه از مهم‌ترین موارد را برای تصمیم‌گیری درباره مقصد یک سفر خارجی در اطراف ایران بررسی کرده و تا حدودی تصمیم‌گیری را برای شما آسان‌ کنیم، ولی برای مختصر و مفیدتر شدن مطلب وارد جزئیات بعضی از موارد نیز نشده‌ایم. امیدواریم اگر عازم هرکدام از این مقاصد هستید، سفر دلچسبی را تجربه کنید و این اطلاعات برایتان مفید واقع شده باشد./خبرآنلاین
ارسال نظرات
موضوعات روز