جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۵
هایسنس در CES 2020 مدل‌های جدید تلویزیون‌های لیزری را که نسل جدید تلویزیون‌های این شرکت هستند، معرفی و آینده‌‌ی این تلویزیون‌ها را تشریح کرد.
کد خبر: ۴۰۰۰۳
تیتر20- هایسنس امسال با دست پر در نمایشگاه CES 2020 حاضر شد و با تلویزیون‌های لیزری و LCD‌های دارای سلول‌های دوگانه‌ی جدیدش، قدرتش را به رخ بزرگان این حوزه کشید. درواقع هدف هایسنس از حضور در بزرگ‌ترین نمایشگاه فناوری جهان، ارائه‌ی توانایی‌های بالقوه‌ی تلویزیون‌های لیزری و اهدافش برای آینده‌ی این تلویزیون‌ها بوده است. در‌حال‌حاضر این برند چینی، پنجمین برند پرفروش تلویزیون در آمریکا محسوب می‌شود و فروش تلویزیون‌هایش رشد سریعی دارد. این آمار گواه خوبی برای تلاش مسئولان هایسنس برای رسیدن به اهداف بلندپروازانه‌‌ی این شرکت است.

طراحی تلویزیون‌های لیزری هایسنس درواقع ترکیبی از طراحی به‌کارگرفته‌شده برای ویدئو پروژکتورها و تلویزیون‌های مدرن است تا با بهره‌مندی از مزایای هر دو گروه از این محصولات، تلویزیونی کارآمد و بدون نقص تولید شود.
تلویزیون‌های لیزری هایسنس ترکیبی از ویدئو پروژکتور و تلویزیون هستند

حتما از خود می‌پرسید این مزایا چه هستند؟ ویدئو پروژکتورهای رده‌بالا می‌توانند رنگ‌های روشن و خیره‌کننده‌ای تولید کنند و اگر در ساخت آن‌ها از فناوری لیزری جدید هایسنس یعنی ترای‌کروما (Trichroma) استفاده شود، می‌توانند ۱۰۰ درصد توان طیف رنگی BT.2020 یا Rec2020 را نمایش دهند (این طیف رنگی یکی از فضا‌های رنگی RGB است که گاموت رنگ آن تقریبا از تمام فضاهای رنگی RGB بیشتر است)؛ گاموت رنگ به تمام رنگ‌هایی گفته می‌شود که یک نمایشگر می‌تواند تولید کند. در‌حال‌حاضر هیچ یک از نمایشگرها قادر به نمایش چنین طیف رنگی گسترده‌ای نیستند و تولید این میزان از رنگ‌های متنوع بسیار بیشتر از میزان ادعا‌شده در رده‌بالاترین تلویزیون‌های موجود است.

تلویزیون‌های لیزری هایسنس ویژگی‌های زیادی دارند که تقریبا در هیچ یک از ویدئو‌ پروژکتورها دیده نمی‌شود و از میان آن‌ها می‌توان به برخورداری از اسپیکرها و گیرنده‌ی دیجیتالی تعبیه‌شده در تلویزیون و پلتفرم هوشمند کارآمد با رابط‌کاربری مناسب اشاره کرد. درضمن تلویزیون‌های هایسنس دارای پنل نیز هستند؛ بنابراین دیگر لازم نیست فیلم‌‌ها را روی دیوارهای بی‌رنگ و پر از ناهمواری پخش کنید. چنین دیوارهایی اصلا برای نمایش تصاویر باکیفیت مناسب نیستند.

قیمت ارزان‌ترین تلویزیون لیزری هایسنس ۵۹۹۹ دلار است که برای یک تلویزیون بسیار بالا محسوب می‌شود. هایسنس تلویزیون لیزری ۸۹۹۹ دلاری (مدل H100 LDA) با رنگ‌های روشن‌تر و غنی‌تر و اندازه‌ی ۱۰۰ اینچی‌ نیز دارد. این تلویزیون 4K HDR با ویژگی‌هایی همچون پنل ۱۰ بیتی، پورت HDMI 2.0، فناوری HDMI ARC (فناوری انتقال صدا از تلویزیون به سینمای خانواده) می‌تواند هر کاربر سخت‌پسندی را متقاعد کند. کاهش رنگ قرمز برای طبیعی‌تر‌شدن تصاویر و ۴۰ درصد مصرف انرژی کمتر نسبت به تلویزیون‌های LCD هم‌اندازه، از دیگر مزایای تلویزیون‌های لیزری هایسنس به شمار می‌رود.

هایسنس قصد دارد این تلویزیون‌ها را در آینده به تلویزیون‌های مقرون‌به‌صرفه تبدیل کند و مسئولان شرکت معتقد هستند که تلویزیون‌های لیزری در آینده به رایج‌ترین تلویزیون‌ها تبدیل خواهند شد. باتوجه به اینکه در‌حال‌حاضر تعداد کمی از افراد از نسل جدید تلویزیون‌های هایسنس استفاده می‌کنند، این ادعا کمی اغراق‌آمیز به‌نظر می‌رسد؛ البته رشد ۱۰۷ درصد فروش این تلویزیون‌ها در چین در سال میلادی گذشته می‌تواند نشانه‌ای برای درست‌‌بودن این ادعا باشد.

هایسنس نیز مانند هر شرکت دیگری تلویزیون‌های ارزان‌قیمت‌تر نیز دارد؛ تلویزیون‌های رده‌بالای ULED TV، مجموعه‌ پلیرهای روکو و تلویزیون‌های اقتصادی LCD، تلویزیون‌هایی هستند که اقشار بیشتری از مردم توانایی خرید آن‌ها را دارند./ زومیت
ارسال نظرات
موضوعات روز