چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴
تکنیک‌های درمانی مختلفی برای لیفت و سفت‌کردن پوست صورت و گردن وجود دارد، اما بسیاری از این روش‌ها، تهاجمی هستند و عوارض و مشکلات زیادی را برای بیمار ایجاد می‌کنند. هایفوتراپی را می‌توان امن‌ترین روش برای لیفت پوست صورت، گردن و حتی دست‌ها دانست.
کد خبر: ۴۰۰۱۱
تیتر20-هایفوتراپی، مخفف عبارت High Intensity Focused Ultrasound است. این عبارت در فارسی به امواج فراصوت پرتوان ترجمه می‌شود. درواقع برخلاف بسیاری از روش‌های بهبود زیبایی، در هایفوتراپی این امواج فراصوت هستند که وظیفه درمانی را به عهده دارند.

هایفوتراپی چه مزایایی دارد؟

یکی از مهمترین مزایای استفاده از این روش درمانی، بی‌خطر بودن آن است. با این حال می‌توان اثر این روش را در کاهش خطوط و چین و چروک صورت، گردن، چانه و دست‌ها، تایید کرد.

با استفاده از هایفوتراپی می‌توان پوست‌های شل‌شده در گونه‌ها و پلک‌ها را سفت کرد و حتی قسمت‌های نازک شده پوست را نیز درمان کرد. دایره درمانی هایفو آنقدر وسیع است که می‌توان حتی نتایج جوان‌کننده پیش‌بینی نشده‌ای را نیز انتظار داشت.

لیفت‌کردن ابروها، از بین بردن غبغب، لیفت پوست گردن، رفع افتادگی پلک‌ها، رفع چین و چروک اطراف چشم‌ها، از بین بردن خطوط خنده و گریه و از بین بردن افتادگی زیر چانه، از جمله دلایل اصلی مراجعه بیماران و استفاده از روش درمانی هایفوتراپی است.

کوتاه بودن جلسات درمانی با هایفو از جمله دیگر خصوصیات مثبت این روش درمانی است. درواقع هر جلسه بین ۳۰ تا ۹۰ دقیقه زمان می‌برد و تنها ۲ یا ۳ جلسه درمانی باید برای رسیدن به شرایط مورد نظر، پشت سر گذاشته شود.

از سوی دیگر، عدم وجود هیچ حرکت تهاجمی بر روی پوست، نبود برش، زخم و تورم، از دیگر دلایلی است که می‌توان هایفوتراپی را در درمان‌های انتخابی بیمار قرار داد. در نظر داشته باشید که هایفوتراپی می‌تواند به صورت همزمان با بسیاری از روش‌های درمانی دیگر مثل میکرونیدلینگ، مورد استفاده قرار بگیرد.

هایفوتراپی برای چه کسانی مناسب است؟

هایفوتراپی در درمان شل شدگی خفیف و متوسط کاربرد دارد. این روش در سنین مختلف بین ۳۰ تا ۷۵ سال قابل استفاده است. هدف اصلی درمان با هایفو، کاهش سرعت پیری است. در نتیجه افراد جوان و زیر ۵۰ سال نیز می‌توانند از فواید این روش درمانی بهره ببرند.

این موضوع را در نظر داشته باشید که بیماران مسن که از شل شدگی شدید پوستی رنج می‌برند، کاندیداهای مناسبی برای این تکنیک نیستند و باید از روش‌های تهاجمی‌تر مثل جراحی استفاده کنند.

بیماران دیابتی، قلبی یا مبتلایان به سرطان باید پیش از شروع درمان، شرایط بیماری را برای پزشک خود شرح دهند. وجود زخم، عفونت، آکنه و ایمپلنت های فلزی نیز، شرایط درمان با هایفوتراپی را سخت می‌کند.

هزینه درمان با هایفوتراپی

هزینه درمان با هایفوتراپی، از بسیاری از روش‌های درمانی مشابه ارزان‌تر است و به طور کلی می‌توان هایفو را یک تکنیک اقتصادی برای درمان افتادگی پوست در نظر گرفت.

قیمت اعلام شده توسط پزشکان، به مساحت مد نظر از صورت، دستگاه استفاده شده و میزان شهرت و تجربه پزشک مرتبط است.

با این حال می‌توان انتظار داشت که در کلینیک‌های مختلف بتوان با قیمت‌هایی بالاتر از ۱ میلیون تومان و پایین‌تر از ۵ میلیون تومان، هایفوتراپی را انجام داد. در نظر داشته باشید که یک جراحی ساده پوست، بسیار بیشتر از یک میلیون‌ تومان هزینه دارد و البته عوارض زیادی را نیز برای شما به دنبال خواهد داشت.

عوارض هایفوتراپی

هایفوتراپی دوران نقاهت و ریکاوری ندارد و می‌توان بعد از انجام درمان، به زندگی عادی ادامه داد. استفاده از کرم، دارو یا پماد خاصی نیز توصیه نمی‌شود. تنها عوارضی که در ۲۰ درصد از بیماران رخ می‌دهد، کمی قرمزی و تورم در محل درمان است که معمولا بعد از چند ساعت تا چند روز، برطرف می‌شود.

این عوارض ناچیز را با ریسک بی‌هوشی، خونریزی، عفونت، درد و جای زخم درمان با جراحی مقایسه کنید تا متوجه شوید که هایفو بهترین گزینه برای بیمارانی است که از افتادگی خفیف تا متوسط رنج می‌برند.

تاثیر موقت و دائمی هایفو

با توجه به تاثیر درمانی هایفو در کلاژن سازی پوست، می‌توان آثار هایفوتراپی را سه ماه پس از شروع درمان مشاهده کرد. کلاژن سازی با گذشت زمان کاهش پیدا می‌کند و باید استفاده از هایفو تکرار شود.

در هر صورت می‌توان انتظار داشت که در سنین مختلف، بهبود شرایط صورت و پوست تا چند سال ادامه داشته باشد. هرچند به طور کلی استفاده از هایفوتراپی، اثرات کوتاه‌تری را در برابر جراحی به دست خواهد آورد اما در مقابل، تکرار پروسه هایفو کم هزینه و بی‌خطر است.

پروسه انجام هایفوتراپی

در زمان شروع هایفوتراپی، آرایش و کرم‌های پوستی از روی صورت پاک می‌شوند. محل درمان باید به طور کامل از مواد شیمیایی و چربی‌ها خالی شود. کرم بی‌حس کننده با نظر پزشک و بیمار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ژل مخصوصی نیز بر روی پوست استفاده می‌شود تا حرکت دستگاه سریع‌تر انجام شود. دستگاه روی پوست شما قرار می‌گیرد و پزشک نیز میزان امواج را در سیستم خود تنظیم می‌کند. مدت زمان انجام هایفو به میزان افتادگی پوست مرتبط است و معمولا کمتر از یک ساعت زمان می‌برد.

ممکن است در زمان انجام درمان هایفو، عبور پالس‌های الکترونیکی را در پوست خود حس کنید که کاملا طبیعی است. با این حال وجود دارد قابل توجه، در هیچ‌کدام از بیماران مشاهده نشده است. تورم و قرمزی نیز معمولا در چند دقیقه تا چند ساعت، ناپدید می‌شود.

هایفو چه کارهایی را انجام نمی‌دهد؟

هرچند نتایج درمانی با هایفو شگفت‌انگیز و قابل توجه است اما نباید از این روش درمانی، انتظاری غیر قابل توجیه و فراتر از واقعیت داشت. هایفو، افتادگی‌های شدید را درمان نمی‌کند و تنها در موارد خفیف و پیشگیرانه قابل استفاده است.

از سوی دیگر این روش درمانی هیچ تاثیری بر روی سیاهی، جای جوش، لکه‌های پوستی، پف زیر چشم و درمان جای زخم ندارد. ممکن است اشخاص سودجو با اغراق در توانایی‌های هایفوتراپی، قصد کلاهبرداری از بیماران را داشته باشند.

به طور کلی اگر از افتادگی خفیف تا متوسط چند میلیمتری رنج می‌برید و خطوط خنده، اخم و شکستگی بر روی پوست شما نمایان شده، می‌توانید از هایفوتراپی برای درمان موقت و چند ساله استفاده کنید. درمان با هایفو دائمی نیست و باید هر چند سال یک‌بار تکرار شود./برترین‌ها


ارسال نظرات
موضوعات روز