پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
رئیس اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد؛
رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: تحریم‌های ظالمانه و حضور مدیران ناکارآمد موجب شده متاسفانه به جایی برسیم که اعتماد در اقتصاد قربانی شود.
کد خبر: ۴۰۱۱۶
تیتر20- مسعود خوانساری در چهارمین دوره اعطای تندیس امین‌الضرب که امروز در تالار وحدت در حال برگزاری است، با بیان اینکه مردم نگران و بی‌اعتماد شده‌اند، اظهار کرد: علاوه بر تحریم‌هایی که از سوی دشمنان به ما تحمیل شده حضور مدیران ناکارآمد در کشور شرایطی را به وجود آورده که متاسفانه آنچه در اقتصادی قربانی شده اعتماد است.

وی ادامه داد: جوانان با امید از دانشگاه‌ها بیرون می‌آیند اما چگونه می‌شود در فضایی که پر از نگرانی و بی‌اعتمادی است به فکر کسب و کار باشند.

از خودگذشتگی در زمان جنگ

خوانساری با تاکید بر اینکه هر جا که امید بوده یا از بین رفته یا بسیار کمرنگ شده است، افزود: تاریخ شهادت می‌دهد که در دهه 60 چطور مردم هم در عرصه جنگ و هم در عرصه اقتصاد از خودگذشتگی کردند و بعد از آن در دهه 70 وارد سازندگی شده و تمام تلاش خود را کردند.

اتفاقات خوب دوره اصلاحات

وی اضافه کرد: دهه 80 نیز دوره اصلاحات بود و اتفاقات بسیار خوبی در حوزه اقتصادی و عرصه بین‌المللی برای کشور اتفاق افتاد.

دهه 90 ؛ دهه سرخوردگی

رئیس اتاق بازرگانی ایران دهه 90 را دهه سرخوردگی مردم توصیف کرد و گفت: این دهه با شعار عدالت آغاز شد اما به دلیل اشتباهات و مدیریت ناکارآمد، سرخوردگی را به دنبال داشت.

خوانساری ناامیدی مردم را به رغم شعار عدالت و امید دستاورد دهه 90 دانست.

وی با اشاره به گذشته دور فعالان اقتصادی و کارآفرینان اظهار کرد: از گذشته کارآفرینان بخش خصوصی در حوزه کسب و کار نقش فعالی داشتند به نحوی که در کشور دچار قحطی شده بود، از سرمایه و مال خود برای مردم گذشت کردند و این موجب شد که از نگاه مردم در طول سالیان جایگاهی ارزشمند داشته باشند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: می‌توانیم مساجد، مدرسه، بیمارستان‌ها و... که در سراسر کشور توسط کارآفرینان و فعالان کسب و کار بخش خصوصی ایجاد شده و بهره آنها به مردم می‌رسد را ببینیم.

خوانساری انتظار کارآفرینان از مسئولان را شناخت آنها به مردم عنوان کرد.

سوء ظن به کارآفرینان

وی اضافه کرد: کارآفرینان، وطن‌پرستانی هستند که باید به جامعه شناسانده شوند اما مسئولان دولتی همواره به آنها نگاه توام با سوءظن داشته‌اند به همین دلیل ما هیچ جا نشانی از آنها نمی‌بینیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه در هیچ کتابی اسمی از کارآفرینان نیست، افزود: کارآفرینان همانهایی هستند که در شرایط تحریم اقتصادی کلنگ راه‌اندازی کسب و کارها را بر زمین می‌زنند یا جوانانی که استارتاپها را برای توسعه کسب و کارهای نوین با تمام مشکلات راه‌اندازی می‌کنند اما هیچگاه آنها را به مردم به عنوان یک الگوی قابل تقدیر معرفی نمی‌کنند.

به گفته خوانساری هر روز شاهد آن هستیم که خبرهایی در مورد فساد مالی به گوش می‌رسد اما هیچوقت این فسادها مربوط به کارآفرینان و فعالان حوزه کسب و کار بخش خصوصی نبوده است.

کارآفرینان درهای کارخانه‌های خود را به روی مستندسازان باز کنند

وی ادامه داد: جوانان کارآفرین نماد اعتماد و وطن‌پرستی هستند که باید به مردم معرفی شوند. از کارآفرینان نیز می‌خواهیم درهای کارخانه‌ها و شرکت‌های خود را به روی مستندسازان باز کنند تا زندگی آنها کتاب و الگویی شود برای مردم و جوانان.

رئیس اتاق بازرگانی ایران در پایان سخنان خود گفت: باید برای بازگشت امید به مردم تلاش کنیم و این مهم نیاز به همکاری بخش خصوصی و بخش دولتی با یکدیگر دارد./ایلنا
ارسال نظرات
موضوعات روز