جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳
امروزه درصد عمده‌ای از فروش بازار لوازم خانگی به بدل فروشان و افرادی تعلق می‌گیرد که اجناس و کالاهای بی‌کیفیت را با نام کالاهایی با کیفیت از برندهای مشهور جهان به فروش می‌رسانند.
کد خبر: ۴۰۱۲۱
تیتر20- شرایط اقتصادی کشور و پایین بودن قدرت خرید مردم و همچنین تحریم‌های اعمال شده بر کشور در کنار سیاست بدل فروشان در ارزان فروختن کالای بدل نسبت به کالای اصلی را می‌توان اصلی‌ترین دلیل افزایش کالاهای بدل دانست.

در این بین یخچال‌ها به عنوان یکی از ضروری‌ترین لوازم خانگی و به عنوان وسیله‌ای که هزینه ی بسیاری جهت خرید آن باید پرداخت نمود بیشترین قربانی را به خود اختصاص داده‌اند.

در این مقاله  تصمیم به ارائه شواهد و راهنمایی هایی در رابطه با تشخیص لوازم خانگی اصل از بدل و پرهیز از خرید آنها داریم.

یک یخچال چگونه بدل می‌شود؟

بسیاری از برند‌های سطح پایین که به تولید یخچال و فریزر مشغول می‌باشند محصولات خود را مشابه با برخی از محصولات پرطرفدار از برند هایی همچون ال جی، سامسونگ و … ساخته و به مشتریان خود عرضه می‌نمایند. غافل از اینکه برخی افراد سودجو، چنین محصولاتی را خریداری نموده و با دستگاه‌ها و برچسب هایی که خرید آنها نیازمند هزینه ی بسیاری نیست، برچسب‌گذاری و یا حک می‌نمایند و آنها را و به نام مدل‌های مشابه از برند برتر و با هزینه‌ای نسبتا کم تر از جنس اصلی به فروش می‌رسانند.

چگونه یخچال بدل را از اصل تشخیص دهیم؟

به صورت کلی تشخیص یک محصول بدل از اصل گاهی نیازمند دیدی کارشناسانه و گاهی نیز فقط به دقتی اندک نیاز دارد.

امروزه به دلیل وجود فضایی مجازی متشکل از فروشگاه‌های متعدد، بستری فراهم آمده تا خریداران محدوده ی نرخ یخچال مدنظر خود را به راحتی به‌دست بیاورند بنابراین در صورت مشاهده ی قیمتی نا متعارف بهتر است محصول را به درستی مورد بررسی قرار دهید.

اما چگونه یک محصول را بررسی نماییم!

یک یخچال اصل دارای برچسبی شامل مشخصاتی کلی و کلیدی از محصول و همچنین مدل یخچال می‌باشد که با جست‌وجوی مدل نوشته شده بر روی برچسب ( می‌توانید برچسب یخچال و همچنین عکس‌های آن را از فروشنده درخواست نمایید. ) در موتور‌های جست‌وجو می‌توانید به صفحه ی محصول در وبسایت شرکت تولید‌کننده و یا وبسایتی معتبر وارد شده و عکس‌ها و مشخصات آن را به صورت کامل مطالعه فرمایید.

توجه داشته باشید که اغلب محصولات اصلی هیچ گونه حک شدگی بر روی موتور و یا قطعات و قسمت‌های مختلف دیگر نداشته و حک شدن نشان از اصالت محصولات نیست.

در صورت مغایرت تصاویری که فروشنده برای شما ارسال نموده است، با تصاویر موجود بر روی وبسایت اصلی، مطمئنا یخچالی که این فروشگاه قصد فروش آن را به شما دارد بدل بوده و برند‌گذاری شده می‌باشد.

نمونه هایی از محصولات بدل را می‌توانید در صفحه ی تشخیص لوازم خانگی اصل از بدل مشاهده نمایید.

می‌توانید فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک را نیز فروشگاه هایی معتبر دانسته و به عنوان مرجعی جهت مقایسه ی محصولات انتخاب نمایید./ تجارت‌نیوز


ارسال نظرات
موضوعات روز