پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶
مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو گفت: از همان روزهای اول بهره‌برداری چادرملو دغدغه بومی سازی را داشتیم و از دل این دغدغه‌ها مجموعه‌های موفقی چون فکور صنعت متولد شد.
کد خبر: ۴۰۱۷۵
تیتر20- محمود نوریان در دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران گفت: شرکت‌ها باید برای کسب دانش و تکنولوژی فعالیت داشته باشند اما به شرطی که شرکت‌های بزرگ داشته باشیم اما با شرایط فعلی سیاسی و اقتصادی تشکیل شرکت‌های ۱۰۰درصد خصوصی بعید است و شرکت‌های خصولتی می‌توانند خوب فعالیت کنند.

وی ادامه داد: شرکت‌های داخلی رشد پیدا کردند و در زمانی که امکان صادرات به کشورهای اروپایی مانند متسو وجود داشت این کار انجام شد.

وی با اشاره به اینکه از روزهای اولی که چادرملو به ساخت قطعات پرداخت در جهت پیشبرد اهداف خود شرکت‌هایی از داخل چادرملو ایجاد شد که می توان به فکور صنعت اشاره کرد گفت: ظرفیت تولید ۱.۷ میلیون تن بود که ۱.۴ تولید می کردیم و اکنون آن را به ۲.۱ میلیون تن رساندیم و اکنون ۱۲ هزار قطعه در فولاد و معدن را بومی سازی کردیم.

وی در ادامه افزود: قطعه سافت سنگ شکن با ظرفیت بالا را تولید کردیم که قبلا از متسو گرفته می شد و ۱۵۴۰ قطعه در کنسانتره سازی بومی سازی شده است

وی افزود: با توجه به آنکه نگهداری دیواره‌ها در معادن روباز از اهمیت زیادی برخوردار است از سیستم رئورادار برای کنترل psta برای اولین بار در معادن ایران از این سیستم استفاده می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: با توجه به آنکه در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که آب از اهمیت زیادی برخوردار است و نیاز به صرفه جویی وجود دارد بنابرین از رادیاتور برای خنک کردن آب استفاده میکنیم و توانسته ایم تا ۳۵ درصد مصرف آب را کاهش دهیم.

وی تشریح کرد: با توجه به انکه در کارخانه چادرملو آب بسیار سنگینی تولید می‌شود توانستیم این اب را تصفیه کرده و به این ترتیب میزان آب مصرفی را کاهش دهیم که این مهم قبلا اتفاق نمی‌افتاد.

نوریان در ادامه گفت: در گذشته فلوکولانت را از فرانسه تهیه می‌کردیم که با تقویت دو شرکت به آباد و اصفهان و همکاری با آنها توانستیم کل فلوکلانت مصرفی را در داخل کشور تهیه کرده و از سایر کشورها بی‌نیاز شویم.

وی افزود: درکارخانه گندله سازی ۶۸ درصد ماشین آلات و تجهیزات و حدود ۱۵۴۰ قطعه ساخت داخل است.

همچنین ۷۰ درصد تابلو برقی و ۵ درصد قطعات مکانیکی در استان یزد تهیه می‌شود و در فولاد نیز ۵۳ درصد تجهیزات داخلی است.
ارسال نظرات
موضوعات روز