جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۵
به‌رغم اتخاذ تصمیم مهم بازگشت تجهیزات کارت سوخت به جایگاه‌ها، اما همچنان ضعف اطلاع رسانی به‌موقع در خصوص کارکرد صحیح با کارت سوخت، موجب نارضایتی صاحبان خودرو شده است.
کد خبر: ۴۰۲۰۵
تیتر20- از آبان ماه سال جاری که دولت یک شبه تصمیم به افزایش قیمت بنزین و بازگرداندن کارت سوخت به جایگاه‌ها گرفت، جای خالی اطلاع رسانی به موقع در مورد مسائل بنزین و کارت سوخت احساس می شد.

عموم جامعه توقع داشتند اگرچه در مقوله تغییر قیمت بنزین اطلاع رسانی و آماده سازی لازم از سوی دولت و دستگاه های اجرایی مرتبط انجام نشد، اما بعد از این اتفاق، اطلاع رسانی های مورد نیاز ، به موقع بوده و بعد از ایجاد چالش و تشویش فکری، روابط عمومی شرکت ملی پخش اقدام به انتشار اطلاعیه نکند. در واقع در این دست موارد می‌طلبد مدیران روابط عمومی یک گام از جامعه جلوتر باشند تا حد امکان اثرات اجتماعی منفی تغییر نرخ سوخت کاهش یابد.

از زمان اجرای طرح انتقادهایی در مورد کاهش چند لیتری بنزین از کارت سوخت اعلام میشد، طبق گزارشات واصله به اقتصادآنلاین در مواردی صاحبان خودرو شاهد کم شدن از سهمیه بنزین کارت سوخت خود پس از سوخت‌گیری بودند.

پس از انتشار این اخبار و بروز انتقادات، روابط عمومی شرکت ملی پخش اقدام به انتشار اطلاعیه در این مورد کرد. در بخشی از این اطلاعیه آمده است: طراحی سامانه هوشمند سوخت برای جلوگیری از تخلف حاصل از بیرون کشیدن کارت حین سوخت‌گیری، بدین‌ شکل است که با وارد کردن کارت هوشمند سوخت در کارت‌خوان و مشخص شدن مقدار سهمیه، با آغاز سوخت‌گیری، ابتدا ۳.۹۹ لیتر از سهمیه کسر می‌شود و سوخت‌گیری آغاز می‌شود؛ پس از پایان پیمانه نخست، ۳.۹۹ لیتر دیگر از سهمیه کم می‌شود و دوباره سوخت‌گیری ادامه می‌یابد و این فرآیند به‌صورت پیمانه پیمانه تا پایان سوخت‌گیری ادامه خواهد داشت.

این اطلاعیه می افزاید: اگر در حین سوخت‌گیری کارت از کارت‌خوان بیرون کشیده شود، مقداری که باقیمانده ۳.۹۹ لیتر است از سهمیه آن کارت کسر می‌شود (برای نمونه اگر فرد ۲ لیتر سوخت‌گیری کرده است و کارت را بیرون بکشد، ۱.۹۹ لیتر بیشتر از سهمیه آن کارت کم می‌شود) و اگر همان کارت، دوباره وارد همان کارت‌خوان شود، سهمیه‌ای که بیشتر از لیتراژ برداشت‌ شده از نازل کم شده است، به کارت برگردانده می‌شود.

در اطلاعیه دیگری از این شرکت همچنین آمده است: حجم پیمانه تعریف شده در سیستم سامانه هوشمند سوخت، صرفاً در راستای پیشگیری از تخلف حاصل از بیرون کشیدن کارت است و در صورت رعایت روش صحیح سوخت‌گیری نیازی به انجام محاسبات عددی نبوده و به هیچ وجه از سهمیه سوخت افراد کاسته نخواهد شد.

این مطالب و اطلاعیه‌ها حاکی از آن است که اگر مقداری از سهمیه بنزین از کارت سوخت حذف شود در نوبت دیگری از سوخت‌گیری در همان نازل مجددا به کارت سوخت باز‌ می‌گردد. اما نکته قابل توجه در نحوه و زمان اطلاع رسانی است که باید به موقع باشد تا از بروز چنین نگرانی هایی در میان مردم جلوگیری شود.

گفتنی است با این شیوه اطلاع رسانی طرح سهمیه‌بندی بنزین که این روزها از سوی متولیان اجرای این طرح یعنی روابط عمومی شرکت ملی پخش صورت می گیرد نه تنها ارامش برای مشتریان ایجاد نمی شود بلکه بر ابهام‌های افزوده می شود./اقتصادآنلاین

ارسال نظرات
موضوعات روز