سه‌شنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۴۰۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
مرغ حاوی پروتئین بوده و موجب تقویت استخوان ها و سیستم ایمنی بدن کودکان می شود.
تیتر20- تمام افراد می‌دانند که یکی از مهم‌ترین منابع پروتئین گوشت مرغ است و خانواده‌ها باید این نوع ماده غذایی را در برنامه غذایی خود و به خصوص کودکان قرار دهند. باید بدانید که مرغ بهترین جایگزین برای گوشت قرمز است.

کودکان باید مقدار کمی گوشت قرمز بخورند تا دچار کم خونی در دوران رشد نشوند. کمبود آهن یک نوع خطر بزرگ محسوب می‌شود که سلامت کودکان را در سنین پایین تهدید می‌کند.

هرچند آهن موجود در گوشت قرمز به سادگی جذب می‌شود، اما کودک خردسال می‌تواند مواد معدنی مورد نیازش را از طریق مصرف غلات آماده و نان پخته شده، میوه‌های خشک نظیر کشمش، اسفناج، لوبیا، عدس، تخم مرغ، برخی ماهی‌ها و گوشت تیره هم تأمین کند.

کودکان کمتر از ۱۰ سال باید هفته ای یکبار مرغ مصرف کنند. مرغ سرشار از پروتئین بوده و بدون چربی است. معمولا پروتئین برای مدت زمان طولانی فرد را سیر نگه می‌دارد و باعث کاهش وزن، تقویت استخوان ها و سیستم ایمنی بدن کودکان می شود.

برخی کودکان از مصرف سبزی‌ها پرهیز می‌کنند با این حال رشدشان روند رضایت بخشی دارد. شاید یک دلیل آن این است که کودکان با علاقه پیدا کردن به میوه‌های شیرین که ممکن است جایگزین مناسبی برای سبزی‌ها باشد، این کمبود را جبران می‌کنند.

توت فرنگی و پرتقال جایگزین مناسبی برای اسفناج، جهت تأمین اسید فولیک ضروری بدن است. موز که منبع غنی پتاسیم است، می‌تواند جایگزین سیب زمینی باشد و مرکبات را می‌شود به جای کلم بروکلی مصرف کرد تا نیاز بدن به ویتامین ث رفع شود. اما اگر اگر کودک به طور عادی از سبزی دوری کرد، بهتر است این نوع مواد را گاهی در برنامه غذایی آن‌ها بگنجانید تا به خوردن آن عادت کنند. سبزی‌ها علاوه برداشتن ویتامین‌ها دارای مواد معدنی هم هستند.

پوست مرغ دارای مقدار زیادی چربی اشباع شده است که برای بدن مضر است، به همین دلیل قبل از پخت، باید پوست آن را کاملا جدا کنید./باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: