جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
رپورتاژ تیتر20//
شرکت تجارت الکترونیک پارسیان که بر اساس گزارشات و آمار منتشر شده از عملکرد شبکه پرداخت الکترونیک کشور همواره جزو شرکت های پیشتاز در این صنعت بوده است، در سال جاری خصوصا با تمرکز بر بهبود شرایط بازاریابی و اتکا به درآمدهای شتاب و شاپرکی، توانسته تحرک خوبی در حوزه سود دهی صورت دهد.
کد خبر: ۴۰۲۴۳
خیز بلند تاپ برای سودآوری/ تجارت الکترونیک پارسیان در صدر آمار صنعت پرداخت الکترونیک
تیتر20 - بررسی ها از آخرین وضعیت مالی شرکت پرداخت الکترونیک پارسیان نشان می دهد این شرکت در ٧ماهه منتهی به مهر ١٣٩٨، حدود ۵۴٨میلیارد تومان درآمد داشته است که از این مبلغ، ٩٢میلیارد تومان متعلق به مهرماه می باشد. صورتهای مالی منتشر شده این شرکت در سامانه کدال بیانگر این است که درآمد دوره جاری شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته، ١٣درصد رشد داشته است.

بر اساس این اطلاعات درآمدهای عملیاتی شرکت تجارت الکترونیک پارسیان، در 6 ماهه نخست سال جاری رقمی در حدود 43.382 میلیون ریال بوده است که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته که در حدود 25.524 میلیون ریال بوده، افزایش چشمگیر بیش از 60 درصدی را نشان می دهد. 

شرکت تجارت الکترونیک پارسیان که این روزها در صنعت پرداخت با کارتخوان های متناوب و سرویس دهی ویژه در این بخش شناخته می شود، به نظر می رسد با تمرکز خاص بر این بخش توانسته درآمدهای عملیاتی شرکت را افزایش دهد و با کاهش زیان عملیاتی شرکت از 72.109 میلیون ریال در 6 ماهه نخست سال گذشته به رقمی در حدود 18 میلیون ریال در 6ماهه نخست سال جاری، گام بزرگی در جهت تحقق سودآوری هرچه بیشتر در این شرکت فراهم سازد.

شرکت تجارت الکترونیک پارسیان که بر اساس گزارشات و آمار منتشر شده از عملکرد شبکه پرداخت الکترونیک کشور همواره جزو شرکت های پیشتاز در این صنعت بوده است، در سال جاری خصوصا با تمرکز بر بهبود شرایط بازاریابی و اتکا به درآمدهای شتاب و شاپرکی، توانسته تحرک خوبی در حوزه سود دهی صورت دهد.

بر اساس گزارش های شاپرک در 9 ماهه سال جاری، شرکت تجارت الکترونیک پارسیان به طور مستمر جزو 3 شرکت پیشتاز در حوزه کارتخوان ها بوده است، به طوری که در آخرین برآوردها این شرکت در آذر ماه با در اختیار داشتن بیش از 15 درصد از مجموع سهم تعداد تراکنش های الکترونیک، رتبه سوم را در میان سایر شرکت های پرداخت به خود اختصاص داده است.

علاوه بر این، در آذرماه این شرکت با هدایت بیش از 15درصد از تعداد تراکنش کارتخوان های فروشگاهی به سمت خود، و نیز اختصاص سهم بیش از 25درصد از تعداد تراکنش های ابزار پذیرش اینترنتی، اثرگذاری خود را بر بازار صنعت پرداخت به عنوان یکی از سه شرکت برتر در این بخش حفظ نموده است.

همچنین این شرکت توانسته در بخش کارتخوان ها با اختصاص سهم بیش از 11 درصد از مبلغ تراکنش های صنعت پرداخت و نیز کسب بیش از 15درصد از مبلغ ابزار پذیرش اینترنتی، شرایط سود آوری نیز برای شرکای تجاری و بانکهای طرف قرارداد خود نیز در این بخش فراهم سازد.
خیز بلند تاپ برای سودآوری/ تجارت الکترونیک پارسیان در صدر آمار صنعت پرداخت الکترونیک
پرداخت الکترونیک پارسیان و گامهای موثر در جهت تحقق سودآوری بیشتر

صنعت پرداخت سال 98 را با چالش های جدیدی از جمله پایداری تحریم ها و ادامه دار شدن افزایش نرخ ارز و به دنبال آن افزایش هزینه ها از جمله در رول کاغذ دستگاههای رسید کارتخوان، افزایش نرخ تورم و کاهش قدرت خرید مردم، اعمال محدودیت در سقف مبلغ تراکنش‌های خرید، حذف کارمزد تراکنش‌های USSD و حضور بازیگران جدید در صنعت پرداخت با صدور مجوز فعالیت برای شرکت‌های پرداخت‌یار آغاز کرد.

افزایش هزینه رول کاغذ از مهمترین مسائلی بود که پیش بینی می شد تاثیر جدی بر فرآیند کسب و کار و سود و زیان شرکت های پرداخت بر جای داشته باشد، ضمن اینکه سایر هزینه ها از جمله هزینه تامین دیگر زیرساختهای مورد نیاز برای نگهداشت و توسعه شبکه پرداخت شرکت نظیر تامین کارتخوان، زیرساختهای فنی و ارتباطی و ... افزایش چشمگیری داشت، در حالی که پایه درآمد در شرکتهای پرداخت تغییر محسوسی نداشت.

اما صورتهای مالی و حساب سود و زیان شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در سال جاری تا به اینجا نشان می دهد که این شرکت توانسته با تمهیداتی ازجمله تامین به موقع زیرساختها برای نگهداشت و توسعه شبکه خود، بخشی از هزینه های ایجاد شده را جبران و منافع سهامداران خود را حفظ نماید و به نظر می رسد که همچنان به دنبال افزایش سهم بازار خود در سال جاری است.

از سوی دیگر، به نظر می رسد که این شرکت توانسته تا نسبت به بهره وری تعدادی کارتخوان های فروشگاهی تاپ، اقدامات موثری صورت دهد و همین امر نیز در فائق آمدن بر رشد بی رویه هزینه ها از طریق درآمد زایی بیشتر، بی تاثیر نبوده است.

همچنین به عنوان یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته توسط تاپ که تاثیر مناسبی بر کنترل هزینه و افزایش سودآوری در این شرکت داشته می توان به بهینه‌سازی مصرف رول مصرفی به ازای هر تراکنش در کارتخوان های تاپ اشاره کرد، گفتنی است علاوه بر اقدامات فنی این شرکت با برپایی کمپین تراکنش سبز در حوزه پذیرندگی دستگاه های کارتخوان نیز فرهنگ سازی مناسبی در این بخش صورت داده است.

بر همین اساس تاپ، تاکنون توانسته با وجود چالش ها، ساختارهای مالی و کسب و کاری خود را در وضعیت سوددهی حفظ کند و به نظر می رسد در سه ماهه پایان سال نیز بتواند با حفظ و بهبود شرایط و فرآیندها، ضریب نفوذ خود را در بازار حفظ و سود آوری و درآمدهای شرکت را با رشدی بیش از گذشته محقق سازد.

ارسال نظرات
موضوعات روز