جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱
با آمدن فصل سرد لباس های پشمی و بافتنی جای خود را به لباس های پارچه ای و نازکی می دهند که در روزهای گرم استفاده می شدند.
کد خبر: ۴۰۲۹۹
تیتر20- حالا که بافتنی های زیبا و رنگارنگ می پوشیم چرا آنها را به دکوراسیون منزل خود وارد نکنیم؟ یکی از این بافتنی های زیبا برای خانه شما پتوی بافتنی غول پیکر است!


پتوی گرم و نرمی که شب شما را به خوبی به خواب می برد، به دکوراسیون اتاق خواب و نشیمن خانه شما هم رنگ و بوی زمستانی می دهد.

اگر می خواهید این پتوی بزرگ را ببافید و آن را در دکوراسیون اتاق خواب خود استفاده کنید باید بگوییم که انتخاب شما بهینه است.

اول از همه به یک میله بافتنی بزرگ نیاز دارید. پتوی بافتنی غول پیکر باید بافت درشتی داشته باشند و نیاز به میله بافتنی با قطر بزرگ دارند. پتوهای بافتنی غول پیکر اغلب با لوله های پی وی سی با قطر 2.5 تا 3 سانتی متر بافته می شوند. تعجب نکنید این لوله ها اغلب برای آبیاری استفاده می شوند!


 استفاده از میله پرده های چوبی هم برای این منظور انتخاب خوبی است. قطر این میله های چوبی نباید بیشتر از 40 میلی متر باشند.
پتوی بافتنی را با چه چیزی ببافیم؟

برای بافت این پتوی زمستانی غول پیکر می توانید از کلاف های پشم، رشته های نمد، الیاف بافندگی، پارچه های باریک یا ریسه های نخی بسیار ضخیم استفاده کنید.

اگر کلاف های پشم را برای بافت انتخاب کرده اید، باید بدانید که نتیجه نهایی که از بافت پتوی غول پیکر به دست می آورید، یک پتوی سنگین خواهد بود. ولی در عین حال مطمئن باشید که گرمای بسیار مناسبی برای فصل سرما در اختیار شما قرار می گیرد.

آنچه به طور معمول در تهیه پتوی بافتنی مورد استفاده قرار می گیرد به نام پشم مارینو شناخته می شود. این پشم از نوعی نژاد گوسفند به اسم مارینوس تهیه می شود و بهترین پشم را دارد. برای بافت پتوی بافتنی غول پیکر به ریسه های بلند پشمی نیاز دارید.
پشم مقاوم برای پتوی بافتنی غول پیکر

برای اینکه بتوانید کلاف پشم مورد نیاز برای بافت را مقاوم تر کنید و آن را به حالت نمد در بیاورید، آن را با این دستور العمل بشویید. ابتدا پشم ها را درون یک پارچه قرار دهید و ببندید. سپس آن را درون وان حمام پر از آب داغ و مقداری شوینده غوطه ور کنید.


برای اینکه رشته های پشم شسته شوند می توانید آنها را لگد کنید. حالا می توانید پشم را خارج کرده و اجازه دهید تا خشک شوند. در این مرحله ریسه های پشم را از درون پارچه در آورده و به شکل توپی بزرگ از کاموا به دور هم بپیچید.
پتوی بافتنی را به دکوراسیون نشیمن و یا اتاق خواب ببرید.

پتوی بافتنی غول پیکر را می توانید در دکوراسیون نشیمن هم استفاده کنید. آن را روی کاناپه یا مبلمان راحتی خود قرار دهید تا علاوه بر ایجاد زیبایی بیشتر، در زمان تماشای تلویزیون یا استراحت بتوانید از پتوی بافتنی استفاده کنید./ چیدانه



ارسال نظرات
موضوعات روز