جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
به شما توصیه می‌کنیم قبل از اینکه به بازار و فروشگاه‌ها بروید و شروع کنید به جستجو و پرسش در مورد وسایل مختلف و برندهای متفاوت آن،این مطالب را بخوانید تا اطلاعات کلی درباره هر یک از وسایل را داشته باشید.
کد خبر: ۴۰۳۲۵
تیتر20- یکی از وسایل مهم و ضروری برای خرید جهیزیه، یخچال فریزر است که برای هر خانه‌ با هر اندازه و سبکی ضروری و غیرقابل حذف است. امروزه تنوع زیادی از انواع مختلف یخچال در بازار وجود دارند و این تنوع ممکن است باعث سردرگمی برای خرید یخچال شود. با این مطلب از چیدانه همراه باشید تا در مورد انواع یخچال و برندهای آن اطلاعات بدست بیاورید.

انتخاب یخچال فریزر جهیزیه، چطور انتخاب کنم؟

یخچال فریزر از مهم‌ترین وسایل برقی آشپزخانه است که انتخاب آن راحت نیست و نیاز به اطلاعات کافی دارد. برای اینکه بتوانید راحت‌تر خریدتر کنید عوامل مهمی که در انتخاب یخچال فریزر موثر هستند را در نظر داشته باشید:

۱.میزان بودجه‌ی شما: از مهم‌ترین عواملی که در انتخاب یخچال فریزر تاثیر دارد میزان بودجه‌ای است که برای خرید یخچال فریزر در نظر گرفته‌اید. در نتیجه اگر هزینه‌ی متوسطی برای آن در نظر گرفته‌اید در ابتدای انتخاب خود به راحتی برخی از برندها و مدل‌های یخچال فریزر را که قیمتی بالاتر از بودجه شما دارند، از لیست خود حذف کنید ولی اگر محدودیتی برای هزینه‌ی خرید آن ندارید باید به عوامل موثر دیگر توجه کنید.

۲.فضای آشپزخانه: یکی دیگر از مهم‌ترین عوامل موثر در انتخاب یخچال فریزر مساحت آشپزخانه و فضای قرارگرفتن یخچال فریزر است. شما باید یخچالی را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید که متناسب با فضای آشپزخانه شماست. اگر آشپزخانه‌ای کوچک و نقلی دارید لازم نیست یخچالی بزرگ بخرید. امروزه در بازار انواع مختلفی از یخچال وجود دارد که شما به راحتی می‌توانید یخچالی با ابعاد مناسب آشپزخانه انتخاب کنید.

۳.میزان نیاز خانواده: برای خرید یخچال حتما به میزان نیاز خانواده توجه کنید. اگر خانواده‌ای با جمعیت زیاد دارید باید یخچالی با اندازه بزرگ بخرید ولی اگر تعداد افراد خانواده کم است نیازی نیست که یخچالی بزرگ خریداری کنید و یخچالی با اندازه متوسط هم برای شما کافی خواهد بود. میزان ظرفیت داخلی یخچال بر اساس فوت مکعب (حدود۲۸.۳ لیتر) و اندازه بیرونی ان بر حسب فوت بیان می‌شود. اگر یک یا دو نفر در خانه‌ای زندگی می‌کنید یخچالی با اندازه ۷ تا ۱۲ فوت، اگر ۳ یا ۴ نفر هستید؛ یخچال ۱۲ تا ۱۸ فوتی و اگر تعداد افراد خانواده بیشتر باشد یخچال بزرگتر (دوقلو، ساید بای ساید و درب فرانسوی) احتیاج دارید.

۴.سبک زندگی و عادات غذایی: شاید در خرید یخچال این مورد به ذهنتان نرسد که سبک زندگی و خرید شما در اندازه یخچال مورد نیازتان تاثیر می‌گذارد. به طور مثال ممکن است شما در منطقه‌ای زندگی کنید که از مراکز خرید مواد غذایی دور باشد در نتیجه مجبور باشید که موادغذایی زیادی را برای استفاده در مدت طولانی بخرید در نتیجه باید یخچال شما فضای کافی برای خریدتان داشته باشد. و یا اگر خانواده‌ای هستید که سبزیجات زیادی مصرف می‌کنید در نتیجه باید یخچال بزرگتری برای نگه‌داری سبزیجات داشته باشید.

به طور کلی بهتر است مواد غذایی را به مقدار کم خریداری کرده و تازه مصرف کنید این کار علاوه بر سلامت شما از نظر محیط‌زیستی هم مقرون به صرفه‌تر است چرا که دورریز مواد غذایی کمتری خواهید داشت.

۵.مصرف انرژی: میزان مصرف انرژی وسایل برقی در هزینه‌های قبض برق شما بسیار موثر است. مصرف انرژی در یخچال از سطح A+++ تا G طبقه‌بندی می‌شود. روی یخچال برچسب مصرف انرژی قرار دارد که هنگام خرید باید به این مورد توجه کنید. هرچه مصرف انرژی به سطح نزدیکتر باشد راندمان دستگاه بهتر و هدررفت انرژی و سرمایه کمتر است.

انواع یخچال فریزر جهیزیه

یخچال تک:

از اولین مدل‌های یخچال‌ فریزر هستند که بدنه آنها به صورت یکپارچه طراحی شده‌ است و روی آن در جدایی برای فریزر دیده نمی‌شود. فریزر این نوع یخچال در داخل آن قرار دارد. این نوع یخچال‌ها برای فضاهای کوچک مناسبند.

مزایا:

    مقرون به صرفه
    مناسب آشپزخانه کوچک و بزرگ

معایب:

    فضای فریزر آن نسبت به دیگر مدل‌ها کوچکتر است.

یخچال فریزر بالا:

در این نوع یخچال‌ها فریزر در قسمت بالا قرار دارد و یخچال قسمت پایین آن است. با اینکه مدل این نوع یخچال نسبتا قدیمی‌تر است ولی به دلیل مزایایی که دارد هنوز جایگاه خوبی در بین یخچال‌ها داشته و مورد پسند برخی از افراد است. اندازه فریزر و یخچال ممکن است برابر باشد و یا فریزر کوچکتر از یخچال باشد، با توجه به اینکه چه میزان از مواد غذایی فریز شده و یا تازه استفاده می‌کنید می‌توانید از انواع مختلف این یخچال‌ها انتخاب کنید.

مزایا:

    قیمت مناسب
    فضای کافی برای نگه‌داری موادغذایی
    امکان قرارگرفتن ظروف بزرگ در یخچال

معایب:

    به دلیل پایین قرار گرفتن جامیوه‌ای در این یخچال برداشتن میوه کمی با سختی انجام می‌شود.

یخچال فریزر پایین:

در این نوع یخچال فریزر، یخچال در قسمت بالا و فریزر در پایین آن قرار گرفته است و کمی جدیدتر از یخچال‌های فریزر بالا هستند. با توجه به اینکه استفاده از یخچال نسبت به فریزر بیشتر است دسترسی به مواد داخل یخچال در این نوع یخچال فریزر راحت‌تر است و نیازی به خم شدن ندارد.

مزایا:

    فضای زیادی برای نگه داری میوه و سبزیجات دارند.
    دسترسی به مواد داخل یخچال راحت است.

معایب:

    برای دسترسی به مواد فریز شده مجبور هستید خم شوید و اگر استفاده از مواد فریز شده زیاد باشد در دراز مدت آزار دهنده خواهد شد.

یخچال فریزر پایین سبک فرانسوی:

این نوع یخچال به نام در فرانسوی هم معروف است. این یخچال دو قسمت یخچال در بالا دارد و یک قسمت فریزر در پایین که ممکن است به شکل یک کشو و یک فریزر باشد. این نوع یخچال برای خانواده‌های با تعداد بالا بسیار مناسب است. یخچال فرانسوی طرفدار زیادی دارد ولی قبل از انتخاب این نوع یخچال حتما به فضای آشپزخانه خود توجه کنید چرا که جای زیادی می‌گیرد.

مزایا:

    طبقه بندی مناسب فریزر
    فضای زیاد برای نگه‌داری مواد غذایی
    دسترسی راحت به بخش‌های مختلف یخچال
    مصرف انرژی پایین

معایب:

    با اینکه این یخچال با مزایایی که دارد هر فردی را برای خریدن وسوسه می‌کند ولی قیمت بالا و اندازه‌ی بزرگ، از معایب آن است که باید قبل از انتخاب به آنها توجه کرد.

یخچال فریزر دوقلو:

یخچال فریزرهای دوقلو از یک یخچال و یک فریزر تشکیل شده‌اند که می‌توانند در کنار همدیگر و یا جدا از هم قرار بگیرند. در نتیجه در چیدمان آشپزخانه کمی دست شما را باز می‌گذارند. این نوع یخچال تنوع زیادی دارد در نتیجه گزینه‌ی مناسبی برای سلیقه‌های مختلف است. برخی از آنها ظاهر ساده‌ای دارند و برخی از برندها دارای آبریز و یخ ساز هستند. این نوع یخچال را زیرمجموعه‌ای از یخچال ساید بای ساید می‌دانند.

مزایا:

    قیمت مناسب
    فضای زیاد برای نگهداری موادغذایی
    عمر طولانی
    قابلیت جدا کردن قسمت یخچال و فریزر از همدیگر

 معایب:

    نیاز به جای کافی در آشپزخانه
    سنگین بودن و سخت شدن جابه‌جایی آن در اسباب‌کشی‌ها
    مصرف انرژی نسبتا بالا

یخچال فریزر ساید بای ساید:

این نوع یخچال جزو یخچال‌های مدرن و جدید هستند. در این نوع، یخچال و فریزر در کنار هم قرار گرفته‌اند. در این یخچال سعی شده است کاستی‌های دیگر مدل‌های یخچال برطرف شود و به همین دلیل مزایای زیادی نسبت به بقیه دارد.

مزایا:

    مصرف انرژی پایین
    اختصاص فضای کافی برای یخچال و فریزر
    طراحی زیبا و ظاهر جذاب
    دسترسی راحت به هردو بخش یخچال

معایب:

    ارتفاع کم قفسه‌ها
    قیمت بالا
    سنگین بودن
    نیاز به تعویض فیلترهای آب هر شش ماه یکبار

برندهای شناخته شده یخچال فریزر و قیمت‌های آن:

تنوع برند و قیمت در یخچال فریزر بسیار زیاد است. به طور کلی قیمت یخچال‌های مدل تکی (فریزر بالا و فریزر پایین) کمتر از بقیه مدل‌هاست و بعد از آن به ترتیب یخچال فریزر دوقلو، یخچال ساید بای ساید و یخچال درب فرانسوی قیمت‌های بالاتری دارند. و همچنین قیمت یخچال‌های بدنه سیلور بیشتر از رنگ‌های دیگر است. با توجه به اینکه قیمت هر مدل از یخچال فریزر به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد، قیمت‌های بیان شده در این بخش کمترین قیمت هر برند برای یخچال‌هایی با گنجایش ۷ الی ۱۰ فوت به بالا است.
برندهای ایرانی یخچال فریزر جهیزیه و قیمت‌های آنها:

فیلور: یکی از برندهای ایرانی یخچال فریزر است که بیشتر یخچال فریزرهای ، فریزر بالا و فریزر پایین و دوقلو تولید می‌کند. قیمت این برند از یخچال فریزرها از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان شروع می‌شود.

امرسان: قیمت این برند از یخچال فریزرهای ایرانی از دو میلیون و سیصد هزار تومان شروع می‌شود و با افزایش امکانات و ظرفیت یخچال فریزر قیمت‌ آن افزایش می‌یابد. قیمت یخچال‌ سایدبای‌ساید امرسان، که از بالاترین مدل‌های آن است، حدود ۱۳ میلیون تومان است.

اسنوا: قیمت یخچال فریزر اسنوا در بازه‌ای بین ۶ میلیون تومان (فریزر پایین) الی ۲۶ میلیون تومان (ساید بای ساید) قرار دارد.

هیمالیا: بازه‌ی قیمت برای یخچال فریزر هیمالیا، بین ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان الی ۱۳ میلیون تومان (دوقلو) است.

الکترو استیل: قیمت یخچال فریزرهای ایرانی الکترواستیل بین ۲ میلیون و ۲۰۰ تومان برای یخچال‌های فریزر بالا الی ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان (ساید بای ساید) قرار دارد.

برندهای خارجی یخچال فریزر:

سامسونگ : این برند معروف متعلق به کشور کره جنوبی است و به دلیل اینکه به نیاز مشتریان خود توجه زیادی دارد طرفداران زیادی دارد. یخچال فریزرهای سامسونگ عمر طولانی دارند و صدای کم و مصرف انرژی پایین دارند. بازه‌ی قیمت این برند در بازار بین ۸ میلیون تومان (یخچال فریزر بالا) الی ۶۵ میلیون تومان (ساید بای ساید) است.

بوش: یکی دیگر از برندهای محبوب لوازم برقی بوش است که طرفداران زیادی دارد. یخچال فریزر یکی از اولین محصولات این شرکت است. شرکت بوش در کشورهای متعددی از جمله: کره جنوبی، ترکیه و.. محصولات خود را تولید می‌کند. محصولات بوش و همچنین یخچال فریزر بوش با کیفیت بالای خود عمر طولانی را تضمین می‌کنند. بازه‌ی قیمت یخچال فریزرهای بوش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان الی ۶۰ میلیون تومان است.

ال جی: برند ال‌جی  متعلق به کشور کره جنوبی است. محصولات ال‌جی از جمله یخچال فریزر آن دستگاه‌هایی پرقدرت و کم مصرف هستند که امروزه طرفداران خود را در بازار دارند. بازه‌ی قیمتی یخچال فریزر برای این برند بین ۴ میلیون تومان (یخچال تکی) الی ۷۵ میلیون تومان (ساید بای ساید) است.
حرف آخر:

همانطور که در این مطلب خواندید انتخاب یخچال فریزر مناسب و مقرون به صرفه برای جهیزیه به عوامل خیلی زیادی بستگی دارد. هر یک از مدل‌ها و برندهای مختلف یخچال فریزرهای موجود در بازار مزایا و معایب خاص خودشان را دارند، یادتان باشد بهترین یخچال فریزر جهیزیه برای شما به سلیقه و شرایط شما بستگی دارد. با جمع آوری اطلاعات کافی و مطالعه مطالب  می‌توانید از بسیاری از سردرگمی‌های خود در خرید جهیزیه کم کنید و راحت‌تر تصمیم بگیرید./ چیدانه



ارسال نظرات
موضوعات روز