جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲
تیتر20 بررسی می کند؛
سایپایدک به عنوان شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش به محصولات سایپا و پارس خودرو، در دوران مدیریت جدید می تواند با محور قرار دادن چند مسئله اصلی، سودآوری خود را افزایش داده و در جلب رضایت مشتریان نیز موفق تر عمل کند.
کد خبر: ۴۰۳۴۴
اولویت های سایپایدک برای افزایش رضایتمندی و سودآوری
تیتر20 - این روزها که تحریم گلوی خودروسازان و مشتریان ایرانی را می فشارد و بیشتر بحث ها حول محور تولید و تحویل خودروهای معوق می چرخد، اهمیت خدمات پس از فروش و جلب رضایت عمومی در این حوزه، کمی به حاشیه رفته است. 

در این بین، سایپایدک به عنوان شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش به محصولات سایپا و پارس خودرو، در دوران مدیریت جدید می تواند با محور قرار دادن چند مسئله اصلی، سودآوری خود را افزایش داده و در جلب رضایت مشتریان نیز موفق تر عمل کند.

در این بین، مهمترین مسئله به ارائه خدمات بهتر و مناسب تر به مشتریان برمی گردد. در جلب رضایت مشتریانی که خدمات پس از فروش تقاضا می کنند، مباحثی مانند قیمت، کیفیت و البته زمان از اهمیت فراوانی برخوردار هستند. با این حساب، مدیران سایپایدک به ویژه مدیرعامل جدید این شرکت بهتر است بسته افزایش رضایتمندی مشتریان خود را بر سه بستر موردنظر (قیمت، کیفیت و زمان) تعریف کنند. 

در شرایط فعلی که تحریم و مشکلات اقتصادی گریبان خیلی ها را می فشارد، برای مشتریان سایپایدک (و سایر شرکت های ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو) مسئله قیمت بسیار مهم است. سایپایدک اگر بتواند تا حد امکان قیمت را کنترل کرده و یا خیلی بالا نبرد، اولین قدم را در عرصه جلب رضایت بیشتر مشتریان برداشته است.

کنترل قیمت البته نباید به افت کیفیت بیانجامد، چه آنکه برای مشتریان بسیار مهم است سطح کیفی محصولات شان مناسب بوده و ایمنی و مرغوبیت لازم در قطعات یدکی و همچنین تعمیرات مربوطه، لحاظ شود. موضوع کیفیت اتفاقا در حال حاضر به دلیل تحریم از حساسیت بیشتری برخوردار شده، چه آنکه اما و اگرهایی در مورد قطعات تامینی و اینکه سطح کیفی آنها چگونه است، وجود دارد.

برخی مشتریان عنوان می کنند قطعاتی که در نمایندگی خودروسازان تعویض شده، از کیفیت قابل قبولی برخوردار نبوده و دردسرهایی را برای آنها ایجاد کرده است. در واقع سطح رضایتمندی از کیفیت تعمیرات (که سطح کیفی قطعات نیز جزو مهم آن به شمار می رود) بالا نبوده و طبعا سایپایدک هم از این قائده مستثنی نیست.

 با این حساب، کنترل کیفیت قطعات ورودی به تعمیرگاه های مجاز از سوی سایپایدک و البته بالا بردن سطح کیفی تعمیرات، می تواند سطح رضایتمندی و اعتماد مشتریان را افزایش دهد.

در کنار اینها اما بحث زمان نیز اهمیت بالایی برای مشتریان دارد. زیاد می شنویم که مشتریان می گویند خودرو آنها مدت زمان زیادی در تعمیرگاه های مجاز باقی مانده، بی آنکه اقدامات لازم در راستای تعمیر آنها صورت گیرد. به این پدیده، خواب خودرو گفته می شود، خوابی که گاهی طولانی شده و موجبات نارضایتی مشتریان را فراهم می آورد.

مشتریان سایپایدک (یا دیگر شرکت های ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو)، برایشان بسیار مهم است خودرو خود را تا حد امکان زود (در مدت زمانی منطقی)  تحویل بگیرند و این طور نباشد که روزها  بگذرد و تعمیرات لازم انجام نشود. بنابراین دیگر اولویت کاری مدیران سایپایدک می تواند این باشد که با بکارگیری نیروهای متخصص، آموزش نیروی انسانی و تامین حداکثری قطعات موردنیاز، امکان کاستن از خواب خودروها در نمایندگی های مجاز خود را فراهم بیاورند.

بدون شک هرچه رضایتمندی مشتریان از سایپایدک افزایش یابد، درصد بیشتری از آنها ترجیح می دهند حتی خارج از دوره گارانتی نیز به جای تعمیرگاه های متفرقه، به نمایندگی های مجاز این شرکت مراجعه کنند. این موضوع می تواند به افزایش تقاضاهای خارج از گارانتی سایپایدک بیانجامد و طبعا به افزایش درآمد و سودآوری این شرکت کمک کند.

در نهایت اما استفاده هرچه بیشتر از امکانات مجازی و اپلیکیشن ها نیز می تواند سبب صرفه جویی در وقت و هزینه مشتریان سایپایدک شود، موضوعی که افزایش رضایتمندی آنها را به دنبال خواهد داشت. 
   
     

ارسال نظرات
موضوعات روز