سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳
بررسی بازار فروش خودرو در کشورهای اروپایی نشان می دهد که در بیشتر کشورها بازار فروش خودرو روند رو به رشد داشته است.
کد خبر: ۴۰۴۱۵
تیتر20- بر اساس آمار و گزارش های منتشر شده در وب سایت best selling cars، می‌توان دریافت که در بیشتر کشورهای اروپایی بازار فروش خودرو روندی رو به رشد و صعودی را در سال ۲۰۱۹ میلادی تجربه کرده و تنها برخی کشورها همچون اتریش، جمهوری چک، قبرس، اسپانیا، پرتغال، فنلاند و ایرلند با روندی کاهشی روبه رو بوده اند.

اتریش در سال ۲۰۱۹ میلادی، ۳۲۹ هزار و ۳۶۳ دستگاه خودرو فروخته و با ۳.۴ درصد کاهش نسبت به میزان فروش در سال ۲۰۱۸ میلادی که ۳۴۱ هزار و ۶۸ دستگاه بود، یکی از کشورهای اروپایی است که در فهرست نزولی قرار گرفته است.

بلژیک با ۰.۱ درصد رشد نسبت به سال ۲۰۱۸، ۵۵۰ هزار و ۳ دستگاه در سال ۲۰۱۹ به فروش رسانده است.

۳۵ هزار و ۳۷۱ دستگاه خودرو نیز در بازار بلغارستان در سال گذشته به فروش رفته که در مقایسه با سال قبل از آن که معادل  ۳۴ هزار و ۳۳۲ دستگاه خودرو بوده، ۳ درصد رشد و افزایش پیدا کرده است.

۶۲ هزار و ۹۷۵ دستگاه خودرو در بازار کرواسی در سال ۲۰۱۹ میلادی فروخته شده است که در مقایسه با میزان فروش ۵۹ هزار و ۸۵۶ دستگاه در سال ۲۰۱۸، شاهد یک رشد ۵.۲ درصدی بوده است.

قبرس که یکی از بازارهای نزولی فروش خودرو در سال ۲۰۱۹ به شمار می رود، ۱۲ هزار و ۲۲۰ دستگاه در این کشور فروخته شده که نسبت به سال ۲۰۱۸ با یک کاهش ۵.۷ درصدی روبرو شده است.

جمهوری چک نیز با فروش ۲۴۹ هزار و ۹۱۵ دستگاه در سال ۲۰۱۹ میلادی کاهشی ۴.۴ درصدی را در مقایسه با میزان فروش سال ۲۰۱۸ تجربه کرده است.

از میان کشورهای اروپایی که با رشد قابل توجه و چشمگیری در میزان فروش خودرو برخوردار شده اند، می توان به یونان با رشدی ۱۰.۳ درصدی، مجارستان با رشدی ۱۵.۶ درصدی، لیتوانی با رشدی ۴۳.۲ درصدی ، رومانی با رشدی ۲۳.۴ درصدی و لاتویا با رشدی ۸ درصدی اشاره کرد./ایسنا

ارسال نظرات
موضوعات روز