جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
مصر (Egypt) از جمله کشورهای حیرت انگیز در کل دنیا بوده که از اماکن دیدنی بسیاری برخوردار است و به دلایل زیادی از جمله صنعت توریسم داخلی خود، مورد علاقه گردشگران فراوانی از نقاط مختلف جهان قرار می گیرد.
کد خبر: ۴۰۴۳۵
تیتر20- سرزمین مصر و قاهره همیشه و در تمام طول سال مملو از جمعیت بومی و غیر بومی مصری بوده که یا با برای انجام فعالیت های شغلی به آن سفر کرده اند و یا توریست هستند و قصد بازدید از جاذبه های گردشگری این کشور را دارند. متاسفانه، بنا به تحقیقات گسترده ای که بر روی برنامه های مسافرتی و فراغتی گردشگران سفر کرده به این منطقه انجام شده است، باید بگوییم تقریبا همه مسافران این کشور تاریخی و متمدن در گذشته های بسیار دور دچار اشتباهات بزرگ یا طرز فکر کاملا غلطی از حضور در مصر می شوند و به همین خاطر ما قصد داریم تا در مطلب راهنمای سفر به مصر، شما را با این اشتباهات رایج قدری آشنا نموده تا اگر روزی قصد سفر به مصر و بازدید از جذابیت های نهفته شده سرزمین فراعنه را داشتید، لااقل شما مرتکب چنین خطاهایی نشوید! لازم به ذکر است تمام محتویات مطلب نکات سفر به مصر برگرفته از تجربیات یکی از کاربران سایت thepointsguy از سفر به مصر است.
انجام سریع و به موقع امور

اولین اشتباهی که گردشگران و مسافران سرزمین مصر مرتکب آن می شوند، انتظار بیش از اندازه ای از مردمان این کشور در انجام به موقع کارها بحساب می آید، در حالیکه در مصر تقریبا مفهوم وقت شناسی از بین رفته و می توان دلیل اصلی آن را نیز عدم تناسب فرهنگی میان دو ملت ایران و مصر قلمداد نمود. تقریبا در اکثر شهرهای مصر و خصوصا پایتخت ترافیک سنگینی از انبوه خودروها به چشم می خورد که همین امر نیز همچون پایتخت کشور خودمان سبب می شود تا شما نتوانید به راحتی و در راس ساعت گفته شده به محل مورد نظر یا قرار دوستانه و کاریتان برسید. براساس راهنمای سفر به مصر پیشنهاد می کنیم در طول اقامت خود در سرزمین مصر، حتما با خود کتاب یا هر نوع وسیله سرگرم کننده دیگری را با خود داشته باشید، زیرا قطعا اگر باکسی قراری را تنظیم کرده باشید، باید چیزی بین یک ساعت و شاید هم بیشتر منتظر او باقی بمانید.
همراه شدن با جمعیت حاضر در کشور مصر

دومین اشتباهی که معمولا گردشگران و مسافران شهرهای مختلف مصر مرتکب انجام آن می شوند، سفر کردن در فصول های سیزن یا به عبارتی دیگر شلوغ ترین زمان ها برای گردش و بازدید از جاذبه های مختلف موجود در کشور مصر است که توصیه می کنیم شما به عنوان شخصی که قرار است پای به سرزمین خدایان افسانه ای بگذارد، از این امر اجتناب کنید! با انتخاب یک زمان مناسب و خلوت برای حضور در کشوری که در خلال سال های 2011 تا 2015 میلادی دچار آشوب و اغتشاش شد و اکنون نیز خیلی به روزهای اوج خود نزدیک نشده، می توانید هم از فرصت های بازدیدی بهتری برخوردار شوید و هم شانس اقامت خود در یکی از برترین هتل های مصر را افزایش دهید. البته ناگفته نماند که با انجام سفر در روزهای معمولی و غیر شلوغ به مصر، هزینه های مسافرت نیز به طرز قابل توجهی کاهش پیدا می کنند. به غیر از کاهش هزینه سفر و امکان اقامت در بهترین هتل های هر یک از شهرهای کشور مصر، شما می توانید با ازدحام کمتری از مردمان بومی و همچنین توریست های سفر کرده به مصر در تک تک جاذبه های گردشگری و دیدنی این کشور مواجه شوید. همگردی های عزیز براساس نکات سفر به مصر توجه داشته باشید در مصر هنوز هم همانطور که به آن اشاره مختصری داشتیم، شرایط برای بازدید از همه پتانسیل های توریستی و گردشگری مهیا نشد، اما با این حال به دلیل سعی و تلاش شبانه روزی دولتمردان مصری و همچنین ایجاد زیرساخت های تازه ای برای جلب توجه مردم اقصی نقاط جهان، مصر رفته رفته در حال احیا و بازگشت به روزهای طلایی خود هست.
نگرانی در خصوص وضعیت امنیتی

اینکه در سفر خود به کشورهای دیگر نگران باشید، یک امر کاملا بدیهی و منطقی است، اما این نگرانی باید در یک حد مشخصی قرار بگیرد و قطعا اگر از محدوده خود فراتر رود، تنها باعث ترس و اضطراب شما در طول سفرتان خواهد شد و اجازه کسب هیچ لذت تازه ای را برایتان فراهم نخواهد نمود! با اینکه در سالیان گذشته مصریان همواره با تنش های سیاسی جدی دست و پنجه نرم می کردند، اما در حال حاضر باید گفت امنیت در تمام نقاط این کشور برقرار است و هیچ گردشگر و مسافری نباید ذهن خود را درگیر مسائل امنیتی در این کشور آفریقایی نماید. جالب تر این است اگر بدانید که وزارت امور خارجه ایالات متحده نام کشور مصر را در گروه دوم هشدارهای امنیتی جهان و در کنار نام کشورهای برجسته ای همچون دانمارک، ایتالیا، فرانسه، هلند، بریتانیا و همچنین اسپانیا قرار داده که همه این کشورها از سطح ایمنی و همچنین رفاه زندگی مطلوبی در کل دنیا برخوردار هستند و این بدان معنا است که اوضاع امنیتی در مصر خیلی هم وخیم احساس نمی شود. با توجه به اینکه در بخش اول مطلب نکات سفر به مصر نیز به این موضوع اشاره داشتیم که تمام محتویات گفته شده در این بلاگ برگرفته از نوشته یکی از کاربران سایت thepointsguy هست. پس، بعد نیست کمی در این خصوص با تجربیات مستفیم وی از سفر به مصر آشنایی پیدا نماییم که به شرح زیر هستند:

"باید اقرار کنم که پیش از انجام سفر به مصر کاملا نگران و مضطرب بودم، زیرا مقصد مسافرتی من در این کشور، پایتخت مصریان یعنی قاهره بود که در حدفاصل زمانی ناچیزی از برنامه مسافرتی من نزدیک به 20 نفر در این شهر به کشته شده بودند. اما تمام این نگرانی ها با پای گذاشتن به سرزمین باستانی مصر به پایان رسید و در آنجا از احساس راحتی و امنیتی مطلوبی برخوردار شدم و توانستم در سفر خود با یک مجموعه توریستی فوق العاده ای همراه شوم و در کنار آن ها از جذابیت های نهفته شده در مصر باستان بازدید بعمل آورم. نکته قابل توجه در خصوص همراهی با این مجموعه توریستی در آن بود که توانستم با مدیر تور گردشگری آنان از نزدیک آشنا شوم و وی به من توصیه ای کرد که تا آخر عمرم به آن توجه خواهم کرد. او گفت همیشه بهتر است برای برنامه های مسافرتی از آژانس های معتبر توریستی و دفاتر خوشنام گردشگری استفاده کنم، چون آن ها در کنار برخورداری از پرسنلی مجرب، راهنماهایی متخصص و کارمندانی متعهد دارای سطح آگاهی مطلوبی در خصوص مقصد مسافرتی ما گردشگران هستند و به دلیل اینکه امنیت و حفظ جان یک توریست را در اولیت اول خود قرار می دهند، به محض ایجاد خطر و یا احساس شرایط ناهموار خیلی سریع برنامه مسافرتی خود را عوض کرده و شما را از نزدیک شدن به یک منطقه خطرناک دور می کنند و حتی ممکن است فورا درصدد خارج کردن گردشگران از کشور مقصد نیز برآیند!"
انجام گشت و گذاری محدود در قاهره

یکی دیگر از اشتباهات رایجی که تقریبا می توان گفت 90٪ گردشگران و توریست های سفر کرده به کشور مصر خواسته و ناخواسته مرتکب انجام آن می شوند، این است که تنها در سفر خود به مصر از پایتخت یعنی شهر قاهره که انصافا شهر زیبا و جذابی نیز بحساب می آید، بازدید بعمل آورده و از مابقی روزهای اقامت خود در این نقطه از قاره آفریقا هیچ استفاده مضاعف دیگری نمی کنند! به همین خاطر براساس راهنمای سفر به مصر توصیه می کنیم اگر شما روزی پا به سرزمین خدایان سنگی گذاشتید، حتما تمام زمان مسافرتی خود را صرف بازدید از موزه ها، مساجد، کلیساها و همچینن مراکز خرید و مزه کردن خوراک های محلی این شهر نکنید و از دیگر جاذبه های موجود نیز دیدن فرمایید. مسافران و گردشگران عزیزی که با هدف بازدید از اهرام جیزه به کشور مصر سفر می کنند، بد نیست که بدانند این جاذبه گردشگری عظیم که همچنان نیز سوالاتی در خصوص ایجاد آن ها در تمدن پیشرفته مصریان باستان مطرح است، در فاصله زمانی 20 الی 120 دقیقه ای از مرکز شهر قاهره قرار گرفته که تازه ما به این زمان، فاصله شما از فرودگاه بین المللی قاهره تا مرکز شهر را نیز اضافه نکردیم! همچنین ذکر این نکته نیز لازم است که تمام فواصل زمانی شما در شهر قاهره بستگی شدیدی به وضعیت ترافیکی خیابان های این شهر داشته و بهتر است کمی صبر و شکیبایی خود را در سفر به پایتخت مصریان افزایش دهید.
فریب خوردن

متاسفانه، طبق گزارشات قابل استنادی که از گردشگران و مسافران سفر کرده به کشور مصر بدست ما رسیده، باید در کمال احترام به مردمان این کشور آفریقایی بگوییم که برخی از آنان به معنای درست کلمه انسان های فریبکار و رندی هستند و به محض مشاهده یک توریست غریبه در سرزمین خود تنها به فکر به چنگ آوردن پول های او می افتند! از جمله حیله و حقه های رایجی که این افراد در سفر به مصر برای گرفتن پول بیشتری از شما انجام می دهند، این است که به محض تعطیلی موزه یا هر جاذبه گردشگری و دیدنی دیگر از راه دوستی به شما نزدیک می شوند و به شما می گویند که درب های این مکان تا فلان ساعت بسته بوده و بهتر است شما از وقتتان در اینجا بهترین استفاده را بعمل آورید و سری به فروشگاه های صنایع دستی و مواد غذایی بزنید. این اشخاص به محض اینکه شما را به فروشگاه های مدنظرشان می کشانند، شروع به گفتن سخنانی در خصوص قیمت مناسب و کیفیت عالی محصولات خود می کنند و تا جایی که امکان داشته باشد، کاری می کنند تا شما دسته خالی از مغازه ها و غرفه های آنان خارج نشوید و کالاهایی را حتی اگر به آن ها نیازی هم نداشته باشید، خریداری نمایید! براساس راهنمای سفر به مصر توصیه می کنیم اگر مسافر مصر هستید، از این اشتباه اجتناب کنید و در صورت مشاهده چنین افرادی کاملا رک و بی پرده از آنان بخواهید که دست از سرتان بردارند، زیرا با این کار از هدر رفتن منابع مالی و همچنین وقت ارزشمند خود و دیگر همراهانتان جلوگیری کرده اید. براساس نکات سفر به مصر ناگفته نماند این حقه های توریستی تنها معطوف به کسبه کشور مصر نیست و بسیار دیده شده که رانندگان تاکسی نیز در این کشور از غفلت شما گردشگران و مسافران غیر بومی سوء استفاده کرده و کرایه بیشتری از شما دریافت می کنند و یا با دلایل مختلف از روشن کردن تاکسی متر خود اجتناب می کنند تا بتوانند پول بیشتری از شما را بدست آورند. همچنین بد نیست در طول سفر خود به کشور مصر به این مورد هم توجه داشته باشید که همیشه با مقصدی مشخص از تاکسی های موجود در ناوگان عمومی حمل و نقل مصر استفاده نمایید و اجازه ندهید که یک راننده تاکسی از هر مسیری که دلش می خواهد و یا هر مقصدی که دوست و آشنایی در آن دارد، شما را برساند. براساس راهنمای سفر به مصر توصیه اکید داریم در صورت مشاهده تعویض مسیر بدون هیچ تعارفی از راننده درخواست بازگشت به مسیر اولیه و در صورت عدم توجه وی فورا بدون پرداخت هیچ مبلغی از تاکسی پیاده شوید.
عدم استفاده از راهنمایان محلی

اصولا سفرهایی که با هدف گردش و تفریح در کشورهای دیگر صورت می گیرند، بهتر است همراه با استفاده از یک راهنمای بومی یا کسی باشد که به خوبی با جزئیات ریز و درشت مقصد مسافرت آشنایی داشته باشد. برای راحتی خود در طول سفر به مصر پیشنهاد می کنیم حتما برنامه مسافرتی خود را با یک موسسه توریستی معتبر در میان بگذارید و سعی کنید از طرف آن ها در قالب یک تور تفریحی به سرزمین مصر پا بگذارید تا هم در کنار دیگر مردم کشورتان به گشت و گذار در میان جاذبه های جذاب مصریان باستان مشغول شوید و هم با توجه به وجود یک راهنمای تور کاربلد، قدری بیش از پیش با تاریخچه و ماجراهای افسانه ای که پیرامون تک تک جاذبه ها و مکان های دیدنی این کشور بوده، آشنایی پیدا نمایید. البته از قلم نیفتد که شما می توانید با توجه به وضعیت توریستی و امنیتی مطلوبی که در مصر بوجود آمده، بصورت کاملا مستقل و شخصی به این کشور آفریقایی سفر کنید. منتهی بهتر است حتی در این حالت نیز از یک راهنمای بومی استفاده کنید تا بدین وسیله هم راحت تر بتوانید به سراغ جاذبه های مختلف توریستی و گردشگری بروید و هم ناخواسته با آداب و رسوم و همچنین فرهنگ ملت مصر بیشتر آشنا شوید. براساس نکات سفر به مصر باید بدانید که وجود یک راهنمای محلی خوب در کنار شما سبب می شود تا از پرداخت پول های بی جهت به دوره گردها و همچنین حیله و حقه های دیگر مردمان مصری برای خالی کردن جیب های مبارکتان در امان باقی بمانید.
استفاده نکردن از امکان اقامت در هتل های لاکچری

مورد بعدی که باید به آن اشاره کنیم، عدم استقبال گردشگران و توریست های سفر کرده به مصر در خصوص اقامت در بهترین هتل های این کشور است، زیرا آن ها فکر می کنند که باید برای هر شب اقامت در این قبیل هتل های لوکس و لاکچری مبالغ هنگفتی را خرج نمایند، در حالیکه حقیقتا اینطور نیست و می توان تنها با یک مقایسه ساده میان قیمت این هتل ها با دیگر هتل های موجود در سایر کشورهای توریستی به این مهم پی برد. برای اقامت در مصر اشتباه نکنید و از امکانات اقامتی مناسبی که در هتل های چند ستاره این کشور قرار گرفته، نهایت استفاده را بعمل آورید. تازه خیلی بهتر است اگر شما در فصول های سیزن مصر به این کشور سفر نکنید و برنامه مسافرتی خود را بگونه ترتیب دهید که در زمان خلوت تر پا به دنیای شاهان افسانه ای بگذارید تا در ازای هر شب اقامت در یک هتل فول آشپن و لاکچری تنها چیزی نزدیک به 100 دلار پرداخت نمایید. بد نیست براساس راهنمای سفر به مصر بدانید تعدادی از هتل ها دارای چشم اندازی به سوی اهرام ثلاثه مصر هستند که خوب یقینا قدری کرایه یا رزرو اتاق در این نوع از هتل ها بیشتر از سایر مکان های اقامتی دیگر در مصر خواهد بود. از قلم نیفتد که وجود هتل های شیک و لاکچری تنها به شهرهای غیرمرکزی مصر ختم نمی شود و شما می توانید حتی در پایتخت کشور مصر نیز با هتل های ارزان قیمت و در عین حال فول امکانات مواجه شوید.
چانه نزدن بر سر قیمت ها

از دیگر اشتباهات رایجی که اصولا تمام گردشگران دنیا در سفرهای خود به نقاط گوناگون جهان مرتکب آن می شوند، عدم چانه زنی بر سر تمام هزینه های مربوط به سفرشان است. براساس نکات سفر به مصر همیشه یادتان باشد منابع مالی شما در طول مسافرت خود کاملا محدود است و باید برای هر چیزی در شهر و دیار مقصدتان تا جای امکان با فروشنده و یا طرف مقابلتان چگ و چانه بزنید و تا با قیمت کمتری خرید خود را انجام دهید. در سفر به کشور مصر این مشکل بیشتر خود را نشان می دهد، چرا که خواه و ناخواه تقریبا بخش زیادی از کاسبان و راننده های تاکسی فقط و فقط به دنبال این هستند که یک توریست و گردشگر در چنگ آن ها بیفتد تا حسابی به قول معروف آن را بدوشند! به همین خاطر براساس راهنمای سفر به مصر پیشنهاد می کنیم در صورت تمایل حتما از طریق یک آژانس مسافرتی معتبر اقدام جهت انجام سفر به مصر کنید تا بدین شکل با وجود یک راهنمای تور کاربلد، هیچ هزینه اضافه ای از شما گرفته نشود. اما اگر هم قصد انجام یک سفر شخصی به سرزمین فراعنه را داشتید، حواستان بیشتر از اینکه مشغول چانه زنی با فروشندگان مغازه های جورواجور باشد، بهتر است در پی قیمت هایی باشید که رانندگان تاکسی بصورت کاملا دل بخواهی و چندین برابری از شما خواهند گرفت. برای این منظور و براساس نکات سفر به مصر توصیه می کنیم یا از تاکسی های اینترنتی رایج در مصر بهره ببرید که تاکسی اوبر و یا تاکسی کریم از معروف ترین آن ها هستند و یا به محض سوار شدن در تاکسی از راننده بخواهید که تاکسی متر خود را روشن کند.
عدم وجود بیمه مسافرتی

واقعیت را بخواهید داشتن یک بیمه مسافرتی با اعتباری محدود به همان بازه زمانی که شما در طول سفر هستید، باعث آرامش ذهنی و اطمینان خاطر شما در طول مسافرتتان خواهد شد و از شما در صورت ایجاد تاخیر در پرواز، مفقود شدن چمدان، انجام فعالیت های پزشکی و یا اصلا لغو سفرتان حمایت خواهد کرد. شایان ذکر است که ممکن است شما در 99٪ سفرهای خود اصلا نیازی به بیمه مسافرتی پیدا نکنید، اما با این حال سفارش می کنیم از آن 1٪ احتمال خطر باقی مانده غافل نشوید و پیش از آغاز سفرتان، آن را بیمه کنید./ همگردی
ارسال نظرات
موضوعات روز