سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱
گوگرد اگرچه ماده معدنی خوشبویی نیست اما مصرف آن برای عملکرد صحیح رگ‌های خونی و قلب و همچنین سلامت پوست و مو ضروری به نظر می‌رسد. مصرف گوگرد همچنین از بسیاری از بیماری‌ها مانند سرطان، بیماری قلبی و دیابت پیشگیری می‌کند.
کد خبر: ۴۰۴۷۴
تیتر20- گوگرد یکی از مواد معدنی موجود در بدن است. بسیاری از گزینه‌های غذایی این ماده معدنی را در خود جای داده‌اند. میوه‌ها سرشار از گوگرد نیستند. فقط موز، نارگیل، گوجه فرنگی و هندوانه مقادیری از گوگرد را دارند. در عوض سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، جوانه بروکسل، و گل کلم سرشار از این ماده معدنی هستند. سیر، تره فرنگی و پیاز را نیز می‌توان به این لیست اضافه کرد. حبوباتی مانند لوبیا، عدس و سویا نیز می‌توانند مقادیر کافی گوگرد را به بدن برسانند:

محصولات حیوانی مانند لبنیات و بیشتر گوشت‌ها نیز گوگرد دارند. زرده تخم مرغ نیز حاوی این ماده معدنی است.

گوگرد نقش مهمی در تولید انسولین دارد. کمبود هومون انسولین تعادل قند خون را مختل می‌کند. کمبود گوگرد و انسولین، فرد را در معرض ابتلا به دیابت قرار می دهد.

این ماده معدنی یک نوع تسکین دهنده درد مفاصل و عضلات نیز هست. بسیاری از سبزیجات حاوی مقادیر قابل توجهی از متیل سولفونیل متان هستند. این ماده شیمیایی یک ترکیب طبیعی بوده که از گوگرد و ترکیبات آلی تشکیل شده و در بسیاری از داروهای کاهش درد، از آن استفاده می‌شود.

گوگرد پوست و مو را سالم تر و زیباتر می‌کند. این ماده معدنی در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست و مو وجود دارد. در کرم‌های صورت، شامپوها، و محصولات مشابه، غالبا از گوگرد برای جلوگیری یا از بین بردن آکنه، لکه‌های پوستی، شوره سر و ... استفاده می‌شود.

گوگرد عملکرد قلب و عروق را بهبود می‌بخشد. این معده معدنی فعالیت آنتی‌اکسیدانی دارد. گوگرد باعث کاهش کلسترول بد شده و از لخته‌شدن خون جلوگیری می‌کند.

گوگرد سطح مس در بدن را نیز در حالت تعادل نگه می‌دارد. در مطالعات اندکی تعامل بین گوگرد و مس مورد بررسی قرار گرفته است. تحقیقات متعدد روی حیوانات نشان داده است که گوگرد مانع از تجمع مس در بدن حیوانات می‌شود.

آخر اینکه گوگرد ممکن است به جلوگیری از بروز برخی سرطان‌ها کمک کند. بنا به اعلام انستیتوی ملی سرطان در آمریکا، ترکیبات گوگردی بنام گلوکوزینات، رشد سلول‌های سرطانی در روده بزرگ، ریه‌ها، تخمدان‌ها، غده پروستات و معده را مختل می‌کند. گلوکوزینات‌ها همچنین باعث خنثی کردن مواد ایجاد کننده سرطان، سرکوب باکتری‌های بیماری‌زا و مبارزه با التهاب می‌شود.

افراد مبتلا به عدم تحمل گوگرد و بیمارانی که دارای سندرم روده نشت کننده هستند، نباید این ماده معدنی را بیش از حد مصرف کنند؛ اما بیشتر مردم از خوردن غذاهای مغذی که گوگرد زیادی دارند، به میزان قابل توجهی بهره‌مند خواهند شد./ایرنا
ارسال نظرات
موضوعات روز