جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹
اگر آینه کاری مدرن داخل ساختمان‌های امروزی را با آینه کاری سنتی در معماری ایرانی مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که وجود آینه به لوکس‌ به نظر رسیدن منزل کمک می‌کند.
کد خبر: ۴۰۴۷۶
تیتر20- در گذشته از آینه‌های ریز برای پوشاندن دیوار، در و حتی کمدها استفاده می‌شد و آینه‌کاران  با این تکه‌های درخشان، طرح و نقش‌های گسترده‌ای بر دیوار، گنبد یا هر کجای عمارت خلق می‌کردند. امروزه اگر بخواهید زیباترین نقش‌ها را با انواع دستگاه‌های جدید روی آینه‌های یک‌تکه حکاکی می‌کنند؛ طرح انواع گل، نوشته، کیتی بچگانه و هزاران نقش دیگر، اساس آینه کاری مدرن است.
مد روز آینه کاری مدرن دیوار در سال‌های اخیر

بیایید شما را به دنیای آینه کاری مدرن دیوار ببرم؛ دیگر گذشت زمانی که به مغازه آینه‌سازی می‌رفتیم و بسته به بودجه‌مان یک آینه کوچک یا بزرگ می‌خریدیم و حالا با میخ و پیچ به دیوار نصبش می‌کردیم یا دورش قاب می‌کشیدیم و روی طاقچه یا میزی می‌گذاشتیم. آن موقع‌ها اگر می‌خواستی کفش‌ات را ببینی با مانتو یا بلوزت ست شده یا نه؟ روی صندلی می‌‌رفتی تا از داخل آینه روی دیوار، بتوانی نیمه پایینی تیپ‌ات را ببینی. مثلا خودتان را در این اتاق ناهارخوری تصور کنید ک بخواهید مقابل چنین آینه کاری مدرن و شیکی غذا بخورید؛ دل‌تان می‌آید به استایل‌تان نرسید؟

آینه کاری مدرن روی دیوار برای گسترش فضا

تصور نکنید که آینه کاری مدرن روی دیوار، مختص آپارتمان‌های زمین فوتبالی و خیلی بزرگ است. وجود آینه در خانه‌های یر 80 متر نیز باعث بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضا می‌شود. مثلا این عکس را ببینید. در یک اتاق حدودا 8 متری فضایی مجازی و قرینه ایجاد شده که در مغز شما این تصور را می‌سازد که انگار در یک اتاق خیلی بزرگ ایستاده‌اید و با نشستن روی صندلی کنار دیوار احساس خفقان پیدا نمی‌کنید.

ببینید در این پروژه آینه کاری مدرن روی دیوار رو به کوچه، اگرچه آپارتمان خیلی بزرگ نیست اما وقتی در آن هستی حس می‌کنی آن طرف کوچه هم جزو همین منزل هست. استفاده از این آینه‌ها برای خانه‌های کوچک شهرهای بزرگ و شلوغ انتخاب هوشمندانه‌ای است.

انواع آینه کاری مدرن

اگر می‌خواهید با انواع آینه کاری مدرن آشنا شوید؛ به تصایر زیر خوب دقت کنید. در تمامی این پروژه‌ها سعی شده با استفاده از آینه‌های حکاکی شده تعادلی بین سبک دکوراسیون انتخابی کارفرما برقرار شود.

شکل آینه کاری مدرن منزل

خط‌وط بی نظم آینه کاری مدرن در منزل

حتما  در تصاویر آینه کاری مدرن متوجه خطوط موازی و منظم روی سطح آینه شده‌اید اما طراح ممکن است به شما ایده خطوط نامنظم را هم بدهد که در سبک‌های تلفیقی دکوراسیون منزل، ایده جالبی است؛ مثلا در عکس زیر تکه‌های نامتناسب آینه و تصویر لاک‌پشت‌های روی دیوار، حس طبیعی کنار ساحل را به بییننده می‌دهد و  مدتی ذهن او را درگیر می‌کند.

آینه کاری مدرن طلایی در رستوران و لابی

در رستوران‌‌هایی که غذای ایرانی سرو می‌شود، ترجیح کارفرما دکوراسیون کلاسیک و طلایی است. می‌توان با آینه کاری مدرن طلایی، زیبایی رستوران را دو چندان کرد.

هم‌چنین آینه کاری مدرن طلایی برای لابی هتل‌ها و برج‌ها، انتخابی زیباست؛ زیرا آینه شفاف روشن، فضای کلاسیک را کمی خنثی می‌کند اما آینه‌هایی با ته‌رنگ طلایی، جو سنگین و پر ابهت تم کلاسیک را افزایش می‌دهند.

آینه کاری مدرن در دکوراسیون منزل

حتما لازم نیست آینه کاری مدرن را برای دیوار خانه‌های مدرن در نظر بگیرید. می‌توانید یک منزل با ذکور کاملا کلاسیک داشته باشید اما روی بخش‌های از اجزای دکوراسیون آینه های پر از نقش کار کنید. مثل طرح‌های زیبای روی آینه این کنسول کلاسیک.

در تصویر بالا، رنگ طلایی آینه کاری مدرن این خانه، کاملا متفاوت با اثاثیه است و همین تفاوت آینه را بیشتر در چشم بییننده نشان می‌دهد. یا در این خانه با مبلمان سلطنتی روی ستون، آینه کاری مدرن هماهنگ شده و برای هماهنگی بیشتر رنگ آینه تیره‌تر در نظر گرفته شده است.

آینه جورچین: به این آینه‌های بزرگ روی دیوار که طرح تکه تکه اما در کل یک دست دارند، آینه جورچین می‌گویند که ممکن است طلایی، مسريال نقره‌ای یا پتینه باشند.

دستگاه انگروینگ: شاید فکر کنید که آینه کارها وسط آینه می‌نشینند و با یک تیغه الماسه، طرح‌های زیبای آینه کاری مدرن را روی آنها می‌کشند! اما سخت در اشتباهید. این طرح‌ها توسط این دستگاه در کارخانه حکامی می‌شود؛ دستگاهی به نام انگروینگ.

آینه کاری مدرن اتاق خواب

اگر به استفاده از سرویس خواب‌های بزرگ با جزئیات زیاد علاقه دارید می‌توانید مثل تصویر زیر، یکی از دیوارها اتاق را آینه کار کنید تا هنگام استراحت، با دیدن سد دیوار حس خفقان به شما دست ندهد.

عده‌ای از افراد وجود آینه یک سطح در اتاق خواب را رو‌به روی تخت خواب دوست ندارند، زیرا ناگهان دیدن چهره خود حس ترس به آنها القا می‌کند؛ بهتر است آینه ساده را بگذارید برای میز آرایش و برای تبعیت از آینه کاری مدرن اتاق خواب از طرح‌های زیبا، روی در کمد استفاده کنید.

اگر هم با دیدن ظاهر خودتان مشکلی ندارید برای روی در کمد و دیوارها از طرح‌های ساده‌تر و خلوت‌تر استفاده کنید یا طرح دلخواه‌تان را روی آینه کار کنید مثل این کیتی اتاق کودکان.

سبک کلاسیک این اتاق نشیمن با وجود لوستری زیبا از یک طرف و آینه کاری مدرن روی دیوار از طرف دیگر، نفس بیننده را در سینه حبس می‌کند. بارتاب نور لوستر در بخش‌های حکاکی شده آیینه خود، از زاویه دیگری نور را می‌رقصاند.

در سال‌های اخیر طراحی داخلی و تزئین سرویس بهداشتی میان بسیاری از افراد باب شده است. مردم دیگر دوست ندارند در دستشویی یک قفسه پلاستیکی و آیینه‌ای کوچک ببینند، وجود آیینه کاری مدرن زیبایی که در حاشیه خود تراش‌های زیبا دارد، داخل سرویس بهداشتی را لوکس می‌سازد.

آینه کاری مدرن روی دیوارهای این سرویس بهداشتی باعث شده دکوراسیون خیلی لوکس به نظر برسد. رنگ این آینه‌ها بسته به سلیقه مشتری و تم دکوراسیون داخلی می‌توانند نقره‌ای، طلایی یا برنز باشند.

اگر دیوارهای خانه را با هنر گچ‌بری تزئین کرده‌اید، می‌توانید میان کادرهای گچ‌بری شده را با آیینه کاری مدرن جلوه‌ای شاهانه ببخشید. اما یادتان باشد، در صورتی‌که طرح‌های گچ‌بری خیلی شلوغ‌اند؛ مدل حکاکی روی آینه را ساده انتخاب کنید که نمای دیوار ناگهان، حال بیننده را دگرگون نکند.

دکوراسیون با آینه کاری مدرن سقف

ّاگر قرار است طراحی داخلی عمارتی با سقف بلند را در دست بگیرید، می‌توانید برای افزایش ابهت داخل بنا دکوراسیون با آینه کاری مدرن سقف را جز گزینه‌های موجود به کارفرما ارائه دهید. یادتان باشد آینه یک تکه و ساده برای سقف مناسب نیست./چیدانه
ارسال نظرات
موضوعات روز