سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۵
تیم فوتبال استقلال بعد از دردسرهای فراوان سرانجام برای حضور در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا اعلام آمادگی کرد و وارد این رقابت‌ها شد. اما رسانه کویتی درباره این دیدار افشاگری عجیبی داشت که در ادامه می خوایند.
کد خبر: ۴۰۴۸۳
تیتر20- درخصوص داستان حضور نمایندگان ایران در فصل جدید این رقابت‌ها در روزهای گذشته به حد کافی اخبار منتشر شده است. آبی‌ها بعد از چند روز پرحاشیه و جنجالی از مشخص نبودن وضعیت‌شان در ۳ جبهه پیش‌رو تا نداشتن زمین تمرین و مجادله ایجادشده بین مجیدی و معاون پرحاشیه سابق؛ سرانجام ۴۸ ساعت قبل از دیدار با الکویت تکلیف حضورشان برای این دیدار در دبی مسجل شد و در ۲۴ ساعت عجیب و با پشت‌سر گذاشتن ۳ فرودگاه سرانجام وارد امارات شدند تا یک روز قبل از این دیدار و با یک تفاوت دمای حداقل ۲۰ درجه نسبت به تهران، خود را برای دیدار اول مقابل الکویت آماده کنند. این درحالی است که تیم کویتی حداقل چند روز جلوتر برای برگزاری این دیدار راهی امارات شده و ضمن برگزاری اردوی تدارکاتی خود، آخرین تمهیدات برای برگزاری دیدار با استقلال را نیز پشت‌سر گذاشت. در ادامه واکنش رسانه‌های کویتی درباره این بازی و آخرین تحلیل‌ها و اخبار منتشرشده درخصوص این دیدار را مرور می‌کنیم.

الانبا کویت: استرا رفت ولی استقلال همچنان پرقدرت است

روزنامه النبا درخصوص بازی نوشت:

    «الکویت بعد از برتری مقابل الفیصلی اردوی دومین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا در مرحله پلی‌آف را مقابل استقلال و در ورزشگاه العوار دبی برگزار می‌کند. این دیدار قرار بود در تهران برگزار شود، اما به دلایل امنیتی کنفدراسیون فوتبال آسیا آن را به دبی منتقل کرد تا دو تیم ۳ روز قبل از دیدار مقابل الریان، یک بازی حساس را برگزار کنند. برنده این دیدار سه‌شنبه در دوحه با الریان مواجه شده و برنده دیدار فوق راهی مرحله گروهی خواهد شد. در این بین و با توجه به اینکه یکی دو بازیکن مصدوم این تیم بعد از پشت‌سر گذاشتن مصدومیت‌شان به سطح آمادگی خوبی رسیده و تمرینات گروهی را آغاز کرده‌اند، این احتمال می‌رود که ولید ناصر ترکیب تیم خود را نسبت به بازی با الفیصلی در آسیا و دیدار مقابل کاظما متحول کرده و با یک ترکیب جدید تیمش را مهیای حضور در میدان کند. البته همچنان دو بازیکن کلیدی دیگر این تیم مصدوم هستند و بعید است آنها به این دیدار برسند.»

این روزنامه همچنین به کار سخت الکویت در دیدار با استقلال اشاره و این‌طور عنوان کرد که دیدارهای داخلی در کویت به‌مراتب با دیدارهای بین‌المللی متفاوت است و در ادامه این‌طور نوشته:

    «تیم استقلال عناصر خوبی دارد که در تورنمنت‌های قبلی نیز عملکرد خوبی را ارائه کرده‌اند. این تیم در دسامبر گذشته با استراماچونی قطع ارتباط کرد، اما استقلال مانند سایر تیم‌های ایرانی همچنان با قدرت بالا و سرعت انتقال توپ حریف قدرتمندی به شمار می‌رود.»

الجریده: کادرفنی مراقب قدرت استقلال باشد

الجریده دیگر روزنامه کویتی درخصوص بازی مهم با نماینده ایران نوشت:

    «الکویت بعد از اینکه موفق شد الفیصلی را از پیش‌رو بردارد حالا خود را برای دیدار با استقلال آماده می‌کند. این تیم از پنجشنبه عصر تمرینات خود را برای این دیدار در دبی زیرنظر ولید ناصر آغاز کرد. آنها تمرینات بانشاط و پرروحیه‌ای را برگزار کرده که در خلال آن تمایل به پیروزی و ‌انگیزه فراوان در وجود بازیکنان این تیم موج زده و انتظار می‌رود که تیم قدرتمندی برای دیدار با استقلال روانه میدان شود. در طول تمرین بازیکنان این تیم روی کارهای سرعتی تمرکز کرده و با قدرت و آمادگی جسمانی بالا خود را برای این دیدار آماده کردند. در کنار بازیکنان مصدوم الکویت که به‌تازگی به فرم خوبی برای حضور در میدان رسیده‌اند، لژیونرهای برزیلی، عراقی و فرانسوی از امیدهای اصلی تیم کویتی به شمار می‌روند، هرچند جوما سعید ساحل عاجی نیز با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کند.»

این روزنامه همچنین به انعقاد قراردادهای سنگین استقلال با سرمربیان خارجی اخیر خود ازجمله شفر و استراماچونی اشاره کرده و می‌افزاید:

    «استقلال با توجه به سطح بازیکنانش پتانسیل بسیار بالایی دارد و کادرفنی الکویت باید مراقب این تیم باشد. هدایت تیم استقلال را فرهاد مجیدی بازیکن سابق تیم ملی ایران و این تیم عهده‌دار است. استقلال در لیگ برتر با ۵ امتیاز اختلاف در رده پنجم قرار دارد.»

افشاگری درباره لابی کویتی‌ها برای میزبان نشدن استقلال

نایب‌رئیس باشگاه الکویت تاکید کرده که تیمش همه‌جوره مهیای رویارویی با استقلال است و ضمن تمجید از عملکرد بازیکنان و کادرفنی این تیم، به اهمیت پیروزی الکویت در این دیدار اشاره کرد. او با تاکید بر اینکه کادرفنی تیم ایرانی را به‌طور کامل و مطابق با قابلیت‌های موجود مورد مطالعه قرار داده، گفت:«کادرفنی به بازیکنان دستور داده روی مسابقه‌ای که وی از آن به‌عنوان مهم‌ترین و دشوارترین بازی در این سطح برای رسیدن به مرحله گروهی یاد کرده، تمرکز کنند. با کار شبانه‌روزی پزشکان الکویت، تیم کامل و آماده‌ای داریم و صعود به مرحله گروهی هدف اصلی در زمان حاضر است.»

نایب‌رئیس الکویت همچنین درباره لابی کویتی‌ها برای گرفتن میزبانی از استقلال گفت:«تلاش مدیران باشگاه الکویت و مسئولان فدراسیون فوتبال را در مذاکرات خصوصی با AFC برای گرفتن میزبانی از استقلال تحسین می‌کنم.»

پیروزی در آخرین دیدار با درخشش ستاره عراقی

الکویت قرار بود یکشنبه‌شب وارد تهران شود تا عصر دیروز آخرین جلسه تمرینی خود را در ورزشگاه آزادی برگزار و برای بازی امروز با استقلال آماده شود، اما با سلب میزبانی ایران از لیگ قهرمانان و به تعویق افتادن این دیدار در لیگ داخلی کویت به میدان رفت و موفق به کسب بردی ارزشمند شد. الکویت درحالی توانست با نتیجه ۲ بر صفر از سد کاظمای رده چهارمی عبور کند که با این برد از ۹ بازی صاحب ۲۰ امتیاز شد تا با یک بازی کمتر و اختلاف دو امتیازی نسبت به القادسیه در جایگاه دوم جدول رده‌بندی قرار بگیرد. در این بازی درخشش علا عباس، مهاجم ملی‌پوش عراقی که به‌تازگی راهی الکویت شده، حسابی چشمگیر بود، چون این بازیکن یک گل زد و یک پاس گل هم در اولین دقیقه وقت‌های تلف‌شده ارسال کرد تا تیمش به سه امتیاز حساس بازی برسد.

آشنایی با تیم کویتی

بهترین گلزن الکویت در لیگ برتر این کشور یک هافبک کویتی است که با پیراهن شماره ۹ برای این تیم بازی می‌کند. فیصل زاید، هافبک ۲۸ ساله و بازی‌ساز با ۳ گل در لیگ برتر کویت، بهترین گلزن آنها در این فصل است. در بازیکنان الکویت جمعا ۱۰ بازیکن خارجی دیده می‌شوند که شاخص‌ترین آنها امجد عطوان، بازیکن سرشناس و ملی‌پوش عراقی است. به جز این دو ملی‌پوش، عبدل سیسوکو از فرانسه، دیه‌گو کالدرون از مصر و لوپز سیلوا از برزیل دیگر خارجی‌های شاخص تیم الکویت هستند که البته به آنها باید علا عباس را هم اضافه کرد.

شهرخودرو با سه سفر مقابل الرفاع!

از همین مرحله تیم فوتبال شهرخودروی مشهد امروز عصر باید در شارجه به مصاف الرفاع بحرین برود و این درحالی است که طبق برنامه قبلی این دیدار نیز قرار بود در کشورمان برگزار شود. در اولین بازی منطقه غرب آسیا، تیم‌های چنای‌سیتی هند و الرفاع بحرین در هند به مصاف هم رفتند و نماینده بحرین موفق شد با یک گل حریف خود را از پیش‌رو بردارد. مهدی عبدالجابر تک‌گل این بازی را برای الرفاع به ثمر رساند. با این نتیجه، الرفاع حریف شهرخودرو ایران شد. برنده این دیدار روز ۸ بهمن در قطر با السیلیه دیدار می‌کند تا تیم راه‌یافته به گروه دوم لیگ قهرمانان مشخص شود. شاگردان مجتبی سرآسیایی که عصر امروز باید در شارجه امارات به مصاف تیم الرفاع بروند، پنجشنبه‌شب با پرواز اختصاصی خود را از مشهد به تهران رساندند. کاروان نماینده فوتبال ایران در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا، صبح جمعه تهران را به مقصد دبی ترک کرد تا پس از حضور در محل فرودگاه دبی، بلافاصله خود را به شهر شارجه برساند. بلاتکلیفی چند روز اخیر در کنار سه برنامه سفر خسته‌کننده از مشهد به تهران، از تهران به دبی و از دبی به شارجه بدون‌شک تاثیری منفی روی تیم مشهدی خواهد داشت. طبق اعلام سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا زمان برگزاری بازی شهرخودرو و الرفاع ۱۸:۲۰ به وقت محلی و ۱۷:۵۰ به وقت تهران خواهد بود. دیداری که در ورزشگاه الشارجه شهر شارجه برگزار می‌شود. الرفاع در سال ۱۹۵۳ میلادی تاسیس شده است و با کسب ۱۱ عنوان قهرمانی در لیگ برتر بحرین، پس از تیم المحرق، دومین تیم پرافتخار این لیگ به حساب می‌آید./خبرگزاری فوتبال ایران



ارسال نظرات
موضوعات روز