سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
مقاله زیر به بررسی چند راهکار و تکنیک پرداخته که کمک می کند تا دکوراسیون اتاق خواب کوچک را با توجه به نوع نیازتان به وسایل مختلف مانند میز تحریر بسیار زیبا طراحی کنید.
کد خبر: ۴۰۴۹۲
تیتر20-  بزرگترین باور اشتباهی که در مورد خانه های کوچک وجود دارد این است که افراد فکر می‌کنند دکوراسیون زیبا، فقط برای اتاق های بزرگ است! در صورتی که اگر کمی خلاقیت را چاشنی عملکرد خود کنید اتاق های کوچک را بسیار زیباتر و جالب تر می چینید و از تمام فضای اتاق به بهترین شکل ممکن استفاده می کنید.

در این مقاله به بررسی چند راهکار و تکنیک پرداخته ایم که به شما کمک می کند تا دکوراسیون اتاق خواب کوچک را بسیار زیبا طراحی کنید و با توجه به نوع نیازتان به وسایل مختلف مانند میز تحریر، میز کامپیوتر، انواع میز کار و دیگر وسایل مانند تخت خواب، فضای کمتری را در اتاق اشغال کنید.

تخت دو طبقه، بهترین انتخاب برای کسانی که در یک اتاق تنها نیستند!

تخت خواب یکی از مهم ترین آیتم های هر اتاق است که نمی توان به سادگی آن را حذف کرد. در اصل هم جنبه زیبایی دارد و هم بسیار کاربردی است. اما در صورتی که قرار باشد در هر اتاق خواب دو یا حتی سه تخت خواب وجود داشته باشد، دیگر نمی توان برای چینش اتاق برنامه ریزی کرد زیرا تخت خواب ها فضای بسیار زیادی را اشغال خواهند کرد.

اگر قرار است در یک اتاق خواب بیش از یک تخت داشته باشید پس حتما خرید تخت دو طبقه را به لیست کارهایتان اضافه کنید. تخت های دو طبقه در شکل، اندازه و مدل های مختلفی تولید می شوند که اگر هزینه ی مناسبی در نظر بگیرید می توانید یک تخت دوطبقه بسیار با کیفیت تهیه کنید. تخت های دو طبقه تنها جای یک تخت را می گیرند و به این شکل دقیقا جلوی یکی از دیوارهای اتاق کاملا خالی می شود و از جای خالی تخت دوم می توانید برای چینش میزکار یا میز تحریر بهره ببرید. البته اگر فضای کافی برای میز کار ندارید، خرید انواع میز تاشو می تواند ایده مناسبی باشد.

اگر جای خالی ثابتی در اتاق خواب وجود ندارد، میز تحریر تاشو بخرید

بعد از اتاق خواب، معمولا میز کار یا میز تحریر بیشترین فضای اتاق را می گیرد. اگر یک لپ تاپ دارید که می خواهید روی میز قرار دهید می توانید از میز تحریر تاشو استفاده کنید تا هر وقت نیاز بود آن ها را جمع کنید و به سادگی زیر تخت یا کنار کمد قرار دهید. اما در صورتی که کامپیوتر شما دارای کیس و مانیتور است باید قید میزهای تاشو را بزنید. پیشنهاد می شود برای چیدن میز کامپیوتر در اتاق خواب، از گوشه هایی که کمترین جا را دارند استفاده کنید و قسمت های بزرگتر را خالی بگذارید زیرا به بزرگ تر دیده شدن اتاق خواب کمک می کند.

با خلاقیت و جستجو، بهترین ایده ها را برای دکوراسیون اتاق کوچک پیدا کنید

استفاده از تخت دو طبقه و میز تحریر تاشو، به عنوان راه کارهایی برای آزاد کردن فضای اتاق بسیار خوب است اما با توجه به فضای متفاوت انواع اتاق و نیاز افراد مختلف، نمی توان این دو پیشنهاد را به عنوان راهکار های اساسی به همه پیشنهاد داد. به همین دلیل توصیه می شود با توجه به نیازتان، سن و سال صاحب اتاق و همچنین فضای اتاق، به دنبال ایده هایی برای بزرگ تر دیده شدن اتاق باشید. در ادامه به بررسی ۳ مورد از ایده های مناسب برای دکوراسیون اتاق های کوچک می پردازیم.

۱. به فکر خرید وسایل بزرگ و تجملاتی نباشید

یکی از بدترین کارهایی که می توان در چینش دکوراسیون اتاق کوچک انجام داد این است که وسایل سنگین، سلطنتی و بسیار مجلسی برای اتاق خواب بخرید. تخت خواب، انواع کمد، لوستر و حتی فرش و موکت اتاق خواب های کوچک باید با یکدگیر هماهنگ باشند. اگر یکی از وسایل اتاق خواب خیلی بزرگ باشد، ناهماهنگی بسیار بدی به وجود می آورد.

بازی با رنگ ها را فراموش نکنید

رنگ ها مهم ترین گزینه ی تاثیر گذار در چینش دکوراسیون اتاق خواب هستند. مهم ترین نکته در مورد رنگ اتاق خواب این است که برای اتاق های کوچک از رنگ های تیره استفاده نکنید. رنگ های تیره واقعا اتاق را دلگیر می کند. رنگ های روشن مانند زرد، سفید، آبی آسمانی، صورتی، یاسی و کرمی تاثیر زیادی روی زیبایی و همچنین بهتر دیده شدن فضای اتاق خواب دارد.

زمان خرید تخت خواب، روتختی، پرده، لوستر، فرش و باکس دیواری به رنگ های آن ها توجه زیادی داشته باشید. در مورد نحوه چیدن اتاق خواب این مسئله را به یاد داشته باشید که استفاده از فرش های کوچک که همه ی قسمت های اتاق را نپوشاند، خیلی خوب است.

معمولا در اتاق های کوچک، تخت خواب کناره های اتاق و دیوار چیده می شود به همین دلیل می توان فضای باقی مانده را با یک فرش کوچک پر کرد. خالی ماندن کف زمین (در صورتی که سرامیک و پارکت رنگ روشنی داشته باشد) نمای بسیار زیبایی را برای اتاق خواب های کوچک ایجاد خواهد کرد.

۲. در فضای اتاق خواب از آیینه زیاد استفاده کنید!

استفاده از انواع آیینه های دیواری در قسمت های مختلف اتاق باعث می شود تا خطای دید بسیاری به وجود بیاید و انعکاس رنگ ها و نور، باعث می شود تا اتاق خواب بزرگتر دیده شود و حس خوبی به شما منتقل کنید. لازم نیست همه ی آیینه ها قدی باشند. می توانید با توجه به سلیقه خودتان ترکیب های زیبایی در نظر بگیرید. به طور مثال یک آیینه ی قاب عکسی، یک آیینه قدی و یک آیینه ی سقفی برای اتاق خواب در نظر بگیرید.

البته ایده های بسیار جالب تری می توان در نظر گرفت. به طول مثال دیوارهای خالی را با شلف دیواری و باکس دیواری تزیین کنید و انواع آیینه را در آن ها قرار دهید. البته پیشنهاد می کنیم با توجه به اینکه نباید اتاق های کوچک را خیلی شلوغ کرد، پس از خرید شلف های سنگین خودداری کنید./مهر
ارسال نظرات
موضوعات روز