پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸
نگاهی به دو یخچال فریزر محبوب ایرانی در رده قیمتی ۶ میلیون تومان که طراحی کاملا مشابه، اما قیمت‌های متفاوتی دارند.
کد خبر: ۴۰۴۹۹
تیتر20- با جاخالی دادن برند‌های بزرگ و خارجی و عقب‌نشینی زیرپوستی‌شان از بازار ایران، حالا نگاه‌ها به سوی برند‌های موفق ایرانی برگشته است. به خصوص در بازار لوازم‌خانگی که غیرقابل چشم‌پوشی است و چه زوج‌های جوان و چه جوان‌های قدیمی نیازمند سر زدن به آن هستند. برای این مطلب، سراغ یخچال‌های رده قیمتی ۶ میلیون تومان رفتیم. جایی که قیمت‌ها نسبتا مناسب است و با پرداخت این مبالغ می‌توانید یخچالی کارآمد و باکیفیت به خانه ببرید. اما بهترین انتخاب کدام است؟ بیایید دو برند شناخته شده و یخچال‌های پرفروش‌شان ذر این محدوده قیمتی را با هم بررسی و مقایسه کنیم.

یخچال فریزر مدل C۵ با مارک دیپوینت و یخچال فریزر HD۶ ساخت هاردستون خیلی به‌هم شبیه هستند حداقل از نظر ظاهری می‌توان آن‌ها را یک وسیله با طراحی مشابه و عملکرد یکسان دانست، اما اندازه آن‌ها متفاوت است و اختلاف قیمت‌شان چشمگیر. فقط اگر درست انتخاب نکنید، ممکن است حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان ضرر کنید.

۱. دیپوینت مدل C۵

دو قلو‌های افسانه‌ای

وقتی برای اولین بار در فروشگاه C۵ را می‌بینید، فکر می‌کنید با محصولی خارجی طرف هستید. بعضی فروشنده‌ها هم شیطنت می‌کنند و می‌گویند دیپوینت کره‌ای است، اما خود تولیدکننده با افتخار علامت ساخت ایران را روی بسته‌بندی آورده و در تمام مراحل نصب این نکته را یادآوری می‌کنند. حتی روی سایت‌شان به‌ایرانی بودن خود مفتخر هستند. ارتفاع C۵ به حدود دو متر می‌رسد و وجود آبریز و یخ‌ساز دستی داخل فریزر از جمله نقاط مثبت آن است. گنجایش اسمی یخچال ۲۵۰ لیتر ذکر شده است.

در قسمت یخچال با سه طبقه روبرو هستیم که خریدار می‌توان آن‌ها را بر اساس میل و سلیقه شخصی و نیازش جابجا کند. همچنین یک کشوی نسبتا بزرگ برای نگهداری میوه‌ها و سبزیجات برایتان در نظر گرفته‌اند. این امکان وجود دارد که جهت باز شدن در یخچال را با توجه به دکور آشپزخانه با راست یا چپ تغییر دهید. روی در یخچال فضای کافی برای قرار دادن شیشه آب، نوشابه و انواع سس و تخم‌مرغ وجود دارد. در بخش فریزر نیز سه تا کشوی بزرگ و یک کشوی کوچک تعبیه شده است. این کار به دسته‌بندی موادغذایی کمک می‌کند. با این حال بهترین نکته وجود یخساز دستی و کشوی زیر آن است که تا حدود زیادی خیال شما را بابت دسترسی مداوم به قالب‌های کوچک مکعبی یخ راحت می‌کند.


دو قلو‌های افسانه‌ای

همچنین می‌توانید روی نگهداری بعضی چیز‌ها به‌کمک دو طبقه روی در فریزر حساب باز کنید. صفحه کنترل روی دستگاه به‌شکل لمسی طراحی شده و در مواقعی که کاری به‌کار یخچال نداشته باشید، خاموش می‌شود. با استفاه از این دکمه‌ها می‌توان دمای یخچال یا فریرز را تغییر داد یا حالت فریز سریع را انتخاب کرد. فاصله بین در یخچال و در فریزر یک لامپ ال‌ای‌دی کار گذاشته‌اند که با نور آبی ملایمی می‌تواند در تاریکی جلوه مناسبی به آشپزخانه بدهد. شدت نور این لامپ با کمک دکمه‌های لمسی تنظیم می‌شود. اگر بخواهیم از نقاط ضعف یاد کنیم می‌توان به بی‌دقتی در مونتاژ اشاره کرد. مثلا در بعضی دستگاه‌ها بتونه کاری بخش آبریز توی ذوق می‌زند و بدتر از همه اینکه داخل قفسه‌ها در زمان تحویل دستگاه به‌شدت کثیف است و بعد باز کردن و نصب محصول حتما به‌نظافت جدی نیاز دارد.

قیمت: حدود پنج میلیون و ۱۲۰هزار تومان

۲. هاردستون مدل HD۶

دو قلو‌های افسانه‌ای

برادر دوقلوی یخچال دیپوینت با برند ایرانی هاردستون ساخته می‌شود، اما در بازار مشاهده شده بعضی فروشنده‌ها هم ادعای انگلیسی بودن هاردستون را دارند. HD۶ دو متر قد دارد، اما پهنایش یک سانتیمتر و عمق آن پنج سانتیمتر بیشتر است. این مقادیر شاید روی کاغذ خیلی به‌چشم نیایند، اما در زمان جا دادن مواد غذایی داخل دستگاه حتما اهمیت پیدا می‌کنند.

اگر بخواهیم صادق باشیم باید بگوییم یک سانتیمتر پهنای بیشتر به جذاب شدن دستگاه کمک کرده، اما پنج سانتیمتر اضافی در عمق اگر چه ظرفیت یخچال و فریزر را بالا برده، اما روی زیبایی ظاهر دستگاه تاثیری منفی گذاشته است. دکمه‌های کنترل پنل HD۶ سر و شکل ساده‌تری دارند، اما کار کردن با آن‌ها همچنان ساده است. وجود نور LED آبی زیر در یخچال یکی دیگر از شباهت‌های موجود است. در محصول هاردستون هم می‌توان این نور را به‌میل خود کم و زیاد کرد.
تقسیم‌بندی یخچال و فریزر کاملا شبیه C۵ دیپوینت است. در قسمت بالا چهار طبقه نسبتا بزرگ و یک کشوی میوه وجود دارد. فریزر به سه کشوی بزرگ برای گوشت و یک کشوی کوچک مجهز است. زحمت پرکردن مخزن در یخساز دستی و آبریز سردکن را خودتان باید بکشید.


دو قلو‌های افسانه‌ایاگر از شباهت‌های انکارنشدنی فاکتور بگیریم، هاردستون کاملا عالمانه در توضیحات خود به‌بعضی تفاوت‌ها اشاره کرده که همه‌شان می‌توانند در زمان تصمیم‌گیری نهایی اهمیت زیادی داشته باشند. به‌عنوان مثال باید بدانیم برچسب مصرف انرژی HD۶ هاردستون رده A پلاس را نشان می‌دهد در حالی که برچسب انرژی موجود روی C۵ دیپویت آن را در رده A قرار می‌دهد.

شاید در عمل این دو رتبه تفاوت چندانی با هم نداشته باشند، اما برای خیلی‌ها مهم است وسیله‌ای که می‌خرند چطوری با محیط‌زیست و قبض برق دوست می‌ماند. ابعاد بزرگ‌تر را هم فراموش نکنید، ولی یادتان باشد پنج سانتیمتر عمق بیشتر HD۶ به‌خصوص در طبقات بالای یخچال برای افراد خانواده که قد کوتاه‌تری دارند، ممکن است آزاردهنده باشد. حال فقط می‌ماند مسئله قیمت؛ اطلاعات ما در بازار نشان می‌دهد یخچال هاردستون گران‌تر است، چون از نظر میزان مصرف انرژی و اندازه‌ها ارزش خرید بیشتری پیدا دارد.

قیمت: شش میلیون و ۷۵۰ هزار تومان/برترین‌ها
ارسال نظرات
موضوعات روز