پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۵
گزارش‌ها حاکیست که خودروی برقی کونا الکتریکی توانسته است با طی مسافتی به ارتفاع بالغ بر پنج هزار متر، یک رکورد جدید را در گینس برای خود به ثبت برساند.
کد خبر: ۴۰۵۴۱
تیتر20- در سال های اخیر که خودروهای الکتریکی، پاک و دوستدار محیط زیست با استقبال بی نظیری از سوی مشتریان روبرو شده است، بسیاری از شرکت های خودروسازی به سمت و سوی توسعه، تولید و عرضه خودروهای برقی روی آورده اند.

یکی از بهترین و محبوب‌ترین خودروهای برقی موجود در بازارهای جهانی، هیوندای کونا الکتریکی است که تاکنون توانسته نظر و توجه خیل عظیمی از مشتریان در کشورهای مختلف را به سمت و سوی خود جلب کند.

بر اساس گزارش وب سایت Carscoops، حالا به نظر می‌رسد که این خودروی برقی با پیمودن مسافتی تا ارتفاع پنج هزار و ۷۳۱ متر از سطح زمین رکورد جدیدی را در گینس برای خود ثبت کرده است که از نظر بسیاری از کارشناسان و متخصصان فعال در بازار خودرو این رکورد جدید ارزش بالایی برای این شرکت کره ای دارد.

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

کشورهای پیشگام در استفاده از وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست سعی دارند با ارائه تسهیلات ویژه و تبلیغات گسترده، مردم و شهروندان خود را همواره به استفاده و خرید وسایل نقلیه برقی و هیبریدی تشویق و ترغیب کنند. دولت چین اعلام کرده است که تا سال ۲۰۲۵ میلادی باید حداقل یک دستگاه از پنج دستگاه خودرویی که در این کشور وجود دارد، برقی و هیبریدی باشد.

دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا، حفظ محیط زیست و کاهش دمای کره زمین، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتاً تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدوداً دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند./ایسنا
ارسال نظرات
موضوعات روز