پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۵
در شرایطی که ۴۸ ساعت قبل و در سالن یکی از هتل‌های مطرح تهران، انصاریفرد از پایان بحران مالی در این باشگاه خبر داده بود، بازیکنان با جملات مشترک خود پتک بزرگی بر سر باشگاه فرود می‌آورند.
کد خبر: ۴۰۵۴۸
تیتر20- با گذشت چهار ماه از حضور محمدحسن انصاریفرد مدیرعامل پرسپولیس و تزریق قطره چکانی مطالبات بازیکنان اکنون صبر آنها را لبریز کرده و آنها البته در جملاتی ضمن احترام به پیشکسوت این باشگاه که اکنون به عنوان مدیرعامل بار دیگر کار خود را آغاز کرده، نسبت به عدم دریافت مطالبات خود اعتراض‌شان را اعلام می‌کنند.

موضوع مشترک اعتراض آنها هم کاملا مشخص است؛ باشگاه چرا زمانی که بازیکنان مطالبات خود را دریافت نکرده، اقدام به جذب بازیکن خارجی در شرایط بحران اقتصادی کرده و برای پیش پرداخت آن نیز تلاش داشته. بی توجهی باشگاه به مطالبات بازیکنان که اولین ترکش آنها خروج از تمرین توسط بشار رسن، هافبک عراقی ملی پوش این تیم بوده، ناراحتی دیگر بازیکنان را نیز در پی داشته است.

اعتراضات گسترده به وضعیت مالی

اولین ترکش آن پیش از بازی با تراکتور و در جلسه بازیکنان باسابقه تیم با یحیی گل محمدی شکل گرفت. موضوعی که با تایید سرمربی تازه وارد تیم نیز همراه شد و او در نشست خبری در تلاش بود خود را در جبهه بازیکنان نشان دهد تا حداقل کمی از گلایه آنها را کم کند. موضوع اما به همین جا ختم نشد و در میز شام پیش از بازی نیز بازیکنان در گروه‌های مختلف به این موضوع واکنش نشان دادند و با اشاره به مذاکره تلفنی مدیرعامل تیم روی آنتن زنده تلویزیون با بازیکن خارجی، با اعتراض مجدد نسبت به این موضوع خواستار مشخص شدن تکلیف خود و پایان وعده‌ها شدند. در رختکن و بعد از پیروزی نیز این اعتراض تکرار شد و تا به میکسدزون نیز کشیده شد تا مشخص شود شرایط چندان طبق برنامه مدیران باشگاه پیش نمی‌رود.

وعده‌های آقای مدیر

محمدحسن انصاریفرد که طی این روزها بیشتر به سبک دوران گذشته به دنبال سود بردن از جملات احساسی و انگیزشی در خصوص بازیکنان برای ایجاد انگیزه صبر و همراهی است؛ شاید کاملا فراموش کرده باشد که این نفرات فصل گذشته هم بعد از دریافتی‌های کامل قرارداد فصول گذشته نیز به مدیرعامل وقت حمله کردند. انصاریفرد که با پایان دادن به قرارداد اسپانسر قبلی به دنبال راهبری تفکرات اقتصادی جدید خود در باشگاه برای درآمدزایی بود شاید این نکته را فراموش کرده که در کوران مسابقات انتظار برای به بار نشستن این طرح‌ها نمی‌تواند چندان حرفه‌ای باشد. مدیرعامل سرخ‌ها که این روزها در انتظار به ثمر نشستن طرح اقتصادی با درآمد ۱۵۰میلیاردی خود است، مطمئنا برای اینکه بازیکنان را تا زمان به سرانجام رساندن آن به سکوت دعوت کند کار سخت و شاید غیرممکنی را پیش رو داشته باشد.

درآمدها پیش خور شده؟

یکی از صحبت‌هایی که طی فصول گذشته از زبان بیشتر مدیران وقت دو تیم استقلال و پرسپولیس شنیده شده، پیش خور درآمدها است. با این حال شاید ذکر این نکته خالی از لطف نباشد که شرایط اقتصادی و تغییرات ارز و قیمت‌ها باعث شده تا در تمام دوره‌ها مدیران مجبور به سود بردن از بخش بعدی درآمد تعریف شده خود از سوی اسپانسر طبق بندهای قرارداد باشند. باشگاه پرسپولیس به طور مثال از زمان اولین دوره با علی اکبر طاهری تا پایان دوره گرشاسبی با بودجه به ترتیب ۳۵، ۴۰، ۶۰ و ۹۰ میلیاردی (با احتساب هزینه‌ها) بسته شده و این مساله تغییر در بودجه به دلیل شرایط جذب بازیکن و سفرهای خارجی و اردوها و … باعث شده تا تمامی مدیران مجبور به سود بردن از بند پیش پرداخت شوند تا بخشی از هزینه‌ها را جبران کنند.

بازیکنان در انتظار پرداخت مطالبات

بازیکنان پرسپولیس به شدت از وضعیت کنونی باشگاه گلایه دارند و در صحبت‌های مشترک آنها موضوع تنها دریافت ۲۵ درصد از قرارداد مشهود است. آنها که به واسطه قهرمانی‌ها و موفقیت‌های چند وقت اخیر کاملا از این حیث به آرامش رسیده بودند، اکنون مدت‌هاست مجبور به دریافت قطره چکانی قرارداد خود هستند. آخرین دریافتی کلان آنها در فصل گذشته مبلغ ۵۲میلیارد از حساب باشگاه بود. موضوعی که با همکاری اسپانسر، پاداش آسیایی و دیگر درآمدها شرایط مناسبی برای پرداخت به بازیکنان قرار داده بود. اما اکنون با توجه به تغییرات صورت گرفته، آنها مجبورند دل به وعده‌ها سپرده و امیدوار به تحقق وعده ۱۵۰میلیاردی برای پایان دادن به مشکلات باشند و باید دید مدیران باشگاه قادر به همراه کردن آنها خواهند بود یا خیر./خبرگزاری فوتبال ایران
ارسال نظرات
موضوعات روز