جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴
دلایل زیادی وجود دارد که ما را تشویق می کنند تا به سفر برویم و دلایل بیشتری که می گویند چرا باید دبی را به عنوان مقصد بعدی سفر خود انتخاب کنیم. مراکز خرید، جاهای دیدنی و سواحل بی نظیر، همگی در کنار یکدیگر انتخاب این شهر را به عنوان محلی برای گذراندن تعطیلات بسیار ساده می کنند.
کد خبر: ۴۰۷۵۱
تیتر20- با این حال، اگر تمام این جذابیت ها و زیبایی ها نتوانسته است شما را قانع کند، حقایقی هست که با دانستن آن ها سفرتان به این شهر قطعی می شود!

    دبی پارک تفریحی بی نظیر خودش را دارد: دبی لند!

بعد از این که دیزنی لند (سرزمین دیزنی واقع در ایالت کالیفرنیای امریکا) از ساخت شعبه ای در دبی سر باز زد، مسئولین این شهر تصمیم گرفتند تا سرزمین سرگرمی های خودشان را بسازند. سرزمینی که بهتر و دو برابر بزرگتر از دیزنی لند باشد! اصلا هم اهمیتی نداشت که ساخت چنین مجموعه عظیمی ۶۴.۳ بیلیون دلار هزینه خواهد داشت... اکنون این پارک در محوطه ای به ابعاد ۵.۴۶ میلیون متر مربع ساخته شده و در بخش شرقی آن یک پیست اتومبیل رانی فرمول ۱ جا خوش کرده است. احتمالا شرکت دیزنی از انتخاب خود پشیمان شده باشد!


     در سال ۲۰۱۳، حجم عظیمی از طلا در دبی مصرف شد!

۴۰ درصد کل معاملات طلا در تمام جهان طی سال ۲۰۱۳ در دبی انجام شد. این برابر وزن ۳۵۴ فیل بزرگ بود! میزان دقیق طلاهای خرید و فروش شده را ۲.۲۵۰ تن تخمین زده اند!

    برج خلیفه را می توانید از فاصله ۹۵ کیلومتری مشاهده کنید!

 شاید این عدد کمی غیر ملموس باشد؛ بنابراین اجازه بدهید آن را به یک مقیاس واضح تر تبدیل کنیم و یک مثال بیاوریم. اگر برج خلیفه در فرایبورگ آلمان قرار داشته باشد، شما می توانید آن را از استراسبورگ فرانسه مشاهده کنید!

    دبی یکی از امن ترین شهرهای جهان است

نرخ جرم و جنایت در این شهر چیزی نزدیک به صفر است. به همین دلیل، دبی یکی از امن ترین شهرهای جهان به شمار می آید که از دلایل این امر می توان به قوانین بسیار سختگیرانه و اخلاق مداری مردم این شهر اشاره کرد.

    مالیات بر درآمد در دبی صفر است!

این مسئله شاید یکی از هیجان انگیزترین دلایل افراد برای سفر و کار در این شهر باشد؛ چراکه مالیات از چنان اهمیتی برخوردار است که نبود مالیات بر درآمد می تواند یک نفر را در این شهر ثروتمند کند! نکته جالب این است که اگر افراد مقیم این شهر باشند، از پرداخت مالیات بر درآمد کاملا معاف هستند و این موضوع دبی را به بهترین نقطه برای شروع کسب و کارهای مختلف در سراسر جهان تبدیل کرده است!

    بیست درصد جرثقیل های جهان در دبی کار می کنند!

همان طور که می دانید، دبی به عنوان یکی از شهرهای بزرگ جهان به رشد بسیار سریع خود معروف است. برای این رشد و توسعه نیز بی شک باید نیازمند جرثقیل هایی بود که در ساخت و ساز ساختمان ها و بناهای مختلف به کار می روند. نرخ ساخت و ساز در شهر دبی چنان بالا است که ۲۰ درصد تمامی جرثقیل هایی که در جهان مشغول به کار هستند در این شهر واقع شده اند.

    مگامال دبی، بزرگترین مرکز خرید در تمام جهان است!

زمانی که به دبی سفر می کنیم، قطعا یکی از کارهایی که دوست داریم تا برای آن وقت بگذرانیم، گردش در مراکز خرید، دیدن مغازه ها و درنهایت، خرید است. در مراکز خرید دبی، هر چیزی را که بخواهید می توانید  پیدا می کنید! هر چه که آرزوی آن را دارید، در این مکان زیر یک سقف گرد آمده است تا هزار و دویست مغازه در کنار یکدیگر، بزرگترین مرکز خرید جهان را بسازند. در این مرکز خرید حتی یک پیست اسکی سرپوشیده نیز وجود دارد!

    در مرکز خرید دبی اسکی کنید!

شاید باور این موضوع کمی سخت باشد اما بزرگترین پیست اسکی سرپوشیده جهان، در یکی از مرکز خریدهای دبی قرار دارد! به عبارت دیگر، می توان این محوطه بزرگ را نوعی پارک برفی دانست که با ۳ هزار متر مربع وسعت، فضایی مناسب برای اسکی دارد. عجیب به نظر می رسد اما می توانید در قلب دبی و در حالی که آفتاب عمود بر زمین می تابد، وارد فضایی پر از برف شوید؛ انگار که از دبی ناگهان برای پیک نیک سر از اتریش در آورده باشید!

    ساخت قطارهای شهری دبی، تنها یک سال و نیم به طول انجامید!

کافی است بودجه کافی در اختیار داشته باشید و اراده کافی تا هرآنچه که می خواهید، به سادگی و در نهایت سرعت جامه عمل بپوشد. این مترو که روی زمین حرکت می کند در سال ۲۰۰۹ میلادی با ۴۲ ایستگاه مختلف در سراسر شهر دبی به بهره برداری رسید. زمانی که برای ساخت آن صرف شد، ۱۸ ماه بود. امروزه از قطارهای شهری دبی به عنوان یک نمونه موفق در برنامه ریزی فوق العاده و عزم راسخ برای ساخت پروژه های مهم و عظیم یاد می شود.

    ماشین های لوکس در این شهر می میرند!

جالب است بدانید که چه اتفاقی برای این همه ماشین های لوکسی که در سراسر جهان تولید می شوند، می افتد. بسیاری از این ماشین ها به خاطر بحران مالی در سرتاسر جهان رها شده اند، شاید علت اصلی چنین اتفاقی این باشد که در دوران رونق اقتصادی، این ماشین های گران قیمت با اعتبارات مختلف و به سادگی توسط افراد مختلف خریداری شده اند. در مجموع، باید گفت اگر از دوستداران ماشین های گرانقیمت هستید، دیدن این قبرستان بزرگ خودروهای لوکس می تواند اشک شما را در بیاورد!

    پالم جمیرا، بزرگترین جزیره مصنوعی جهان شمرده می شود!

پالم جمیرا، بزرگترین جزیره مصنوعی ساخته دست بشر در جهان است که حتی از فضا نیز می توان آن را مشاهده کرد. در این محدوده خاکی ۵.۴ کیلومتری که شبیه یک نخل ساخته شده، ۲۸ هتل جای گرفته است. این جزیره از خلیج فارس سر برآورده و از جاذبه های شگفت انگیز شهر دبی به حساب می آید. برای ورود به این منطقه لازم نیست ورودی بپردازید اما هرکسی دوست دارد حداقل یک را شب در یکی از هتل های پالم جمیرا بگذراند، باید پول زیادی همراه خود داشته باشد.

در این مطلب، شما را با جالب ترین مواردی آشنا کردیم که درمورد شهر دبی وجود دارد و آنقدر شگفت انگیز است که ترغیب می شوید تا حتما این شهر را از نزدیک ببینید. سفر به دبی می تواند یک اتفاق بی نظیر و خاطره انگیز باشد و از آن جا که این شهر زیبا و مدرن در نزدیکی کشورمان قرار گرفته، سفر به آن برای ایرانی ها بسیار ساده و نسبت به باقی کشورها آسان تر است./خبرآنلاین



ارسال نظرات
موضوعات روز