جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
برخی از کشورها حمل و نقل عمومی خود را همگام با زمان، تغییر داده‌اند و از سیستم‌های هوشمند مدیریت حمل و نقل عمومی در سراسر جهان استفاده می‌کنند تا زندگی و سفر را راحت‌تر کند.
کد خبر: ۴۰۸۸۰
تیتر20- در سراسر آسیا و اقیانوسیه، شهرنشینی به سرعت در حال رشد است. پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2050، جمعیت شهری در این منطقه بیش از 60 درصد رشد کند و در آن زمان، آسیا بیش از نیمی از جمعیت شهری جهان را تشکیل خواهد داد.

این رشد سریع جمعیت در شهرها نیاز به پیشرفت حمل ونقل عمومی را پررنگ‌تر کرده است.

در یک نظرسنجی شرکت کی‌پی‌ام‌جی(KPMG) در شهرهای آسیا و اقیانوسیه، حمل‌ونقل عمومی به‌عنوان مهم‌ترین اولویت توسعه شهری معرفی‌شده است.

کِی‌پی‌اِم‌جی یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خدماتی و سرویس‌دهنده در جهان است. سرویس‌های این شرکت دربرگیرنده مشاوره، مشاوره مالی، مالیات و حسابرسی است.

پروژه‌های تحرک هوشمند (ابتکاراتی که از فناوری دیجیتال برای تبدیل سیستم حمل‌ونقل سنتی به مدرن استفاده می‌کند) در سراسر آسیا و اقیانوسیه به اصلاحات حمل‌ونقل عمومی(تعمیر و نگهداری وسایل نقلیه عمومی) و بهبود زندگی شهروندان و گردشگران کمک می‌کند.

هنگ‌کنگ: پرداخت‌های هوشمندتر

هنگ‌کنگ کلان‌شهر شلوغ است که روزانه 12.6 میلیون مسافر با وسایل نقلیه عمومی در این شهر سفر می‌کنند.

سیستم راه‌آهن در هنگ‌کنگ که برای ساکنان و گردشگران مورد اطمینان است، روزانه 5.6 میلیون مسافر را جابجا می‌کند.

شرکت خدماتی در هنگ‌کنگ به دنبال ارائه گزینه‌های بهتر و راحت‌تر از طریق تلفن‌های هوشمند است که سفر گردشگران در این منطقه را راحت‌تر کند.

هنگ‌کنگ طرحی برای تکامل محیط شهری و خدمات را با استفاده از فناوری دیجیتال ارائه کرده است.

سنگاپور: اتوبوس‌های بهتر و ایمن‌تر

سنگاپور سومین کشور پرجمعیت جهان با 8274 نفر در هر کیلومترمربع است که این جمعیت موجب فشار بر زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی شده است.

به‌عنوان بخشی از برنامه راهبردی Smart Mobility 2030 ، دولت سنگاپور قصد دارد تعداد اتومبیل‌ها را کاهش داده و شهروندان و گردشگران را به سمت استفاده از وسایل نقلیه عمومی سوق دهد.

سنگاپور طرحی ارائه کرده که اگر برای اتوبوسی، اتفاقی رخ دهد، رانندگان می‌توانند با فشردن یک دکمه هشدار دهند.

 استرالیا: نوآوری  در حمل‌ونقل هوشمندانه

استرالیا پیشرفت‌های زیادی در زمینه حمل‌ونقل داشته است. در اواخر سال 2018، دفتر فناوری‌های حمل‌ونقل را ایجاد کرده تا مسیر برای وسایل نقلیه خودران و سایر نوآوری‌های حمل‌ونقل را هموار کند.

تصادفات جاده‌ای در استرالیا سالانه 27 میلیارد دلار هزینه دارد.

حمل‌ونقل عمومی و بهبود ایمنی جاده‌ها از اهداف اصلی این طرح است .

حمل و نقل هوشمند در منطقه آسیا و اقیانوسیه موفق بوده و به شهروندان کمک می‌کند تا حمل و نقل ارزان‌تر، سریع‌تر، ایمن‌تر و سازگار با محیط‌زیست را در هر سنی تجربه کنند.

در سراسر منطقه، دولت‌ها در حال بررسی ابتکارات جدیدی هستند و از مواردی مانند هوش مصنوعی برای حمل و نقل شهروندان و گردشگران استفاده می‌کنند.

سیستم‌های هوشمند مدیریت حمل‌ونقل عمومی به ایجاد مکان‌های بهتری برای زندگی و سفر کمک می‌کنند./ایسنا
ارسال نظرات
موضوعات روز