جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶
تیتر20 بررسی می کند؛
خبرها حاکی از آن است که بعد از قریب به دو دهه غیبت آیوا در ایران، این برند محبوب و اقتصادی که در آن دوران مورد علاقه مردم کشور ما بوده است یک بار دیگر در آستانه ورود به کشور است .
کد خبر: ۴۰۹۱۱
آیوا با همه خاطرات قدیمی اش به ایران برگشت
تیتر20 - برند آیوا، از آن نام های تجاری خاطره انگیزی است که هنوز هم در ذهن چند  نسل از ایرانی های قدیم، خاطرات لذت بخشی را مجسم می کند.

 آن زمان ها خرید یک ضبط دو کاسته آیوا به معنای تضمین کیفیت و دوام محصولی بود که قرار است علی رغم قیمت مناسبش، سالهای سال بدون هیچ اشکالی در خانه های مردم کار کند و حتی این شهرت و اعتبار به اقصی نقاط کشور و روستاهای دور افتاده نیز رسیده بود.

بعدها هم با حضور محصولات جدید هیجان انگیز مثل واکمن های کوچکی که می توانست موزیک مورد علاقه جوانان را همیشه در کنار آن ها نگه دارد. کار بعدی آیوا تولید تعدادی از محصولات کاربردی در حوزه لوازم خانگی، صوتی و تصویری برای جامعه ای بود که در پی پوست اندازی و گذر به زندگی سراسر تکنولوژیک بود. 

آیوا در این میان نقش تعیین کننده ای در جلب اعتماد مردم به نوآوری ها و رنگارنگی های این دنیای جذاب داشت.

حالا نزدیک به دو دهه است که این برند از بازار ایران رخت بربسته و دیگر به ندرت می توان محصولات اسم و رسم دار این برند را در گوشه یک خانه یا ادوات یک سمساری و امثال آن ملاحظه کرد. 

این درحالی است که آیوا به عنوان یک برند برتر بین المللی که در خود ژاپن هم از سرآمدان به شمار  می رود، در این سالها به حیات رو به توسعه خود ادامه داده و در میان محصولاتی که امروز تولید می کند، بیشتر لوازم مصرفی را که یکی دو برند کره ای سردرمدار آن شده اند در سبد تولیدی خود دارد. 

جالب این است که یکی از خصوصیت های شرکت آیوا حضور اصلی وی در بازار خارج از ژاپن است، این شرکت در دهه های گذشته بیش از 80 درصد فعالیت خود را معطوف به کشورهای خاورمیانه کرده بود و علی رغم حضور کمرنگش در ایران موفقیت بسیاری از این عرصه کسب می کرد. این  اواخر که به دلیل تحولات خاورمیانه این شرکت تصمیم گرفت بازار هدف خود را اروپا و آمریکای شمالی قرار دهد در آن جا هم شاهد موفقیت هایش بوده ایم. 

آیوا از دهه ۱۹۷۰ تا اوایل دهه ۲۰۰۰ تجهیزات صوتی تصویری تولید می‌کرد و اصولا برندی محبوب و جوان پسند به شمار می رفته است و همیشه تلاش کرده است نیاز های گروه سنی جوانان را به طور کامل برآورده نماید. علاوه بر این قیمت های اقتصادی و ساخت و تولید ارزان محصولات که برای مثال در ضبط های پخش با قابلیت پخش سی دی و دی وی دی وجود داشت، از خصلت های رقابتی آن بود. 
آیوا با همه خاطرات قدیمی اش به ایران برگشت
اکنون خبرها حاکی از آن است که بعد از قریب به دو دهه غیبت آیوا در ایران، این برند  که همواره مورد علاقه مردم کشور ما بوده است یک بار دیگر در آستانه ورود به کشور است و قرار است بار دیگر خاطرات دور و دراز ایرانی ها از آن روزهای نوستالژیک گذشته و آن  دستگاه های پخش را البته با تکنولوژی های مدرن و تولیدات روزآمد جانی تازه بدهد. 

با توجه به این که برند آیوا بدون هیچ تبلیغی در ذهن ایرانیان جایگاه شایسته ای دارد، تصمیم این شرکت برای بازگشت و فعالیت در ایران بدین معناست که این برند همان ابتدا نیمی از راه را رفته است و این مساله می تواند به عنوان زنگ خطری برای شرکت های نوظهور که در سال های اخیر به انحصار بازار ایران اقدام کرده اند باشد. 

شرکت «گاندو» به عنوان نماینده برند آیوا در ایران فعالیت خود را آغاز کرده و در حوزه تجارت بین الملل و همچنین تولید و عرضه کالا در سطح کشور نیز فعالیت دارد.

شرکت گاندو توانسته است با جلب اعتماد برند آیوا که یکی از برندهای معتبر بین المللی در حوزه صوتی تصویری جهان است، محصولات این برند را به صورت انحصاری در بازار ایران عرضه کند.

اگر چه  تقریبا بیست سالی است که مردم ایران حضور ملمومس برند آیوا را در زندگی خود شاهد نبوده اند؛ اما با حضور دوباره این نام تجاری می توانند یک باردیگر به خاطرات دهه های 60 و 70 پلی بزنند، روزگاری که آیوا به عنوان یک برند مردمی و اقتصادی تسلطی کامل به بازار ایران داشت و زندگی مردم را روح تازه ای می بخشید.
  
شرکت گاندو نماینده انحصاری این برند در ایران در فاز اول فقط توزیع تلویزیون های آیوا در اندازه های 32 تا 65 اینچ را در دستور کار قرار داده است. توزیع این محصولات هم اکنون در بازار شروع شده است. 

مزیت رقابتی آیوا در این است که بیش از 89 درصد از محصولات خود را با تاکید بر تولید کم‌هزینه، خارج از ژاپن و در کشورهایی نظیر سنگاپور، مالزی و اندونزی تولید مي‌کند. این شرکت به فروش خارج از کشور بسیار وابسته است و 80 درصد از گردش مالی آن در خارج از ژاپن انجام می‌گیرد. به میزان 43 درصد از این رقم سهم آمریکای شمالی و جنوبی، 25درصد سهم اروپا و 13 درصد سهم کشورهای آسیایی خارج از ژاپن است. اگرچه شرکت سونی 50.6 درصد سهام این شرکت را دارا است، ولی در موارد زیادی آیوا با محصولات سونی در بازار رقابت می‌نماید.

این برند از سال 1951 کار خود را با ساخت میکروفن شروع کرد به سرعت به یکی از شرکت های مهم ژاپنی تبدیل شد به زودی توانست 30 درصد از سهم بازار از فروش دستگاه‌های ضبط را در آسیا از آن خود نماید و از سال 1976 تا 1978 شعبه‌هايی را برای فروش در بریتانیا، آلمان و ایالات متحده آمریکا ایجاد کرد.

در اواخر دهه، فروش در اروپا و آمریکا بیش از 65 درصد کل صادرات بود. در همین دهه آیوا دامنه محصولات خود را به سیستم‌های استریوی کوچک گسترش داد. این سیستم‌ها کیفیت بالایی از صدا را ارائه می‌دادند و خصايص پیشرفت‌های نظیر صفحه نمایش دیجیتالی داشتند و داخل پکیج‌هایی ارائه می‌شدند که شامل رادیو، استریوهای کوچک و اسپیکر بودند. در پایان آن سال مالی شرکت رقم سودی حدود 1میلیون دلار را اعلام کرد.

نکته پایانی این که : وقتی آیوا وارد هزاره جدید شد، موفق‌ترین محصولش سیستم‌های استریوی کوچک بود و به عنوان تنها هدایت‌کننده بازار در این زمینه فعالیت مي‌کرد .

ارسال نظرات
موضوعات روز