جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵
تیتر20 گزارش می دهد؛
محصول جدید کنستانتره پروتئین شیر پگاه نوعی محصول لبنی (MPC) از پروتئین تغلیظ شده با درصد بالاست که غلظت 70 درصدی دارد و به عنوان یک مکملی رژیمی و ورزشی یک محصول مهم برای ورزشکاران است.
کد خبر: ۴۰۹۱۹
برنامه «پگاه» برای تامین پودر پروتئین ورزشکاران ایرانی/ استقبال از شیر تغلیظ شده پگاه
تیتر20 - مکمل های دارویی و رژیمی و محصولات مورد نیاز ورزشکاران در سال های اخیر یکی از عمده ترین نیاز بازارهای داخل کشور بوده است که به خاطر عدم توجه جدی پیشتازان داخلی این صنعت، محل یکه تازی برند های بین المللی و در برخی از اوقات شرکت های تولیدی ناشناخته بوده است. 

حجم گسترده تبلیغات تلویزیونی که در ده ها کانال ماهواره ای به صورت 24 درحال معرفی به مخاطبان فارسی زبان است، پیش از هرچیز نشان دهنده ظرفیت های بالای بازار ایران در جذب این تولیدات است. بازاری که با برخورداری از جمیعت جوان خود می تواند برای خیلی از تولید کنندگان بین المللی جذاب باشد.

نکته ای که بلافاصله به ذهن متبادر می شود این است که چرا صنایع غذایی کشور با برخورداری از تجربیات بسیار گسترده و برندهای خوش نام و نیرومند به اندازه کافی در این زمینه فعالانه عمل نکرده و نیازهای بازار داخلی کشور را مد نظر قرار نداده اند. 

پاسخ به این سوال می تواند متضمن پیش نیازها و تحقیقات گسترده ای از سوی کارشناسان باشد.

خبرخوب این است که اخیرا با معرفی یک محصول کاملاً ایرانی، که برای اولین بار در خاورمیانه تحقق می یابد، قرار است که یک برند بومی گام مهمی را در این زمینه بردارد. 

کنستانتره پروتئین شیر پگاه نوعی محصول لبنی (MPC)  از پروتئین تغلیظ شده با درصد بالاست که غلظت 70 درصدی دارد و به عنوان یک مکملی رژیمی و ورزشی یک محصول استراتژیک برای قشر ورزشکاران است. 

این محصول که با هدف تامین نیاز بازار ایران عرضه شده است، با توجه به تجربیات گسترده این برند در صنعت غذایی کشور دارای ویژگی هایی است که حتی گفته می شود با پودر پروتئین کنستانتره کشورهای خارجی از جمله آمریکا برابری می کند. 

پروتئین تغلیظ شده شیر نوعی فرآورده لبنی است که طی آن پس از خشک کردن شیر، میزان کربوهیدرات و چربی آن را کاهش و خلوص پروتئین آن را افزایش می یابد. 

این پروتئین با خلوص پایین در کارخانجات مواد غذایی به‌ عنوان ماده اولیه و درخلوص بالا به عنوان مکمل های پروتئینی استفاده می‌شود و مصارف رژیمی دارد.

محتوای خلوص پروتئین در این محصول ۷۰ درصد است که شامل ۲۰ درصد وِی و ۸۰ درصد کازئین می‌باشد.

نکته دیگر این که پودر MPC پگاه مانند برخلاف سایر مکمل های پروتئینی که تنوع طعمی گسترده ای دارند، با تاکید بر کیفیت محصول بدون تنوع طعمی فرآوری شده و مزه‌ای مشابه شیر دارد. برای مزه دار کردن پودر پروتئین پگاه می توان به دلخواه به آن کاکائو، قهوه، وانیل یا طعم دهنده های میوه ای اضافه نمود.

شرکت صنایع شیر ایران(پگاه) با تکیه بر دانش محققان ایرانی اقدام به ساخت این محصول کرده که بهای آن بسیار کمتر از نمونه های بیرون از کشور بوده و نتیجه دهی بهتری هم دارد.
 
در واقع پودر پروتئین تغلیظ شده شیر شرکت پگاه یک راه حل مناسب برای تغذیه ورزشکاران ایرانی است که برند های داخلی اهمیت می دهند و نگرانی های خاص خود را از اصالت و استاندارد محصولات وارداتی دارند. 

با تجهیزات بسیار مدرن این محصول فوری سازی گردیده و حلالیت آن افزایش یافته که این قابلیت در محصولات دیگر وجود ندارد و همچنین تستهای اولیه با باشگاههای ورزشی به انجام رسیده ولی با توجه به منافع مالی برخی باشگاهها نسبت به نمونه های خارجی که خیلی مبدا مشخصی ندارند باید حساسیت ویژه ای نسبت به اعتبار برند صورت پذیرد چون استفاده از برندهای تقلبی می تواند به سلامت افراد لطمات جدی وارد نماید.

مقادیر پروتئین این محصول شامل پروتئین وی و پروتئین کازئین است که باعث نگه داشتن منابع مورد نیاز بدن به صورت سریع و هم قطره چکانی می شود.

پودر mpc تولید شده در کارخانه پگاه با استفاده از روش های نوین تکنولوژی صنعت لبنیات از جمله اولترافیلتراسیون تولید می شود که کیفیتی به مراتب بالاتر از پودرهای تغلیظ شده وارداتی دارد و با توجه به نیاز روز جامعه از جمله قشر ورزشکار مراحل تولید انبوه آن انجام گرفته است. 

از ویژگی های پودر mpc می توان به بالا بودن میزان پروتئین های کازئین و وی که مقدار لاکتوز (قند شیر) آن به میزان قابل توجهی کاهش یافته اشاره کرد. 

همچنین کالری کم، بهبود بافت و طعم، افزایش ماندگاری، حلالیت بالا، افزایش راندمان و کاربرد آسان آن از دیگر ویژگی های این محصول است.

لازم به ذکر است از زمان عرضه این محصول با استقبال بسیاری از سوی جوانان و ورزشکاران روبرو شده است.
 
گفتنی است که طرح ایجاد اولین کارخانه تولید و بسته بندی شیر و محصولات لبنی که امروز «پگاه« نامیده می شود با نام کارخانه شیر پاستوریزه تهران، در سال ۱۳۳۳ پی ریزی گردید. 

این برند با ظرفیت روزانه ۴۵ تن، در آبان ماه سال ۱۳۳۶ رسما افتتاح و به بهره برداری رسید و از سال ۱۳۸۰ شرکت صنایع شیرایران با انتخاب برند پگاه و معرفی آن به مصرف کنندگان کلیه فرآورده های تولیدی خود را با این نشان به بازار مصرف عرضه نمود.

ارسال نظرات
موضوعات روز