پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:
ثبت نام خودرو با هر زحمتی در سایت های فروش خودروسازان، تحویل گرفتن خودرو با تاخیر و یا بدون تاخیر، آگهی در یکی از سایت های اینترنتی و سرانجام فروش خودرو با چندین میلیون تومان سود. این کاری است که بسیاری از افراد امروز اشتیاق بالایی برای انجام آن دارند. یک فرهنگ دلالیسم که متاسفانه از در چند سال اخیر دامان بازار خودرو را گرفته است و در مقابل هر سدی نیز مقاوت می کند.
کد خبر: ۴۰۹۶۰
تیتر20- بسیاری از کارشناسان معتقدند فرهنگ دلالی در سال های اخیر به دلیل ضعف در ساختارهای اقتصادی کشور و تحریم ها قوت گرفته است. زیرا هر شخص می خواهد ارزش سرمایه خود را همگام با بازار حفظ کند. به این ترتیب حتی مردم عادی و غیر متخصص نیز به صف متقاضیان خودرو پیوسته اند تا از این آب گل آلود، ماهی هایی با ارزش چند ده میلیون و حتی بیشتر بگیرند.

اما در روزهای اخیر از طرحی صحبت می شود که به مزاق دلالان خوش نمی آید. زیرا خبرها حاکی از استفاده خودروسازان از روش قرعه کشی برای ثبت نام های متقاضان می دهد. روشی که باعث می شود دلالان بازار دیگر به صورت قطعی بعد از ثبت نام خود را مالک خودرو ندانند و منتظر نتایج قرعه کشی باشند.

در این خصوص غلامعلی سبحانی فر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است: بدون شک اینگونه راهکارها در راستا مقابله با دلالان و سودجویان بازار خودرو اقدام مسمر ثمری است. اما باید به این موضوع توجه کرد که این رویه مقطعی باشد و ما برای طولانی مدت به فکر رویکرد مناسب دیگری باشیم.

وی افزود: در سیستم قرعه کشی مدنظر شرکت های خودروسازی، باید افراد براساس کد ملی در یک سامانه مشخص ثبت نام کرده و مبلغی را نیز به عنوان پیش پرداخت به شرکت های خودروسازی پرداخت کنند.

عضو کمیسیون صنایع اشاره کرد: این طرح زمانی با موفقیت مواجه می شود که کسانی که در روند خرید خودرو ثبت نام می کنند، هویت مشخص داشته باشند تا هر چه بیشتر مسیر دلالی را مسدود کنیم.

سبحانی فر تاکید کرد: اگر ساز وکار صورت گرفته در راستا ایجاد طرح قرعه کشی برای تحویل خودرو به مردم به صورت آشکارو علنی باشد و ما هیچ رویه مخفی در آن مشاهده نکنیم، این رویکر می تواند در جهت حل مقطعی افزایش قیمت خودرو بازار تاثیر گذار باشد

وی افزود: ما باید در این سازو کار طراحی شده در جهت تحویل خودرو به دست مصرف کنندگان واقعی تلاش کنیم و در واقع هدف اصلی خود را این موضوع قرار دهیم چراکه اگر دلالان و سودجویان بازار خودرو در این حوزه وارد عمل شوند، نتیجه مطلوب و مورد رضایت مردم و شرکت های خودروساز فراهم نخواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع در پایان گفت: انتظار می رود با توجه به طرح پیشنهادی وزارت صمت و اشتیاق شرکت های خودروسازی به اجرای این طرح، در جهت افزایش تولید خودرو نیز وارد عمل شویم، چراکه بین عرضه و تقاضا رابطه مستقیمی وجود دارد که سبب می شود، بسیاری از مشکلات رفع شده و ما شاهد یک ثبات نسبی در بازار خودرو و کوتاه شدن دست دلالان و سودجویان از این حوزه باشیم./اقتصادآنلاین
ارسال نظرات
موضوعات روز