جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
امروز می خواهیم در یک مقاله کوتاه شما را با آشپزخانه لوکس و مدرن در عبن حال کلاسیک آشنا کنیم، این مطلب رو از دست ندید.
کد خبر: ۴۱۰۱۱
تیتر20- کابینت کلمه ای فرانسوی است که معنای قفسه بندی می‌دهد. در واقع آشپزخانه بدون کابینت هیچ معنایی ندارد. پس با وجود چنین اهمیتی باید تا جایی که می‌شود در طراحی شکیل و زیبا و همچنین انتخاب رنگ، شکیل و مدرن بودن آن توجه نمود. احتمالا اگر از هر بانویی برای ایجاد تغیراتی دلخواه در آشپزخانه نظرخواهی شود اولین چیزی که بیان می کند تغییر کابینت آشپزخانه است.
کابینت آشپزخانه جنس روکش کابینت ممبران

کابینت آشپزخانه امروزه در سبک‌های متفاوتی تولید می‌شود از جمله کابینت آشپزخانه کلاسیک که شامل کابینت چوبی، کابینت ممبران و کابینت روکش چوب می‌شوند همچنین سبک کابینت آشپزخانه مدرن هم شامل کابینت هایگلاس، کابینت فرامید و کابینت ملامینه هستند. غیر از این دو سبک کلاسیک و مدرن به تازگی سبک جدیدی در این صنعت پدید آمده به نام سبک کابینت نئوکلاسیک که شامل کابینت پولیشی و کابینت انزو می‌شوند. سبک نئو کلاسیک تلفیقی از سبک کلاسیک و مدرن است. ما در ادامه این مطلب قصد داریم شما رو با محبوب ترین مدل های کابینت آشنا کنیم تا شما عزیزان انتخاب آگاهانه‌ای برای آشپزخانه خود داشته باشید. در ادامه کابینت پولیشی، کابینت ممبران، دو مورد از پرفروش ترین های بازار کابینت به همراه قیمت و نحوه محاسبه آن را برای شما شرح خواهیم داد.
کابینت پولیشی

در واقع کابینت پولیشی به کابینتی گفته می‌شود که جنس بدنه آن از رنگ پولیشی ساخته شده باشد. و رنگ آن؛ مانند یک لایه ی شیشه ای به ضخامت سه میل بر روی بدنه ی مورد نظر قرار می گیرد. کابینت پولیشی در دسته‌ی کابینت‌های نئوکلاسیک قرار می‌گیرد. کابینت پولیشی مغزی از جنس ورق ام دی اف خام دارد. که این ورق ها در سایزهای بیست و پنج و چهل میلی‌متری تولید می‌شود. و توسط دستگاه‌های برش و سی ان سی طبق سلیقه‌ی مشتری و دیزاین منازل شما به شکل ساده یا ابزار خورده شده حکاکی می‌شود.

اما همانطور که خودتان می‌دانید تفاوتی که در تمام کابینت‌های تولید شده وجود دارد؛ در جنس درب و نمای آن کابینت است. و فضای داخلی کابینت ها در تمام انواع، یکسان و تماما از جنس ام دی اف با روکش سفید می‌باشد. و این موضوع در کابینت پولیشی (کابینت نئوکلاسیک) نیز صادق است. جنس صفحه این سبک کابینت اکثرا سنگ مصنوعی کورین ابزار خورده است که در صدها رنگ و طرح جذاب طراحی و تولید می شوند.

حال چرا سبک کابینت پولیشی جزو سبک های پرفروش مدل سال ۲۰۲۰ است؟ کابینت پولیشی در کشور ما سبک جدیدی محسوب می‌شود و ظاهری منحصر به فرد دارد این کابینت فقط در رنگ سفید براق طراحی و تولید می‌شود و از حکاکی های زیبا در روی درب ها بهره می‌برد. از این رو بسیار بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.
کابینت ممبران

کابینت کلاسیک ممبران عضو دیگری از خانواده کابینت آشپزخانه کلاسیک است که با نام کابینت (وکیوم یا کابینت پی وی سی) نیز شناخته می شود. جنس بدنه این سبک کابینت ام دی اف سفید است و در قسمت درب ها از ام دی اف خام و بدون روکش استفاده می شود. بعد از سایز شدن ام دی اف خام این درب ها توسط دستگاه سی ان سی ابزار خورده شده و طرح مورد نظر روی آن اجرا می شود. در مرحله بعدی روکش وکیوم یا ممبران توسط دستگاه پرس وکیوم روی درب ها پرس می شود.

جنس روکش کابینت ممبران نوعی پلاستیک فشرده است که در رنگ های بسیار متنوع و طرح های مختلفی در بازار موجود هستند. معمولا جنس صفحه پیشنهادی برای سبک کابینت کلاسیک ممبران، سنگ مصنوعی کورین یا کوارتز می باشد. کابینت ممبران یا وکیوم شامل ستون های نقش برجسته از جنس رزین و جوب است. این ستون ها این قابلیت را دارند که به عنوان سوپر ادویه و… مورد استفاده قرار بگیرد. در ضمن بهتر است بدانید در قسمت یونیت های دیواری این سبک کابینت آشپزخانه از تاج و زیر چراغ های ابزار خورده و نقش و نگاردار استفاده می شود.
قیمت کابینت و نحوه محاسبه

نحوه محاسبه قیمت کابینت بر مبنای متر طول می‌باشد البته با ابعاد استاندارد. ارتفاع استاندارد کابینت زمینی با صفحه و پایه ۹۰ سانتی‌متر می‌باشد و عمق صفحه آن ۶۰ سانتی‌متر می‌باشد. ارتفاع استاندارد کابینت دیواری (هوایی) ۷۰ سانتی متر و عمق آن ۳۰ سانتی‌متر می‌باشد، ۶۰ درصد از قیمت کل کابینت مربوط به کابینت زمینی و ۴۰ درصد مربوط به کابینت دیواری (ارتفاع ۷۰ سانتی‌متر) است. مبنای محاسبه کابینت کمدی، کابینت ویترینی، کابینت ارتفاع ۹۰ و … از همین استانداردها ضریب می‌گیرد.

گاهی طراحی کابینت و متراژ آشپزخانه به شکلی است که ورق ام دی اف کامل استفاده نمی‌شود و اصطلاحاً پرتی به همراه دارد، معمولاً در چنین شرایطی اگر رنگ ورق عرف و معمول باشد کابینت ساز آن را برداشته و فقط مقدار مصرف شده را برای مشتری محاسبه می‌کند و در غیر این صورت مشتری باید بهای کامل ورق را پرداخت نماید.

سخن پایانی

کابینت آشپزخانه کلاسیک امروزه محبوب ترین سبک کابینت آشپزخانه است. در واقع این سبک کابینت مورد پسند اکثر مشتریان مشکل پسند و علاقمند به طبیعت می باشد. زیرا که در این سبک، از متریال چوب استفاده می شود. و این موضوع باعث شده گرما و حس طبیعت را به منزل شما بدهد. این سبک کابینت شامل: کابینت آشپزخانه چوبی، کابینت آشپزخانه روکش چوب، کابینت ممبران و کابینت پولیشی می شود. اگر شما قصد سفارش کابینت کلاسیک برای آشپزخانه خود را دارید به شما پیشنهاد می کنیم از شرکت های معتبر خرید نمایید. زیرا روند تولید این سبک کابینت بسیار پیچیده و با ظرافت بالا و توسط دستگاه ها و ماشین آلات تمام اتوماتیک انجام می شود. همچنین این کابینت جزو کابینت های لوکس و سلطنتی می‌باشد. و کارگاه های کابینت سازی کوچک توان ساخت این سبک کابینت شیک را ندارند./ایلنا

ارسال نظرات
موضوعات روز