شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
خانم‌ها نیز همانند آقایان ممکن است در طول زندگی خود ریزش مو را تجربه کنند. زمانی‌که شما جلوی آینه ایستاده اید و مشغول شانه کردن موهایتان هستید متوجه ریزش شدید موهایتان می‌شوید و این یک مساله نگران کننده برای شما محسوب می‌شود. اما هیچ جای نگرانی نیست، در دنیای مدرن امروز، کاشت مو با استفاده از متدها و تکنیک‌های مختلف انجام می‌شود و شما می‌توانید با مراجعه به یک کلینیک معتبر کاشت مو، مو بکارید و زیبایی و جوانی خود را بازگردانید.
کد خبر: ۴۱۰۳۵
تیتر20- باید بدانید که شما تنها فردی نیستید که ریزش مو را تجربه می کنید بلکه بسیاری از خانم‌ها می‌توانند چنین مشکلی را داشته باشند. کم شدن مو در زنان به دلایل متفاوتی اتفاق می افتد و بهترین کار برای کسی که ریزش مو را تجربه کرده این است که دلیل اصلی را شناسایی و درمان کند.

بهترین راه برای تشخیص دلیل ریزش مو، انجام تست خون است تا ازاین طریق میزان آهن، هورمون های تیروئید و وضعیت استروژن خون مشخص شود.

این باور که کم پشت شدن مو تنها مربوط به آقایان است، یک تصور غلط می‌باشد. تحقیقات جدید نشان می‌دهد چهل درصد از افرادی که ریزش موی موقتی یا بلندمدت را تجربه می کنند، برخلاف تصورمان خانم‌ها هستند.

کم شدن مو در زنان به دلایل گوناگونی رخ می‌دهد که در اکثر موارد دلایل ریزش مو قابل تشخیص و درمان است. بنابراین اجازه دهید ابتدا بعضی از دلایل رایج که باعث ریزش مو در خانم ها می شود را بیان کنیم.
تغییرات هورمونی بعد از حاملگی, علت ریزش مو در خانم ‌ها

مادرانی که به‌تازگی دوران حاملگی را پشت سر گذاشته‌اند، پس از مدت شش ماه ریزش مو را تجربه می کنند و این زمانی است که مقدار استروژن در خون در حال برگشت به مقدار طبیعی است. در واقع آنچه که ریزش موی شدید به نظر می‌آید در حقیقت تنظیم چرخه رشد طبیعی مو محسوب می‌شود.
کمبود آهن، علت ریزش مو در خانم ‌ها

یکی از کلیدی‌ترین و شایع ترین دلایل ریزش مو در خانم ها از سنین نوجوانی تا میانسالی، کمبود آهن است. اگرچه با مصرف غذاهای حاوی آهن یا قرص های آهن این موضوع برطرف خواهد شد، اما بهتر است قبل از مصرف خودسرانه این قرص ها با پزشک خود در این زمینه مشورت کرده تا در صورت تشخیص نیاز توسط پزشک از این قرص ها استفاده کنید؛ زیرا آهن بیش از حد در بدن نیز منجر به بروز بعضی مشکلات می شود.
ارث، علت ریزش مو در خانم ‌ها

دلیل دیگر ریزش مو، ارثی و ژنتیکی است که همیشه تصور می‌شود مخصوص آقایان است، اما تعداد زیادی از خانم ها بعد از سن بلوغ درگیر این نوع ریزش مو می شوند. البته شروع این نوع ریزش مو در همه افراد یکسان نیست، یعنی بعضی ها از همان 15 سالگی درگیرش می شوند و برخی دیگر در سنین 20 تا 30 سالگی یا دیرتر. خانم ها این نوع ریزش مو را به صورت نازک شدن موها یا باز شدن فرق سر، تجربه می کنند.
ارسال نظرات
موضوعات روز