سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
خیلی از شماهایی که در تکاپوی خرید سیسمونی هستید، می‌پرسید بهترین کالسکه ایرانی چه برندی است و چقدر از کل بودجه سیسمونی را به خود اختصاص خواهد داد؟ اگر سؤال شما هم هست، پس در ادامه با ما همراه باشید که جواب‌تان همین جاست.
کد خبر: ۴۱۰۳۸
تیتر20- کالسکه یکی از گران‌ترین لوازم سیسمونی است. بنابراین اگر با بودجه کم برای خرید کالسکه اقدام کنید، احتمالا ناامید خواهید شد. نه اینکه هیچ گزینه‌ای برای انتخاب نداشته باشید. اما ناچارید از بین گزینه‌های محدودتری دست به انتخاب بزنید. ارزان‌ترین کالسکه‌های بازار از حدود ۵۰۰ هزار تومان شروع می‌شوند و اغلب کالسکه‌های برندهای خارجی هم که چند میلیون تومانی‌اند. در این میان، کالسکه‌های ایرانی در بازه قیمتی مقرون‌به‌صرفه‌تری قرار دارند. یعنی به کف قیمت نزدیک‌ترند. بنابراین خصوصا در شرایط اقتصادی حاضر از مزیت مقرون‌به‌صرفگی برخوردارند.

طبق تحقیقات ما، بهترین کالسکه ایرانی احتمالا «دلیجان» و «ارابه» باید باشد. این دو برند سال‌هاست که در زمینه تولید لوازم کودک فعالیت می‌کنند و در بین تولیدکنندگان داخلی جزو برندهای مطرح و شناخته‌شده‌ترند.
۱. دلیجان

دلیجان برند باسابقه‌ای است. شرکت دلیجان در سال ۱۳۶۶ در تهران آغاز به کار کرد و توانست با بهره‌گیری از متخصصان توانمند ایرانی و همچنین اخذ استانداردهای جهانی به بازار رقابت با تولیدکنندگان خارجی وارد شود. هم‌اکنون دلیجانی‌ها در تلاش‌اند که تولیدات‌شان را در راستای شعار «ایمنی کودک، آسایش والدین» به سطح ایمنی و کیفیت ایده‌آل نزدیک‌تر کنند.
محصولات

دلیجان کالسکه‌های بسیار متنوعی تولید می‌کند و مدل های آن جزو بهترین کالسکه ایرانی هستند. چند مدل کالسکه دلیجان را باهم ببینیم:
کالسکه عصایی دلیجان مدل دیبا
قابل‌استفاده برای کودکان ۷ تا ۳۶ ماهه؛

    تاشو، سبک و کم‌جاگیر؛
    دارای چرخ‌های پنج‌پره؛
    مجهز به چرخ‌های عقبی ترمزدار و چرخ‌های جلویی گردان با قابلیت ثابت‌شدن؛
    برخورداری از دسته‌های با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه؛
    دارای پشتی چندحالته؛
    دارای سایبان قابل‌تنظیم؛
    ضدآب.

کالسکه دلیجان مدل بنیتا

    قابلیت تحمل وزن حداکثر ۴۰ کیلوگرم؛
    دارای بدنه بیضی‌شکل برای تقویت استحکام؛
    تاشو؛
    دارای چرخ‌های سه‌پره و جداشونده؛
    مجهز به چرخ‌های عقبی ترمزدار و چرخ‌های جلویی گردان با قابلیت ثابت‌شدن؛
    دارای دسته قابل‌برگشت (حالت رو به مادر) و ارتفاع قابل‌تنظیم؛
    دارای پشتی سه‌حالته؛
    دارای سینی دردار روی دسته؛
    همراه با سبد پارچه‌ای نگهداری وسایل؛
    ضدآب و دارای روکش قابل‌شست‌وشو.

کالسکه دلیجان مدل یوفو

    قابلیت تحمل وزن حداکثر ۴۰ کیلوگرم؛
    دارای بدنه بیضی‌شکل برای تقویت استحکام؛
    تاشو؛
    دارای چرخ‌های جداشونده؛
    مجهز به چرخ‌های عقبی ترمزدار و چرخ‌های جلویی گردان با قابلیت ثابت‌شدن؛
    دارای دسته فوم‌دار و قابل‌برگشت با قابلیت تنظیم ارتفاع؛
    دارای پشتی سه‌‌حالته؛
    دارای سینی دردار روی دسته؛
    همراه با سبد پارچه‌ای نگهداری وسایل؛
    ضدآب و دارای روکش قابل‌شست‌وشو.

کالسکه دلیجان مدل روما

    قابلیت تحمل وزن حداکثر ۱۵ کیلوگرم؛
    تاشو؛
    قابلیت نصب کریر؛
    دارای چرخ‌های جداشونده؛
    مجهز به چرخ‌های عقبی ترمزدار و چرخ‌های جلویی گردان با قابلیت ثابت‌شدن؛
    برخورداری از قابلیت تنظیم ارتفاع دسته؛
    دارای پشتی سه‌حالته؛
    دارای جلوپایی قابل‌تنظیم؛
    دارای گارد جداشونده؛
    همراه با سبد پارچه‌ای نگهداری وسایل؛
    ضدآب و دارای روکش قابل‌شست‌وشو.

کاسکه روما

اینها تمام کالسکه‌های دلیجان نیستند. دلیجان علاوه‌بر مزیت خوش‌قیمتی از مزیت تنوع مدل هم برخوردار است. هر مدلی از کالسکه‌های دلیجان را که انتخاب کنید، با روکش‌ها و ترکیب‌های رنگی متفاوتی قابل‌سفارش‌ است. در بین کالسکه‌های دلیجان چند مدل کالسکه دوقلو هم برای دوقلودارها یافت می‌شود.

درضمن جا دارد یادآوری کنیم که تولیدات دلیجان تنها به کالسکه کودک محدود نمی‌شوند. از برند دلیجان می‌توانید روروئک، سه‌چرخه، صندلی خودرو، کریر و صندلی غذاخوری کودک هم بخرید.
والدین چه نظری درمورد کالسکه‌های دلیجان دارند؟

درمورد کالسکه‌های دلیجان نظرات متفاوتی وجود دارد. تاآنجاکه ما متوجه شدیم، نظرات متناقض زیاد است.

برای مثال درمورد کالسکه دیبای دلیجان عده‌ای از کاربران دیجی‌کالا معتقدند که به‌نسبت قیمتش می‌ارزد و بااینکه می‌توانسته بهتر باشد، دارای کیفیت مطلوبی است. اما عده‌ای هم درمورد همین کالسکه‌های دیبا از مشکلات ساختاری و ضعف قطعات گِله‌مند بودند. در نی نی سایت هم دیدیم که برخی کاربران تجربه مثبتی از خرید کالسکه‌های دلیجان داشتند و برخی دیگر نه.
۲. ارابه

ارابه هم برند باسابقه‌ای است. آن‌طور که در وب‌سایت رسمی برند ارابه خواندیم، گروه تولیدی ارابه از تجربه‌ای ۴۰ ساله درزمینه تولید لوازم کودک برخوردار است و می‌گوید که توانسته محصولاتی درخور برای مصرف داخلی و صادرات به کشورهای مختلف تولید کند.
محصولات

دو مدل کالسکه ارابه را باهم ببینیم:
کالسکه ارابه مدل ۳۱۹

    قابل‌استفاده برای کودکان ۱ ماهه تا ۴ ساله؛
    قابلیت تحمل وزن حداکثر ۳۰ کیلوگرم؛
    تاشو؛
    دارای ۴ عدد چرخ پنج‌پره (منتها فرم کالسکه مدل سه‌چرخ است)؛
    مجهز به چرخ‌های عقبی ترمزدار (دارای ترمز پدالی به‌صورت مجزا) و چرخ‌های جلویی گردان با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه؛
    دارای پشتی چهارحالته؛
    دارای سینی جلوی کودک و همچنین سینی جالیوانی‌دار روی دسته برای مادر؛
    همراه با سبد پارچه‌ای برای نگهداری وسایل؛
    دارای سایبان قابل‌تنظیم؛
    دارای روکش پارچه‌ای تنفس‌پذیر.

کالسکه ارابه مدل عصایی

    قابل‌استفاده برای کودکان ۶ ماهه تا ۴ ساله؛
    قابلیت تحمل وزن حداکثر ۲۰ کیلوگرم؛
    تاشو، سبک و کم‌جاگیر؛
    دارای چرخ‌های قابل‌تعویض؛
    مجهز به چرخ‌های عقبی ترمزدار و چرخ‌های جلویی گردان با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه؛
    دارای سایبان قابل‌تنظیم و قفل‌شو؛
    دارای روکش پارچه‌ای تنفس‌پذیر.

دوقلودارها هم نگران نباشید. ارابه یک مدل کالسکه دوقلو هم دارد. خصوصا اگر بودجه نسبتا کمی برای خرید کالسکه در نظر دارید، این برند را به خاطر بسپارید. کالسکه‌های ارابه جزو کالسکه‌های خوش‌قیمت بازارند.
والدین چه نظری درمورد کالسکه‌های ارابه دارند؟

درمورد کالسکه‌های ارابه هم درست مثل دلیجان نظرات متناقض زیاد است. برای مثال کاربران دیجی‌کالا (خصوصا کسانی که در تخفیف ویژه خرید کرده بودند) نوشته بودند که به‌نسبت قیمت خرید، انتخاب نسبتا خوبی است. اما عده زیادی باوجود رضایت قیمتی به ایراداتی هم اشاره داشتند. ازجمله این ایرادات می‌توان به ضعیف‌بودن اسکلت، ناکافی‌بودن کیفیت چرخ‌ها و مرغوبیت پایین روکش اشاره کرد.
جمع‌بندی

بهترین کالسکه ایرانی را احتمالا در برندهایی چون دلیجان و ارابه خواهید یافت. چراکه هم از تنوع خوبی برخوردارند و هم در مقایسه با برندهای خارجی بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ترند. البته بر اساس بازخوردهای خریداران قبلی باید بگوییم نقدهایی هم به کیفیت این کالسکه‌ها وارد است. حتی کسانی که از خریدشان نسبتا راضی بودند، معتقدند که کیفیت این کالسکه‌ها می‌توانسته بهتر باشد.

بااین‌حال پیشنهاد می‌کنیم سراغ هر مدلی که رفتید، ایرانی یا خارجی، در درجه اول از ایمنی محصول مطمئن شوید. قیمت لزوما تعیین‌کننده کیفیت نیست. بنابراین در کالسکه‌های ارزان‌قیمت‌تر هم می‌توانید ترکیب رضایت‌بخشی از قیمت مناسب، امنیت بالا و کیفیت درخور را بیابید./ درچه
ارسال نظرات
موضوعات روز