چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶
ناهید برادران گفت: در تابلوهای مجموعه "نهفتگی‌ها" به این موضوع پرداختم که هر انسانی چگونه می‌تواند به آمال و آرزوهای خود رنگ زندگی بدهد.
کد خبر: ۴۱۰۹۳
تیتر20- نمایشگاه نقاشی ناهید برادران با عنوان "نهفتگی‌ها" در گالری دنا برپاست. برادران در گفت‌وگو با هنرآنلاین با بیان اینکه 10 اثر با تکنیک آب مرکب و رنگ‌روغن در این مجموعه به نمایش درآمده است، درباره شکل‌گیری این آثار گفت: آنچه از ابتدا مدنظر داشتم افسانه‌ها، اسطوره‌ها و رویاهایی بود که در شکل‌گیری انسان در دوره کودکی تا بزرگ‌سالی تأثیر دارند و درون انسان را شکل می‌دهند. با این انگیزه شروع به اتود زدن بر اساس آن افسانه‌ها کردم و به مرور کارها کامل‌تر شد و مجموعه شکل گرفت. در این آثار خلاقیت، شور، نشاط و امیدواری به زندگی را نشان دادم و اینکه هر انسانی چگونه می‌تواند به آمال و آرزوهای خود رنگ زندگی بدهد.

برادران ادامه داد: در این آثار هیچ شخصیت افسانه‌ای خاصی را مدنظر نداشتم و برداشتی کلی از اسطوره‌ها را نمایش دادم. همان‌گونه که در ذهن یک کودک همه داستان‌هایی که می‌شنود، کارتون‌هایی که می‌بیند و فضای اطراف او ته‌نشین شده و به فرم‌های انتزاعی تبدیل می‌شوند، در کار من نیز این اتفاق افتاد و انتزاعی از طبیعت، شخصیت‌های اسطوره‌ای و... در آثارم شکل گرفت. بنابراین از هیچ تصویر مشخصی استفاده نکردم بلکه تصور خودم از واقعیت را نمایش دادم و آنچه در ذهنم ته‌نشین شده بود را روی بوم آوردم. به نظرم این شخصی‌ترین شکلی است که هنرمند می‌تواند ذهنیات خود را به تصویر بکشد.

او درباره فضای خالی آثار خود گفت: یک هدف از این کار آن بود که می‌خواستم کمپوزیسیون جدیدی ایجاد کنم. عامدانه می‌خواستم آشنازدایی کنم و یک ساختار جدید در کارم ارائه دهم. دوم اینکه کارهایم خیلی پر جزییات هستند و این فضای خالی مانند نت سکوت در موسیقی عمل می‌کند. اگر آن پرگویی را در تمام سطح بوم ایجاد می‌کردم مخاطب گیج می‌شد و نمی‌توانست تصویر را به خوبی دریافت کند.

برادران ادامه داد: روش کارم این است که رنگ‌ها حالت سیال خود را روی بوم حفظ می‌کنند. مجموعه را با آب مرکب شروع کردم و با رنگ‌روغن هم همین رفتار را داشتم و رنگ‌ها را خیلی رقیق کردم تا سیال باشند. این حرکت باعث می‌شد انرژی در کار به جریان دربیاید و بارها از مخاطبان شنیدم که کارها حالت سه‌بعدی دارد و در حرکت است.

این هنرمند افزود: برای نمایش شادی نخواستم که صرفاً از رنگ‌های شاد و پرهیجان استفاده کنم بلکه رنگ‌های با هارمونی و خاکستری‌های رنگی فراوان در کارها وجود دارد که حس زندگی می‌دهد و سفیدی زمینه باعث می‌شود این رنگ‌ها بیشتر دیده شوند و سرزندگی آنها به چشم بیاید.

نمایشگاه نقاشی ناهید برادران تا 30 بهمن در گالری دنا برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی خیابان سپهبد قرنی، بعد از چهارراه طالقانی، کوچه سوسن، پلاک 4، طبقه 2 مراجعه کنند. /هنرآنلاین
ارسال نظرات
موضوعات روز