پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۸
اتحادیه صنف پوشاک تهران به منظور حمایت از طراحان و تولیدکنندگان داخلی، حضوری فعال در نهمین جشنواره فجر مد و لباس داشت و طی آن عوامل دخیل در طراحی، تولید و عرضه پوشاک ایرانی شناسایی و در جهت به کار گیری آنان در عرصه بازار برنامه ریزی جامعی انجام شد.
کد خبر: ۴۱۱۸۲
تیتر20- نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر با همکاری اتحادیه صنف پوشاک تهران و کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور طی 24  تا 29 بهمن در محل دائمی نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو در شرایطی برگزار شد که عوامل دخیل در طراحی، تولید و عرضه پوشاک ایرانی از سوی اتحادیه شناسایی و برای به کار گیری آنان در عرصه بازار برنامه ریزی جامعی صورت پذیرفت.

امسال در نهمین جشنواره مد و لباس فجر، به منظور شناسایی نفرات برگزیده و برتر، مسابقاتی در دو بخش رقابتی و غیررقابتی برگزار شد که طی آن، شرکت کنندگان در بخش رقابتی بیش از 7 هزار و 734 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند و در بخش غیررقابتی نیز دستاوردها و محصولات مؤسسات و برندهای حوزه مد و لباس خود را در معرض دید عموم و  ارزیابی داوران قرار دادند.

همچنین در بخش بین‌الملل جشنواره نیز نمایندگانی از 12 کشور جهان شامل کره جنوبی، رومانی، ایتالیا، افغانستان، اندونزی، بنگلادش، اسلوونی، ترکیه، عراق، هندوستان، قرقیزستان و عمان شرکت کردند و آثار ملی و بومی خود را به معرض نمایش گذاشتند.

ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه پوشاک تهران در مراسم اختتامیه جشنواره که با حضور سیده مرضیه شفاپور دبیر کارگروه مد و لباس، انسیه زاهدی عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا (س) و دیگر اساتید و دست اندرکاران فرهنگی و هنری در سالن آمفی تئاتر بوستان گفتگو برگزار شد، ضمن ابراز خشنودی از کیفیت آثار ارایه شده، تاکید کرد که  اتحادیه پوشاک آمادگی دارد تا برای رسته طراحی پروانه کسب صادر کند، مشروط بر آنکه طراحان مربوطه مورد تائید کارگروه ساماندهی مد و لباس باشند.

وی در این مراسم اظهار کرد: امسال در جشنواره مد و لباس فجر، بخشی مجزا به نام عفاف و حجاب وجود داشت که این موضوع باعث غنا بخشی به کیفیت نمایشگاه شد و جا دارد از خانم شفاپور، دبیر محترم کارگروه ساماندهی مد و لباس و سایر عوامل دخیل در برپایی این جشنواره قدردانی به عمل آید.

رئیس شورای هماهنگی صنوف پوشاک ایران گفت: کشور ما دارای فرهنگ کهن ایرانی و اسلامی است و ضرورت دارد که موضوع باورها و ارزش‌ها در طراحی و پوشش نیز رعایت شوند. اکنون جای شکر دارد که مشاهده می‌کنیم که این ارزش‌های ملی و اسلامی در آثار طراحان به خوبی لحاظ شده‌اند.

شیرازی تصریح کرد: اکنون اتحادیه صنف پوشاک تهران با دارا بودن 20 هزار عضو فعال و هیأت مدیره‌ای توانمند در کنار کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور قرار دارد و از تمامی طراحان، موسسات هنری و فرهنگی و حتی بخش دانشگاهی جهت همکاری دعوت به عمل می‌آورد.

در این مراسم، افراد ذیل در بخش‌های علمی و دانشگاهی، صنعت و موسسات و خانه‌های مد برگزیده و به عنوان نفرات منتخب معرفی و تقدیر شدند:

در بخش علمی و دانشگاهی با موضوع تصویرسازی کاغذی به ترتیب غزاله لباف، رضوان‌سادات جوادی و محبوبه یزدانی مقام‌های نخست تا سوم را کسب کردند و علاوه بر لوح تقدیر، مبلغ 5 میلیون ریال به آن‌ها جایزه نقدی اهدا شد و از خاطره رضائیان نیز تقدیر به عمل آمد.

دانشکده فنی و حرفه‌ای "توحید آمل"، "مؤسسه رشیدی"، مؤسسه "نوآوران پوشش شهرتاش" و "جهاد دانشگاهی واحد هنر" نیز به‌عنوان غرفه‌های برتر بخش علمی دانشگاهی این دوره از جشنواره معرفی و به آن‌ها لوح تقدیر اهدا شد.

در بخش کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی نیز آفاق امیریان، راضیه ابراهیمیان، مهرتاش رزمجو و حسین خسروی، شایسته تقدیر شناخته شده و لوح تقدیر دریافت کردند.

در بخش صنعت و در قسمت معرفی غرفه‌های برتر، بدون اولویت در رتبه‌بندی، از مجتبی دستمالچیان برند شرکت صنعتی "حریرنام"(نساجی روکو)، سعید نساج‌پور برند "صنایع نساجی نساج‌پور" و عباس گیاهی مدیرعامل صنایع ریسندگی و بافندگی "نساجی کاشان" تقدیر به عمل آمده  و به آنان لوح اهدا شد.

در بخش مسابقه طراحی زنده "پایپوش" نیز در بخش مردانه، به رتبه نخست به حُسنا حق‌پرستی، رتبه دوم؛ فاضل زارع الیاتو، رتبه سوم؛ لیلی خرمن‌دار لوح تقدیر جشنواره اهدا شد.

به منظور تقدیر از غرفه‌های برتر بخش مؤسسات و خانه‌های مد نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر به ندا سورمه مؤسسه هنری "مد سبز پایدار"، آیدین جوانی مؤسسه هنری "مد و هنر مهرازی"، آرش حسامی گروه تولیدی کیف و کفش "ویزلند" و مرال نظری مؤسسه هنری "مرال نظری" نیز لوح تقدیر اهدا شد.

همچنین در این بخش، به مؤسساتی که در این دوره از جشنواره اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی کرده بودند به شرح زیر لوح تقدیر اهدا شد: الناز حدیدی مدیر مؤسسه هنری طراحان مد،  فاطمه پورموسی مدیر مؤسسه طراحی و دوخت پورموسی، علی روحی مدیر مؤسسه هنری خلاقان پارچه و لباس روحی  و حسین خسروی مؤسسه هنری کوک طلایی.

لازم به ذکر است که آیین پایانی نهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر با حضور مسئولان، دست اندرکاران و علاقمندان این حوزه روز یکشنبه 4 اسفند در تالار وحدت برگزار می‌شود و طی آن از نفرات برگزیده جشنواره در بخش طراحی تقدیر خواهد شد. حضور عموم افراد به مراسم آیین پایانی جشنواره آزاد است./ایلنا


ارسال نظرات
موضوعات روز