شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲
اهمیت استفاده از جک پارکینگ در اسایش مردم قابل انکار نیست و امروزه بیشتر درب های پارکینگ ساختمان مجهز به جک پارکینگ هستند.
کد خبر: ۴۱۱۸۳
تیتر20-برای خرید این جک ها باید به نکاتی توجه کرد تا محصولی  را انتخاب کنید که مناسب شرایط درب پارکینگ شما باشد تا در آینده جک ها زودتر از عمرشان خراب نشود و باعث آزار و اذیت شما نشوند.

برای انتخاب جک پارکینگ،حتما باید وزن هر لنگه درب را به صورت حدودی بدانید زیرا جک های پارکینگی برای وزن های مختلف انتخاب شده اند،اگر این مورد رعایت نشود طول عمر جک کاهش میابد.

عرض هر لنگه هم نکته بعدی است که باید در نظر گرفته شود.طول بازوی جک های پارکینگ معمولا ۴۰۰، ۵۰۰، ۶۰۰، ۷۰۰، میلیمتر هستند، هرچه عرض درب پارکینگ بیشتر باشد باید از جک با طول بازو بیشتر استفاده شود زیرا گشتاور بیشتری ایجاد میشود و نیروی جک ها برای بازو بسته کردن درب ها بیشتر میشود و در نتیجه طول عمر جک ها بیشتر میشود.

برای درب هایی که تردد آنها در روز بالاتر است مانند مجتمع ها و پارکینگ های بزرگ از جک های پارکینگ هیدرولیک استفاده کنید زیرا تردد این جک ها نامحدود است و در اثر بازو بسته شدن مکرر داغ نمی کند و خراب نمیشود،البته قیمت این نوع جک ها بسیار گرانتر است.

نوع دیگر جک های پارکینگ الکترو مکانیک هستند که عمدتا از این جک ها برای تردد های متوسط حدود ۳۰ مرتبه در روز استفاده میشود، این جک پارکینگی در قدرت های مختلفی تولید میشود و کیفیت آنها نیز متفاوت است. برندهای ایرانی در زمینه جک پارکینگ بسیار خوب عمل کرده اند و محصولات خوبی را به بازار عرضه کرده اند، برندهایی مانند سیماران، یال، میلان، که خدمات پس از فروش مناسبی هم دارند.

هر چقدر میزان تردد در ساختمانها زیاد باشد می بایست از جک پارکینگ بهتر و قوی تری استفاده نمود.ساختمانی با حداکثر ۲۰ یا ۳۰ واحد تردد خودرو  می تواند از درب های اتوماتیک الکترومکانیک استفاده نماید، اما برای مجتمع های مسکونی یا تجاری با تردد بسیار بالا سیستمهای هیدرولیکی پیشنهاد می شوند. در نوع انتخاب جک پارکینگی باید به موضوعات دیگری مثل عرض درب نیز باید توجه داشت که اگر بالاتر از حد استاندارد بود(دو متر) بود از جکهایی با عرض بندتر استفاده کرد.

راهبند اتوماتیک

راهبند وسیله ای است که وظیفه آن کنترل تردد خودروها و جلو گیری از تردد خودروهای غیر مجاز میباشد. راهبندها انواع مختلفی دارند و معمولا به دو دسته هیدرولیک و الکترومکانیک تقسیم میشوند. راهبند هیدرولیک با فشار روغن کار کرده و برای مکانهایی استفاده میشود که تردد آنها بسیار بالا است، تردد های بالای ۱۰۰۰ مرتبه در روز. این راهبندها داغ نمیکنند و طول عمر بالایی دارند

دسته دیگر راهبندها الکترومکانیک هستن و معمولا برای تردد های کمتر از ۵۰۰ مرتبه در روز استفاده میشوند و قیمت آنها نیز مناسب است. این مدل راهبند دارای بازوهایی با طول مختلف است که بنابر شرایط محل نصب قابل تغییر است.این راهبندها بازوهای ۴، ۶، و یا ۸ متری دارند، همچنین برای مکانهای مسقف میتوان از بازوهای شکننده و یا تاشونده استفاده کرد.

برندهای مختلفی در راهبند اتوماتیک وجود دارد که برخی از آنها قدمت طولانی و خدمات و پشتیبانی خوبی دارند،راهبند های زیادی هم وجود دارد که تازه وارد بازار شده اند که اطلاعات دقیقی از کیفیت و خدمات آنها در دست نیست.این راهبندها ممکن است ظاهر زیبا و گول زننده ای داشته باشند ولی از لحاظ فنی و تکنولوژی بسیار ساده و بی کیفیت هستند و شمارا اذیت میکنند و فروشنده نیز ممکن است خدماتی به شما ندهد.

بنابراین در هنگام خرید راهبند اتوماتیک از برندهای سابقه دار خرید کنید تا به مشکل نخورید.

راهبند ها را میتوان توسط ریموت کنترل، آنتن های بردبلند، اکسس کنترل، و یاکلید دستی کنترل کرد.با کنترل راهبند توسط اکسس کنترل، شما میتوانید دسترسی افراد غیر مجاز را قطع کنید این کار توسط کارت و یا رمز عبور انجام میشود.بدین صورت که فرد با زدن کارت که قبلا به دستگاه معرفی شده، راهبند باز میشود.

درصورتی که نیاز به داشتن گزارش از ورود و خروج افراد دارید میتوانید از اکسس کنترل هایی که قابلیت اتصال به شبکه و حافظه دار هستند استفاده کنید.این دستگاه های کنترل تردد ورود وخروج را ثبت کرده و شما میتوانید با اتصال

این دستگاه به کامپیوتر و نصب نرم افزار اکسس کنترل گزارشی از ورود و خروج داشته باشید .البته تفاوت قیمتی اکسس کنترل های حافظه دار با مدل هایی که فقط دربازکن هستند زیاد بوده ولی امکاناتشان نیز بیشتر است.

اکسس کنترل های اثر انگشت،تشخیص چهره،و سنور عنبیه چشم از امنیت بیشتری نسبت به کارت و رمز دارند.که باتوجه به درجه امنیت مکان مورد نظر شما باید یکی از آنها را تهیه کنید./ایلنا
ارسال نظرات
موضوعات روز