جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲
پوست بدن نوزاد بسیار ظریف است، بنابراین هنگام خرید محصولات نوزاد، به‌ویژه لوسیون بدن نوزاد که تاثیر بسیاری بر لطافت و حفظ رطوبت پوست نوزاد دارد، باید دقت زیادی به خرج دهید. با مطالعه این مقاله می‌توانید با خیال راحت لوسیون بدن نوزادتان را انتخاب و بخرید.
کد خبر: ۴۱۱۹۵
تیتر20-برخی از متخصصان کودک می‌گویند، نوزادها معمولا به مرطوب‌کننده نیاز ندارند. اما گاهی اوقات پیش می‌آید که پوست نوزاد خشک یا مبتلا به اگزما می‌شود. در اینگونه مواقع باید حتما از یک مرطوب‌کننده استفاده کنید.

هرگز اجازه ندهید پوست نوزادتان به سمت خشکی پیش رود. بنابراین توصیه می‌شود از همان هفته‌های اول زندگی نوزاد، از لوسیون بدن استفاده کنید. استفاده از لوسیون بسیار راحت است و نوع باکیفیت آن می‌تواند پوست نوزادتان را در بهترین شرایط قرار دهد.
نکات خرید لوسیون بدن نوزاد

بازار پر از لوسیون‌های مختلف بدن نوزاد است و اگر ندانید چگونه لوسیون مناسب نوزادتان را انتخاب کنید، مسلما گیج و سرگردان می‌شوید. اما اگر موقع خرید لوسیون بدن نوزاد دقیقا بدانید به چه مواردی باید توجه کنید، خرید‌تان آسان و بی‌دردسر می‌شود.

هنگام خرید لوسیون بدن نوزاد ۶ مورد زیر را در نظر بگیرید:
۱. تعادل pH رعایت شود

منظور از pH، مقدار اسیدیته یا قلیایی بودن محصولی است که معمولا روی محصولات مراقبت از پوست نوزادان نوشته می‌شود.

مقدار pH1- pH6، نشان می‌دهد که لوسیون اسیدی است.

مقدار pH8- pH14، نشان می‌دهد که لوسیون قلیایی است.

pH خنثی یا pH7، علامت غیراسیدی و غیرقلیایی بودن لوسیون است.

هنگام خرید محصولات نوزاد، باید به مقدار PH آن توجه کنید و محصولی انتخاب کنید که pH آن در حد پوست نوزاد باشد. مقدار pH پوست نوزاد در بدو تولد خنثی است و پس از مدتی به ۵,۵ می‌رسد. بسیاری از محصولات مراقبت از پوست مقدار pH محصول را دقیق نشان نمی‌دهند و آن را با عبارت‌هایی مانند ملایم یا بسیار ملایم نشان می‌دهند. این روش دقیقا نشان نمی‌دهد که pH محصول چقدر است و ممکن است لوسیون بدن، پوست نوزادتان را آزار دهد.
۲. بهتر است حاوی بابونه باشد

بیشتر ما از فواید بابونه خبر داریم. بابونه ویژگی‌های آرام‌بخشی دارد و وقتی نوزاد را شب‌ها با لوسیون حاوی بابونه ماساژ دهید، او خواب راحتی خواهد داشت. بنابراین هنگام خرید لوسیون بدن برای نوزادتان، نوعی خریداری کنید که حاوی بابونه باشد.
۳. به نوع پوست نوزادتان توجه کنید

بیشتر مادرهایی که تازه صاحب فرزند شده‌اند، چیز زیادی درباره نوزادشان نمی‌دانند. مثلا، آیا پوست نوزادشان سالم است؟ رایحه، رنگ و مواد موجود در محصولات نوزاد موجب واکنش حساسیتی در او می‌شود یا خیر؟ و مواردی از این قبیل.

پیش از خرید هر نوع محصول نوزاد، به‌ویژه لوسیون بدن باید بدانید نوزاد به چه موادی حساسیت دارد. بهتر است برای او محصولی بخرید که بدون بو باشد.

همچنین برخی از نوزادان دچار خشکی پوست، اگزما یا جوش هستند، برای این دسته از نوزادان خرید لوسیون‌های ارگانیک ضروری است. یا اینکه می‌توانید از محصولاتی خرید کنید که برای درمان این مشکلات پوستی تهیه شده‌اند.
۴. لوسیون‌های عاری از مواد نگهدارنده بخرید

در مورد مواد نگهدارنده، محققان بررسی‌های مختلف انجام داده‌اند. اگرچه تمام بررسی‌ها به یک نتیجه واحد نرسیده‌اند، اعتقاد بر این است که این مواد سرطان‌زا هستند و اثرات بدی روی سلامت افراد از خود به جای می‌گذارند. بنابراین از لوسیون‌هایی بخرید که عاری از مواد نگهدارنده مانند پارابن و فتالات‌ها باشند.
۵. با لوسیون از اگزاما پیشگیری کنید

صابون و شامپوهای مخصوص نوزادان معمولا قلیایی هستند و برای پوست نوزاد مناسب نیستند. این مواد ممکن است، سطح pH پوست کودک را تغییر دهند و موجب واکنش‌های پوستی، جوش، قرمزی و اگزما شوند. بنابراین هنگام خرید لوسیون، نوعی بخرید که حاوی موادی باشند که نه تنها برای پوست‌های خشک خوب هستند، بلکه سطح pH پوست را هم در حد متعادل ۵,۵ حفظ کنند. از این مواد می‌توان به لیپید، لسیتین و سوربیتول اشاره کرد. لیپید و لسیتین، پوست نوزاد را چرب می‌کنند و سوربیتول رطوبت پوست را حفظ می‌کند و جلوی خشک شدن آن را می‌گیرد.
۶. اولین بار اندازه کوچکش را امتحان کنید

مسلما خرید تمام وسایل و محصولات مورد نیاز نوزاد هزینه‌بر است و باید هنگام خرید وسیله‌ای قیمت و هزینه آن را هم در نظر بگیرید. به دنبال لوسیون‌های گران‌قیمت بدن نوزاد نباشید. زیرا بارها مجبور به استفاده از لوسیون‌ها هستید. می‌توانید لوسیون‌های باکیفیت و خوبی بیابید که در عین حال از قیمت مناسبی هم برخوردار باشد.

از طرفی پیش از خرید بسته‌های چندتایی لوسیون بدن نوزاد، یک نمونه از آن محصول را بخرید و آن را امتحان کنید. ممکن است لوسیون به اندازه کافی مناسب پوست خشک نوزاد نباشد یا هر مشکل دیگری با پوست نوزادتان داشته باشد و بدین ترتیب لوسیون‌های خریداری‌شده بدون مصرف باقی بمانند. بنابراین ابتدا یک نوع لوسیون و آن هم در اندازه کوچک بخرید تا از مناسب بودن آن برای نوزادتان مطمئن شوید./ درجه
ارسال نظرات
موضوعات روز