پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
در گوشه و کنار دنیا مکان‌ های بسیاری وجود دارند که گردشگران به محض ورود به این مکان‌ها، آن‌ها را غیرعادی و رازآلود می‌بینند.
کد خبر: ۴۱۳۲۵
تیتر20- در برخی از مناطق دنیا مکان های عجیب و غریبی وجود دارند که به‌رغم زیبایی، به دلیل خطرناک بودن دست گردشگران به کلی از آن‌ها کوتاه بوده یا حداقل افراد کمتری از این مکان‌ها دیدن می‌کنند.

آبشار خون در قطب جنوب

آبشار خون در سال ۱۹۱۱ در قطب جنوب کشف شد. دلیل این نامگذاری، آبی به رنگ سرخ بود که از بالای کوه پایین می‌ریخت. بعد از سالها پژوهش، محققان سرانجام دریافتند که سرخی رنگ آب به دلیل اکسیده شدن آهنی است که این آبشار از دل کوه‌ها خارج می‌کند. این‌ آبشار نه تنها ظاهر وحشتناکی ندارد بلکه بسیار چشم نواز نیز است و البته مسیر خروجی آن، تا به امروز یک راز باقی مانده است.

دریاچه آبراهام در منطقه آلبرتای کانادا

دریاچه آبراهام یکی از عجیب‌ترین جاذبه‌های گردشگری دنیا و از دریاچه‌های متان منجمد کره زمین است که در منطقه آلبرتای کانادا قرار دارد. حباب‌های متان در این دریاچه در فصل زمستان قبل از رسیدن به سطح آب یخ می زنند و مناظر جالبی را در دریاچه به وجود می‌آورند. هر چند که این حباب‌‌ها منظره دریاچه را بسیار زیبا کرده‌اند، اما در نوع خود یک بمب بالقوه هستند؛ به طوری که بازدید از این دریاچه در فصل بهار که حباب‌ها ذوب شده و گاز متان آزاد می شود بسیار مرگ بار خواهد بود.

سنگ های متحرک در دره مرگ

در پارک ملی دره مرگ که در مرز نوادا و کالیفرنیا واقع شده است، یکی از عجیب ترین پدیده‌های دنیا را دارد؛ سنگ‌هایی که بدون هیچ دلیل گرانشی و یا نیروی خاصی حرکت می کنند. بعضی از این سنگ ها با حرکت خود خط هایی به طول ۱۵۰۰ فوت روی زمین ایجاد می کنند. بادهایی که با سرعت ۱۶ کیلومتر بر ساعت می وزند دلیل حرکت این سنگ‌ها است.

دریاچه کاواه ایجن در اندونزی

این دریاچه که در دهانه آتشفشانی با گدازه‌های آبی رنگ قرار دارد در واقع اسیدی‌ترین دریاچه جهان محسوب می‌شود. اسیدِ سرشار از گاز متانی که در دریاچه کاواه وجود دارد باعث می‌شود که این دریاچه در هنگام شب با رنگ آبی بدرخشد. با این وجود، مردم محلی حتی بدون پوشیدن ماسک محافظ، در امتداد ساحل گوگرد جمع آوری می‌کنند.

ساحل مخفی در مکزیک

در اوایل دهه ۹۰ با انفجار یک بمب، حفره‌ای در سواحل مکزیک به‌وجود آمد. این حفره به مرور با چمن و آب پوشیده شده و ساحل مخفی را ایجاد کرد. حفره مخفی مکزیک طوری برش خورده است که تا به آن نزدیک نشوید چیزی از آن را نخواهید دید، اما با ورود به محوطه آن، با بهشتی باورنکردنی روبه‌رو خواهید شد. ساحل مخفی اکنون یکی از مکان های عجیب و غریب در دنیا است./ دلتا

ارسال نظرات
موضوعات روز