چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵
مهم‌ترین خط هوایی سنگاپور به علت جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا پروازهایش را به سراسر جهان و به مقاصدی هم‌چون نیویورک، لندن، فرانکفورت، توکیو و سیدنی کاهش داد.
کد خبر: ۴۱۳۴۱
تیتر20- بیشتر از یک ماه از اعلام فراگیری ویروسی به نام کرونا در چین می‌گذرد. ویروسی که هرچند به سرعت و در اثر پنهانکاری اولیه گسترده شد ولی به سرعت، کمی بیشتر تحت کنترل درآمد اما همچنان قربانی می‌گیرد.   

شیوع ویروس کرونا درست زمانی اتفاق افتاد که بیشترین تعداد گردشگران چینی به نقاط مختلف دنیا سفر می‌کردند از این رو بسیاری از مهمترین مقاصد سفر آنان تحت تاثیر این ویروس قرار گرفت. مسوولان این کشورها که همچنان نشانه‌ها و تزئینات استقبال از گردشگران چینی را در فرودگاه‌ها و مراکز اصلی شهرهای خود دارند، هرچند به نظر می‌رسد از کاهش سفر چینی‌ها شده به شدت نگرانند و در مواردی با کمپین‌ها یا پیام‌هایی همراهی خود را با چینی‌ها نشان دادند اما بیشتر از آن به فکر امن نگاهداشتن کشور‌هایشان برای مردم خود و دیگر گردشگران هستند تا چنددرصد باقیمانده از گردشگران ورودی خود را از دست ندهند.

یکی از این مقاصد سنگاپور است.  
سنگاپور

سنگاپوری‌ها پس از چین دومین کشوری بودند که بیشترین تعداد مبتلا به ویروس کرونا در آن گزارش شد. هرچند در هفته گذشته کره جنوبی و پس از آن ایران از آن سبقت گرفتند.

تا به حال تعداد 89 مورد ابتلا به ویروس در این کشور مشاهده شده که 51 مورد آن بهبود یافته و تاکنون هیچ مورد مرگی گزارش نشده است.

سنگاپوریها قوانین سختگیرانه‌ای را در این زمینه اعمال کردند. این کشور ورود افرادی را که از چین به این کشور سفر می‌کنند محدود کرده همچنین افراد مشکوک و خانواده‌هایشان را در قرنطینه جدی قرار داده و تلاش کرده تا با ایجاد امکانات عمومی برای کنترل سلامتی و بهداشتی افراد و در اختیار قرار دادن ماسک‌های رایگان به خانواده‌ها از ورود و گسترده شدن ویروس جلوگیری کند. همچنین اعلام شده با توجه به تکنولوژی پیشرفته کنترل ارتباطات، افراد مرتبط با فرد مبتلا نیز کنترل و شناسایی می‌شوند.  

با توجه به موارد تماس نزدیک با مبتلایان تعدا 2812 نفر در قرنطینه قرار گرفتند که از این تعداد 908 نفر هنوز دوره قرنطینه را می‌گذرانند و بقیه پس از طی دوره به خانه‌هایشان بازگشته‌اند.

و شاید به خاطر اعمال این قوانین سختگیرانه است که سازمان گردشگری سنگاپور به افرادی که قصد سفر به این کشور را دارند اما نگران ابتلا به ویروس کرونا هستند، اطمینان می‌دهد که تمام تلاشش را در امان نگاه داشتن گردشگران از ویروس انجام داه است. در گزارش‌ها آمده که از زمان آغاز شیوع ویروس در ماه ژانویه، روزانه 20 هزار گردشگر به این کشور وارد شده ‌‌اند. در گذشته، به طور معمول  20 درصد گردشگران سنگاپور را چینی‌ها تشکیل می‌دادند.

چین بزرگترین بازار هدف سنگاپور در گردشگری است و در سال 2019 تعداد 3.1 میلیون گردشگر چینی به این کشور سفر کرده‌اند اما حالا دولت تخمین زده است که تعداد گردشگرانش بخصوص از چین، تا پایان سال جاری 30 درصد کاهش یابد.

مهم‌ترین خط هوایی سنگاپور، اعلام کرده که به علت جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا پروازهایش را به سراسر جهان و به مقاصدی هم‌چون نیویورک، لندن، فرانکفورت، توکیو و سیدنی کاهش می‌دهد. مقامات سنگاپوری هم‌چنین تاکید کرده‌اند که مطلعند که ممکن است امکان انتقال ویروس از طریق مسافرانی که از فرودگاه بین‌المللیchangi  سنگاپور گذر می‌کنند وجود داشته باشند بنابراین نهایت کنترل را در این فرودگاه که یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های دنیا و یک گذرگاه اصلی برای بسیاری از خطوط بین‌المللی دنیاست، انجام می‌دهند.

مقامات سنگاپوری گفته‌اند که تلاش دارند تا با اخبار نادرستی همچون تعطیلی مدارس یا خلوت شدن فرودگاه‌ها که به غلط از چگونگی مبارزه آنان با ویروس کرونا منتشر می‌شود، مبارزه کنند چراکه این اطلاعات نادرست برروی برنامه سفر افراد تاثیرگذار است. گفته می‌شود هیچ یک از رویدادهای مهمی که قرار است در سال جاری در سنگاپور برگزار شود تاکنون به تعویق نیافتاده است.   

به نظر می‌رسد این کشور 5.8 میلیون نفری قصد دارد تا همچنان خود را مقصدی جذاب برای گردشگران از سراسر جهان نگاه دارد. مقصدی که تنها در سال 2019 توانست میزبان 19.1 میلیون نفر شود و درامدی 19 بیلیون دلاری نصیب اقتصادش کند.
تایلند

اما کشور تایلند نیز با میزبانی حدود 11 میلیون گردشگر چینی در سال 2019، یکی از مهمترین مقاصد سفر چینی‌هاست و حالا این کشور 35 مورد ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کرده که از میان انها 15 نفر بهبود یافته‌اند.

گردشگری تایلند نیز آسیب مهلکی از شیوع ویروس کرونا دید و براساس اعلام وزیر گردشگری این کشور انتظار می‌رود تا با کاهش 50 درصدی تعداد گردشگران یعنی 20 میلیون نفر در نیمه نخست سال 2020 روبرو شود. سهم گردشگران چینی در اقتصاد گردشگری تایلند 27.6 درصد است.

 هم‌چنین پیش بینی شده در طول سه ماه نخست سال اقتصاد گردشگری این کشور یک ضرر 75 بیلیون باتی را متحمل شود. (بات واحد پول تایلند است و هر یک میلیون بات تقریبا معادل 32 هزار دلار است)  

هرچند بنا به نظر کارشناسان درست است که چین با آغاز به کار دولت جدید تایلند به عنوان شریک شماره یک تایلند به شمار می‌آید و با شرایط پیش آمده آسیب‌های زیادی به اقتصاد این کشور وارد می‌شود، اما گردشگری تایلند به تنهایی نیز در طول دو سال گذشته با چالش‌های جدی و بحران‌زایی روبرو بوده از فعالیت بیشتر نیروهای مخالف دولت و تیراندازی یک نظامی به مردم و کشتن 29 نفر غیرنظامی در یک مکان عمومی تا مشکلاتی که برای گردشگران چینی در یکی از جزیره‌های این کشور پیش آمد و منجر به مرگ حدود 50 نفر از آنان شد.

اما با تمام اهتمامی که دولت تایلند در حفظ همراهی با دولت چین و افزایش تعداد گردشگرانش از این کشور انجام می‌دهد، حالا ناچار است ورود آنان را محدود کرده و در مبادی ورودی گواهی سلامتی آنان را کنترل کند که این مساله چندان برای گردشگران چینی مطلوب نیست.

از طرفی گردشگران دیگر کشورها در تایلند، ترجیح می‌دهند به دیدار مناطقی که گردشگران چینی در آن فراوانند نروند. چالش دیگری که شرایط جدید نهاد گردشگری تایلند را با آن روبرو کرده، ضرورت سرمایه‌گزاری برای جذب گردشگر از دیگر بازارهاست تا اقتصاد گردشگری این کشور به گردشگران چینی وابسته نشود.   

اما از دیگرسو، دولت تایلند با تاکید بر انجام اقدامات امدادی برای حمایت از فعالان گردشگری این کشور، در پی تاثیرات منفی شیوع کرونا، اقدام به اجرای سیاستهای حمایتی مالی از جمله وام‌های کوتاه مدت یا مشوق‌های مالیاتی و آموزش‌هایی برای جبران مالی خسارتهای وارده ناشی از ویروس کرونا، کرده است.

وزیر گردشگری این کشور در حالیکه امیدوار است تا ماه اپریل وضعیت بهتر شود، اولویت کشورش را امنیت مسافران می‌داند و از سویی نهاد گردشگری تایلند را موظف می‌کند تا تمام تلاش خود را برای جبران این خسارت انجام دهد.

در این راستا، هتل‌ها و اقامتگاه‌ها درحال کاهش هزینه‌هایشان هستند و از استخدام‌های غیرضروری خودداری می‌کنند.

اما از اقداماتی که نهاد گردشگری تایلند در جهت اقدامات عمومی انجام داده راه‌اندازی وبسایتی است که می‌تواند افراد مشکوک به ابتلا به ویروس را با پرکردن پرسش نامه‌ای کنترل کرده و براساس نتایج حاصله از پاسخ‌ها به سه رده بی‌خطر، کم‌خطر و پر خطر دسته بندی کرده و توصیه‌هایی برای آنان داشته باشد. این نهاد از کاربران خواسته تا صادقانه به سولات پاسخ دهند تا بتوانند در پیشگیری و کنترل شیوع ویروس موثرتر عمل کنند.

افرادی که اطلاعات درستی در اختیار این سایت قرار ندهند براساس قانون جرایم کامپیوتری، مجازات می‌شوند.

در این وبسایت به گردشگران بین‌المللی و عموم مردم توصیه شده از خوردن غذاهای نیم پخته پرهیز کنند، از قاشق غذا خوری استفاده کنند، دستهای خود را بشویند و در هنگام حضور درمکانهای شلوغ از ماسک استفاده کنند. و از تماس با  چشم‌ها، بینی و دهانشان پرهیز کنند.

تلفنهایی نیز برای تماس با بخش‌های کنترل بیماریها، مرکز نهاد گردشگری تایلند و پلیس توریست این کشور اعلام شده است.

در محافل عمومی این کشور نیز امکانات کنترل تب و گزارش موارد مشکوک ابتلا وجود دارد همچنین مایعات ضدعفونی‌کننده دستها در دسترس مردم قرار دارد./عصر ایران
ارسال نظرات
موضوعات روز