جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱
معمولا در هر فروشگاه لوازم آرایشی – بهداشتی، خیره‌کننده‌ترین قفسه‌ها آنهایی هستند که لاک‌های ناخن را در آن چیده‌اند. تنوع رنگ‌ها و طرح‌های لاک آن‌قدر زیاد است که انتخاب را بسیار دشوار می‌کند. اگر هنگام خرید لاک ناخن با مشکل تصمیم‌گیری مواجه می‌شوید این مطلب را بخوانید.
کد خبر: ۴۱۳۴۳
تیتر20-لاک ناخن از آن دست لوازم آرایشی است که شاید اغلب بانوان از دختربچه‌ها تا بزرگسالان و حتی سالخوردگان به آن علاقه نشان می‌دهند. شاید شما هم یادتان باشد، یکی از تفریحات دخترها در قدیم این بود که گلبرگ‌ها یا چسب‌های رنگی را به ناخن‌شان می‌چسباندند و به اصطلاح لاک می‌زدند!

ناخن‌ها درست مانند بوم‌های نقاشی کوچکی هستند که می‌توان زیباترین نقش‌ها را روی آنها طراحی کرد. به‌همین‌دلیل امروزه به‌جز لاک‌های کلاسیک قدیمی، لاک‌های جدید در طرح‌های بسیار متنوع و طیف وسیعی از رنگ‌ها عرضه می‌شوند.

حتی اگر از آن دست افرادی هستید که برای زیباسازی ناخن‌های‌تان به سالن می‌روید، باز هم احتمالا تعدادی لاک در منزل دارید. برای خرید لاک باید به یک سری از موارد دقت کنید. انواع مختلف لاک را بشناسید و با توجه به کیفیت، قیمت و موارد دیگر لاک مناسب را انتخاب کنید. همچنین لاک نباید به رنگ و بافت طبیعی ناخن‌ها آسیب برساند، بنابراین باید مراقب لاک‌های تقلبی باشید. برای شروع ابتدا انواع لاک را بررسی می‌کنیم.
انواع دسته‌بندی لاک ناخن

به‌طورکلی لاک‌های ناخن در چهار دسته کلی به بازار عرضه می‌شوند، دو مورد از آنها زمینه و روکش هستند و دو نوع دیگر لاک اصلی به شمار می‌روند:
بیس کُت

بیس کت به لایه زمینه‌ای ناخن گفته می‌شود. این لایه زیرسازی لاک اصلی را تشکیل می‌دهد. از آن جهت حفظ بافت ناخن در برابر استفاده مکرر از انواع لاک و جلوگیری از نفوذ مواد شیمیایی به ناخن پیش از استفاده از لاک‌ اصلی استفاده می‌شود. بیس کت لایه‌ای نازک و بی‌رنگ است و به‌سرعت خشک می‌شود. هرچند استفاده از آن اختیاری است، ولی اگر می‌خواهید بافت طبیعی ناخن‌تان صاف و صیقلی باقی بماند پیشنهاد می‌کنیم آن را خریداری کنید.
تاپ کُت

از این لایه به‌عنوان روکش نهایی و روی لاک اصلی استفاده می‌شود. ازآنجاکه از بافت ناخن محافظت می‌کند و از شکستن آن جلوگیری به‌عمل می‌آورد، خریدن این لاک را هم پیشنهاد می‌کنیم. این روکش از خش برداشتن و پوسته‌شدن لاک جلوگیری می‌کند، به رنگ لاک جلوه و درخشندگی خاصی ‌می‌دهد و به‌این‌ترتیب سبب می‌شود لاک اصلی برای مدت طولانی‌تری ماندگاری‌اش را حفظ کند. این محصول هم بی‌رنگ است و به‌سرعت خشک می‌شود.
لاک کلاسیک

همان لاک‌های معمولی خودمان هستند که همه ما آنها را می‌شناسیم و بارها از آنها استفاده کرده‌ایم. این لاک‌ها نیاز چندانی به مراقبت ندارند و در رنگ‌های متفاوتی عرضه می‌شوند. لاک کلاسیک در انواع مختلفی وجود دارد، اما همه آنها چه مات و چه براق، در هرصورت صاف هستند:
لاک‌ مات

برخلاف انتظار، لاک‌های مات طرفداران زیادی دارند و به علاوه در تمام فصول قابل استفاده هستند. لاک مات باکیفیت، رنگ عمیق زیبایی دارد. در مقایسه با انواع دیگر، تنوع رنگی لاک مات بی‌نظیر است.
لاک متالیک

در مقابل لاک مات، لاک‌های متالیک را داریم که درخشندگی چشم‌نوازی دارند و رنگ و بافتی فلزی به ناخن می‌دهند. این لاک که به لاک کروم هم معروف است، متأسفانه به‌راحتی دچار خط و خش می‌شود.
لاک صدفی یا مرواریدی

این لاک درخشش بخصوصی دارد و به ناخن‌ها جلوه‌ای مرواریدوار می‌بخشد. می‌توانید آن را با لاک‌های مات ترکیب کنید تا ناخن‌های بسیار شیک و زیبا داشته باشید.
لاک‌های جدید با فرمول‌های خاص

این لاک‌ها هم جزو دسته لاک اصلی هستند، اما تفاوت‌شان با لاک کلاسیک این است که طرح‌های آنها متنوع‌تر و امروزی‌تر است. گفتیم که همه لاک‌های کلاسیک صاف هستند، اما لاک‌های جدید بیشترشان صاف و صیقلی به شمار نمی‌روند.
لاک‌ اکلیلی

لاکی‌ بسیار زیبا، درخشان و براق که به‌دلیل وجود تکه‌های شیشه‌ای یا کریستالی و ذرات اکلیل، انعکاس نور در آن جذابیت زیادی به آن می‌بخشد. هرچند از نظر رنگ به اندازه لاک مات متنوع نیست ولی پیدا کردن رنگ دلخواه در آنها آسان است. این لاک به‌راحتی کنده می‌شود و پوسته‌شدن رنگ آن به‌شکل ناخوشایندی خودش را نشان می‌دهد؛ بنابراین استفاده از تاپ‌کُت روی این لاک پیشنهاد می‌شود. یادتان باشد که پاک‌کردن آن حسابی خسته‌تان خواهد کرد! ذرات اکلیل موجود در این لاک پاک‌کردن را دشوار می‌کنند اما آن‌قدر زیباست که ارزشش را دارد. برخی انواع آن پر از پولک و تکه‌های زرورق هستند. در شکل زیر لاک با تکه‌های زرورق را می‌بینید:
لاک ژلی یا ژلیش ناخن

لاک ژلی نوع جدیدی از لاک است که به تازگی در سالن‌های آرایشی به وفور استفاده می‌شود و به لاک موقت معروف است. مقاومت این لاک دربرابر آسیب و پوسته‌شدن بسیار زیاد است و به‌همین‌دلیل طرفداران زیادی پیدا کرده است. تقریبا تا بیش از دو هفته درست مانند روز اولش است اما بعد از آن دیگر باید آن را بردارید. پاک‌کردن آن بسیار دشوار است.

این لاک به‌دلیل اینکه چند لایه روی هم استفاده می‌شود، ممکن است سبب شود اکسیژن به سطح ناخن نرسد. بنابراین اگر در کار با آن مهارت ندارید، بهتر است لاک ژلی نخرید. همچنین توجه داشته باشید که برای استفاده از این لاک نیاز به دستگاه UV دارید.
لاک هولوگرام

لاک هولوگرام یا سه‌بعدی، لاک بسیار خاصی است که با طیف رنگین‌کمانی‌اش به ناخن‌ها جلوه زیبایی می‌بخشد. درخشش آن به اندازه لاک متالیک نیست، اما باز هم درخشان و زیباست. در دنیای مد، این لاک را مخصوص فصول گرم سال می‌دانند.
لاک نئونی

رنگ‌های گرم و شاد این نوع از صورتی و سبز گرفته تا طیف رنگی مات، بیشتر یادآور انواع کلاسیک است. بااین‌حال برخلاف لاک‌های کلاسیک، رنگ‌های لاک نئونی شب‌نما هستند و در نور کم و در تاریکی کاملا می‌درخشند.
لاک آینه‌ای

این لاک شبیه لاک‌های دسته متالیک است، ولی تفاوت آن این است که درخشش این لاک انعکاس آینه‌ای دارد. درست مثل اینکه ناخن‌ها را با فویل آلومینیوم پوشانده‌اید.
لاک مغناطیسی

از لاک‌های جدید و فوق‌العاده زیبا که این روزها در سالن‌های آرایش برای سلیقه‌های خاص استفاده می‌شود. ابتدا لاک را روی ناخن می‌زنید و بعد با یک آهنربای کوچک که معمولا در درپوش لاک تعبیه‌شده ذرات ریز مغناطیسی درون بافت لاک را به حرکت درمی‌آورید تا نقش دلخواه شکل بگیرد. استفاده از آن به کمی مهارت نیاز دارد، بنابراین در هنگام خرید لاک ناخن مغناطیسی به این موضوع دقت کنید.
لاک کرَکل یا ترک‌دار

وقتی این لاک را روی ناخن می‌زنید، پس از خشک‌شدن سطح آن مانند زمین کویر ترک می‌خورد. رنگ‌های متنوعی دارد و می‌توانید به آسانی رنگ و طرح دلخواه‌تان را انتخاب کنید. سطح آن براق نیست و گچ‌مانند به نظر می‌رسد. اگر خوش‌تان نمی‌آید، می‌توانید از تاپ کت روی آن استفاده کنید تا هم ظاهر براقی پیدا کند و هم زبر بودنش آزارتان ندهد. فراموش نکنید پاک‌کردن آن کمی دشوار است. معمولا درب شیشه لاک کرکل سیاه‌وسفید است و طرح ترک‌خورده دارد.
لاک مخملی

این لاک هم از جمله لاک‌های امروزی است و درون آن پر از پرزهایی است که سطح ناخن را شبیه پارچه مخمل می‌کند. پاک‌کردن این لاک هم کار ساده‌ای نیست.
نکات مهم در هنگام خرید لاک ناخن

به‌جز انتخاب نوع لاک باید به‌عوامل مهم دیگری هم در هنگام خرید لاک ناخن توجه کنید:
رنگ مناسب

رنگ لاک باید علاوه‌بر رنگ پوست، با رنگ لباس و آرایش‌تان هم متناسب باشد. تنوع رنگی لاک آن‌قدر زیاد است که محال است دنبال رنگی باشید و پیدا نکنید. قاعده کلی این است که برای انتخاب لاک روزانه، رنگ پوست و برای انتخاب رنگ لاک در مراسم و مهمانی‌ها، رنگ لباس یا آرایش‌تان را در نظر بگیرید. به‌طورکلی افراد با پوست‌های روشن محدودیتی در انتخاب ندارند. اما افراد با پوست تیره بهتر است از رنگ‌های روشن و جیغ استفاده نکنند.

برای سِت‌کردن رنگ لاک با لباس مجبور نیستید درست همان رنگ لاک را استفاده کنید. بهتر است از قبل درباره آن تحقیق کنید و با انتخاب رنگ‌های خلاقانه یا ترکیب تیره و روشن، لاکی را بخرید که به رنگ آرایش و لباس‌تان بیاید.
عطر خوب

شیشه لاک را در صورتی که پلمپ نیست باز کنید و عطر آن را استشمام کنید. بوی لاک نباید آن‌قدر قوی باشد که خودتان یا اطرافیان آزار ببینند. عطر لاک باید شیرین و خوشبو باشد.
پاک‌کردن آسان

در هنگام انتخاب لاک بهتر است به‌فکر پاک‌کردن آن‌ هم باشید. بیشتر انواع لاک‌های معمولی به‌راحتی با استون پاک می‌شو‌ند. بعضی انواع لاک هم نیاز به تلاش بیشتری دارند تا کاملا پاک شوند. برای مثال لاک کرَکِل هم با اتانول پاک می‌شود نه استون. برای فرمول‌های خاص مانند لاک ژلی شاید بهتر باشد به سالن بروید، اما خودتان هم می‌توانید کیت پاک‌کننده آن را خریداری کنید. بنابراین برای هر لاک، به‌فکر خرید پاک‌کننده مناسب آن هم باشید.
انتخاب برند

برای خرید لاک ناخن در بند برند خاصی نباشید. اولا هیچ‌کس با ذره‌بین به رنگ لاک‌تان نگاه نمی‌کند تا ببیند کیفیت و قیمت آن چگونه است. دوم اینکه معمولا یک برند همه رنگ‌ها و مدل‌ها را تولید نمی‌کند. چیزی که باید برایتان مهم باشد رنگ، کیفیت و بهداشتی‌بودن لاک است.
توجه به بودجه

در هنگام خرید لاک دقت کنید که بیشتر تناسب رنگ و زیبایی لاک برای‌تان مهم باشد نه مُدروز بودن آن. اگر مدام پیرو مد باشید، با این همه لاک جدید که وارد بازار می‌شود مجبورید مدام نوع و طرح جدیدی از آن را خریداری کنید.

بدون برنامه خرید نکنید. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای خرید لاک خاصی به فروشگاه رفته‌اید، ولی مسحور رنگ‌ها و انواع دیگر لاک شده‌اید و با خرید یک دوجین لاک از فروشگاه خارج شده‌اید. پیش از خرید خودتان را قانع کنید که فقط چیزی را که نیاز دارید خرید کنید.

به‌دنبال فروش‌های مناسبتی و تخفیف‌ روز‌های خاص باشید و در صورتی که به چند‌ رنگ و نوع لاک احتیاج دارید سعی کنید از یک فروشگاه خرید کنید تا از تخفیف بهره‌مند شوید. فروشگاه‌های آنلاین معمولا تخفیف‌های خوبی ارائه می‌دهند.
خرید از فروشگاه معتبر

نه فقط لاک، بلکه بهتر است هیچ نوع لوازم آرایشی و بهداشتی را از دست‌فروش‌‌ها و فروشندگان نامعتبر خریداری نکنید. شاید این فروشندگان قیمت‌های ارزان‌تری را پیشنهاد دهند ولی کیفیت محصول را تضمین نمی‌کنند. مخصوصا اگر قصد خرید لاک برای کودک دلبندتان را دارید، توجه بیشتری به خرج دهید. شاید بهتر باشد برای کودک لاک را از داروخانه‌ها خرید کنید. در این صورت مطمئن خواهید بود که لاک تقلبی نمی‌خرید.

آیا عوامل دیگری هم برای خرید لاک ناخن وجود دارند که از قلم انداخته باشیم؟ لطفا با ما در بخش دیدگاه‌ها مطرح کنید./ درجه
ارسال نظرات
موضوعات روز