جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶
با پیشرفت تکنولوژی، شهرها به‌سوی هوشمندشدن پیش می‌روند. در شهرهای هوشمند باید امکان رزرو آنلاین جای پارک نیز وجود داشته باشد.
کد خبر: ۴۱۴۷۵
تیتر20- شرکت‌هایی نیز کشورمان دست‌به‌کار شده‌اند و این خدمات را ارائه می‌دهند. اگر به‌فکر رزرو جای پارک به‌صورت آنلاین هستید، با ما همراه باشید. در این مطلب، بهترین سامانه‌های فعال در این زمینه را معرفی می‌کنیم.

ویژگی‌های بهترین سایت‌های رزرو آنلاین جای پارک

در کلان‌شهرها اغلب جای پارک پیدا نمی‌شود یا پارکینگ‌های عمومی کافی وجود ندارند. در این وضعیت، اگر بتوانیم به‌صورت آنلاین جای پارک رزرو کنیم، در وقت‌مان صرفه‌جویی خواهیم کرد. اما عملکرد شرکتی که این خدمات را ارائه می‌دهد باید به گونه‌ای باشد که کاربران بتوانند در زمانی کوتاه و بدون دردسر جای پارک رزرو کنند؛ بنابراین در انتخاب باید دقت کنیم. به این منظور، در ادامه، ویژگی‌هایی را معرفی خواهیم کرد که این وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها باید داشته باشند.
۱. پوشش پارکینگ‌های عمومی و حاشیه‌ای

همان‌طور که می‌دانید، تعداد پارکینگ‌های عمومی در کلان‌شهرها محدود است و پاسخ‌گوی تعداد زیاد خودروها نیست. بنابراین یک سامانه رزرو آنلاین جای پارک خوب باید امکان رزور جای پارک حاشیه‌ای (در کنار خیابان) را نیز در اختیار کاربران قرار دهد.
۲. پوشش تمام کلان‌شهرها

امروزه در تمام کلان‌شهرها مشکل جای پارک وجود دارد و گاهی مجبوریم زمان زیادی را برای پیداکردن جای پارک صرف کنیم. یک سامانه خوب باید تمام کلان‌شهرها را پوشش دهد؛ به این ترتیب، در سفرهایی که با خودرو می‌رویم نیز مشکل جای پارک نخواهیم داشت.
۳. روند رزرو آسان

فرض کنید می‌خواهید خود را سریع به مقصد برسانید. در این شرایط ترجیح می‌دهید که سریع جای پارک رزرو کنید. بنابراین مهم است که وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های ارائه‌دهندۀ این خدمات، روند رزروی آسان و سریع داشته باشند.
بهترین سایت‌های رزرو آنلاین جای پارک

این بازار هنوز در کشور ما نوپاست؛ به‌تبع آن، شرکت‌های فعال در این زمینه نیز عمر چندانی ندارند؛ بنابراین نمی‌توان از میان آنها سامانه‌ای را یافت که بتواند تمام ویژگی‌های ذکرشده را به بهترین شکل ارائه دهد. باوجوداین، فعالان این عرصه توانسته‌اند گام‌های مؤثری بردارند و راهکاری برای مشکل پیداکردن جای پارک به‌ویژه در پایتخت ارائه دهند.
رتبه چهارم: بوک‌پارک (book-parks.com)

بوک‌پارک یکی از تازه‌کارهای این بازار است. برای استفاده از خدمات این سامانه ابتدا باید اپلیکیشن آن را نصب کنید. پس از ثبت اطلاعات کاربری، در سه مرحله می‌توانید جای پارک رزرو کنید.

بوک‌پارک تاکنون (زمان نگارش این مقاله) تنها در اهواز امکان خدمت‌رسانی به کاربران را دارد؛ به‌علاوه، در این سامانه نمی‌توان جای پارک حاشیه‌ای رزرو کرد.
رتبه سوم: جاست (just.ir)

جاست سامانه‌ای است که در آن، کاربران به همدیگر کمک می‌کنند تا جای پارک پیدا کنند. در حقیقت، کاربران جای پارک خود را پس از آنکه نیاز نداشتند، به دیگران می‌دهند و در قبال آن هزینه دریافت می‌کنند.

سازوکار جاست به این شکل است که کاربر اطلاعات جای پارک را برای استفادۀ دیگر کاربران ارائه می‌دهد و کاربر دیگری که به آن جای پارک نیاز دارد، برای استفاده از آن درخواست ارسال می‌کند؛ در نتیجه، در یک چشم برهم‌زدن می‌‌توانید جای پارک حاشیه‌ای دریافت کنید و با ثبت اطلاعات جای پارک خود، کسب درآمد نیز داشته باشید. جاست، با مشارکت اجتماعی، قصد دارد مشکل جای پارک را تا حدی کاهش دهد.
رتبه دوم: بی‌پارک (bipark.ir)

بی‌پارک سامانه‌ای برای رزرو جای پارک به‌صورت آنلاین است که کاربران می‌توانند از آن درآمد نیز داشته باشند. برای رزرو آنلاین جای پارک باید اپلیکیشن این سامانه را نصب کنید یا از طریق وب‌سایت آن اقدام کنید. در ادامه، محدوده موردنظر خود را جست‌وجو و از میان پارکینگ‌ها یکی را رزرو کنید. در این سامانه، علاوه بر جای پارک در پارکینگ‌های عمومی، می‌توانید جای پارک حاشیه‌ای را نیز رزرو کنید؛ البته رزرو جای پارک حاشیه‌ای برای روزهای آینده امکان‌پذیر نیست.

همان‌طور که گفتیم، کاربران می‌توانند از طریق بی‌پارک درآمد هم کسب کنند. کاربران می‌توانند جای پارک حاشیه‌ای خود، جلوی درب منزل یا مغازه‌شان را به‌صورت رایگان یا باهزینه در بی‌پارک به اشتراک بگذارند.
رتبه اول: الوپارک (www.alopark.com)

الوپارک سامانه‌ای برای رزرو جای پارک و پارکینگ است. برای رزرو جای پارک به‌صورت آنلاین، باید از طریق اپلیکیشن یا وب‌سایت ثبت کنید. در ادامه، می‌توانید در هر منطقه از شهر، با چند کلیک، جای پارک رزرو کنید. محدوده موردنظر خود و تاریخ ورود و خروج خودرو را جست‌وجو کنید تا این سامانه پارکینگ‌های دورواطراف محل موردنظرتان را به شما نمایش دهد. در این سامانه، پارکینگ‌هایی که امکان رزرو اینترنتی دارند، همراه با هزینه آنها، مشخص شده است. شما می‌توانید از بین این پارکینگ‌ها نزدیک‌ترین گزینه به موقعیت مکانی مدنظرتان را انتخاب کنید.

هزینه پارکینگ باید به‌صورت آنلاین پرداخت شود و امکان پرداخت هزینه به‌صورت حضوری و در پارکینگ وجود ندارد. الوپارک در حال حاضر در شهرهای تهران، تبریز و قم فعالیت دارد. این سامانه، علاوه بر جای پارک، خدمات دیگری نظیر استعلام خلافی خودرو و استعلام بیمه را نیز ارائه می‌دهد.
جمع‌بندی

در الوپارک، بسیار ساده می‌توانید جای پارک رزرو کنید و هزینه آن را بپردازید. اما اگر ترجیح می‌دهید درآمدی نیز از طریق معرفی جای پارک داشته باشید، بی‌پارک و جاست می‌توانند به شما کمک کنند. با این دو اپلیکیشن، نه‌تنها مشکل پارک خود و دیگران را حل می‌کنید بلکه از این طریق، درآمد نیز خواهید داشت./ درجه
ارسال نظرات
موضوعات روز