جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: برای کاهش خطر ابتلای پاکبانان به ویروس کرونا با تامین وسایل محافظتی سطح مواجهه پاکبانان با پسماندها کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۴۱۵۱۵
تیتر20- صدرالدین علیپور رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در نشست خبری مجازی با اشاره به اینکه در حوزه خدمات شهری تصمیم گرفتیم برای افزایش حداکثر ی مراتب مراقبتی، در حال رایزنی با شهرداران مناطق هستیم تا مواجهه پاکبانان با پسماندها به حداقل برسد.

وی گفت: به همین منظور در تلاشیم تا پاکبانان با تأمین وسایل محافظتی همچون دستکش و ماسک مجهز شوند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه وزارت بهداشت در خصوص پسماندهای خشک و تفکیک پسماند پروتکل ارائه نداده بود، اظهار داشت: برای پیشگیری از خطرات احتمالی و با توجه به تجربه کشور چین، تفکیک پسماندهای خانگی را که احتمال انتقال ویروس در آن وجود داشت تعطیل کردیم.

وی ادامه داد: بنابر تصمیم و سیاست یکسانی با همکاری معاونت مالی شهرداری قرار شد قراردادهای پیمانکاران تفکیک پسماند به مدت یک ماه تمدید شده و حقوق کارکنان آنها در این مدت پرداخت شود.

علیپور اظهار داشت: بر طبق این تصمیم تفکیک پسماند خشک در سطح مخازن و آراد کوه و ایستگاه‌های میانی منتفی شده و پسماندها به صورت مستقیم برای دفع منتقل می‌شود.

وی با بیان این که انجام این کار برای مرکز پسماند بسیار سنگین است اظهار داشت: در مدت اخیر توانستیم دفع پسماند را به کمتر از ۲ هزار تومان کاهش دهیم و حالا باید بیش از ۶ هزار تن پسماندها دفع کنیم.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به اینکه انجام این عملیات با توجه به ظرفیت ماشین آلات و پشتیبانی کار سنگینی محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: اما این روش علمی ترین روش در حال حاضر برای مدیریت پسماند محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در موضوع پسماند پزشکی هم تلاش شده تا ناوگان ما در این حوزه افزایش یابد و در مدت کمتری پسماندهای بیمارستانی جمع شود.

علیپور گفت: برای بیمارستان‌های مخصوص بیماران مبتلا به کرونا هم ماشین‌آلات جداگانه‌ای در نظر گرفته ایم.

وی افزود: در نظر داریم مرکز دفن جداگانه‌ای با عمق بیشتر و شرایط ایزوله برای دفع پسماندهای بیمارستان‌هایی که پذیرش بیماران کرونا دارند در نظر بگیریم.

وی یادآور شد: اگر شرایط تغییر کرد فاز زباله سوز موجود تکمیل و تغییراتی در آن ایجاد می‌شود تا مجموعه پسماندهای پزشکی را به صورت کامل بسوزانیم.

وی با بیان اینکه باید شهروندان رعایت بیشتری را در مورد پسماندهای خانگی و پسماندهای که در معابر دور انداخته می‌شود داشته باشند گفت: با احتیاط بیشتر احتمال بالا رفتن تعداد مبتلایان به ویروس کرونا کاهش می‌یابد./اقتصادآنلاین
ارسال نظرات
موضوعات روز