پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
امنیت مسافران در طول سفرهای هوایی به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از مهم ترین آنان، ویژگی های فنی و مهندسی هواپیمایی است که شما با خرید بلیط هواپیما، شانس سوار شدن بر آن را به دست آورده اید.
کد خبر: ۴۱۶۶۸
تیتر20- البته مهارت خلبان و شرایطی که برای او پیش می آید نیز در امنیت هواپیما تاثیرگذار است. به هر حال به تازگی، امن ترین هواپیماهایی که در حال حاضر از طرف ایرلاین های مختلف پرواز می کنند و مسافران توانایی خرید بلیط هواپیمایشان را دارند، معرفی شده و به همین خاطر ما می خواهیم تا در این مقاله آن ها را به شما معرفی نماییم. با ما همراه باشید.

هواپیمای ایرباس A320
شرکت هواپیمایی ایرباس، یکی از بزرگان صنعت هواپیماسازی است و برای سالیان سال بهترین هواپیماهای جهان را تولید کرده. یکی از این هواپیماها که چه در زمان خرید تور مسافرتی و یا بلیط هواپیما می توانید از آن برای سفرهای هوایی استفاده نمایید، ایرباس A320 است. این هواپیما در حدود 32 سال است که در مدل های مختلف تولید می شود و بین ایرلاین های بزرگ محبوب است. آمار و ارقام به ما می گویند که در طول مدتی که این هواپیما تولید شده، 3 هزار و 600 فروند از آن در سرتاسر جهان فعال است که از این تعداد تنها 8 مورد از آن ها دچار سانحه آن هم به دلایل گوناگون شده اند. با استناد به همین گزارش می توان گفت که ایرباس A320 یکی از امن ترین هواپیماهای جهان است.

هواپیمای بوئینگ 737
هواپیمای امن دیگری که می خواهیم به شما معرفی کنیم، هواپیمای بوئینگ سری 737 است که در بین سال های 1984 تا 2000 تولید شده است ولی هنوز هم توسط ایرلاین های مختلف در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. بوئینگ 737 که از موتور CFM بهره می برد، با استناد بر اتفاقات تاریخی 12 سال از آخرین حادثه ای که با حضور این هواپیما رخ داده می گذرد. با توجه به این که دیگر اتفاقی برای این هواپیما رخ نداده، به نظر می رسد که هواپیما بوئینگ 737 یکی از ایمن ترین هواپیماهای فعال در حال حاضر در جهان است.

هواپیمای ایرباس A330
باز هم به سراغ یکی از دیگر تولیدات شرکت ایرباس یعنی هواپیمای ایرباس A330 می رویم. در حال حاضر، 577 فروند از این هواپیما که تولیدش هنوز هم ادامه دارد، فعالیت می کند و پس از گذشت نزدیک به 27 سال از تولیدش، تنها سانحه ای که برای این هواپیما رخ داد؛ همین اواخر و در رودوژانیرو بوده است. آمار جالب و چشمگیر دیگری که درباره این هواپیما وجود دارد این است که تا سال 2008، هیچ حادثه ای برای هیچ کدام از هواپیماهای مدل ایرباس A330 اتفاق نیفتاد بوده و این هواپیما در صدر لیست امن ترین هواپیماهای جهان قرار گرفته بوده است.

از آن جا که ایرباس A330 هواپیمایی محبوب برای ایرلاین های مختلف است به نظر می رسد که مسافرین زیادی شانس خرید بلیط هواپیما A330 از ایرلاین های خارجی مختلف را توسط شرکت های مسافرتی و خدمات گردشگری را داشته اند و علاوه بر امنیت سفر، از مزایایی همچون پشتیبانی 24 ساعته در تمامی روزهای هفته و حتی در ایام تعطیل نیز بهره مند شوید.
 
هواپیمای بوئینگ 777
یکی از امن ترین هواپیماهای جهان در حال حاضر، هواپیمای بوئینگ 777 است. این هواپیما که یکی از تولیدات بسیار معروف شرکت بوئینگ هم هست، تا به حال هیچ حادثه مرگباری در طی 19 میلیون ساعت پروازی خود نداشته است و از آن معمولا به عنوان ایمن ترین هواپیمای حال حاضر در سراسر جهان یاد می شود. به طور مثال یکی از بدترین حوادثی که برای این هواپیما اتفاق افتاده، اتفاقی بوده که در هنگام فرود هواپیمای بریتیش ایرویز در فرودگاه هیترو شهر لندن اتفاق افتاده و علتش هم کار نکردن مبدل های حرارتی به خاطر تشکیل بلورهای یخی در اثر برودت هوا بود، این حادثه هیچ تلفات جانی در پی نداشت.

هواپیما ایرباس A340
یکی از ایمن ترین هواپیماهایی که در حال حاضر در جهان وجود دارد، هواپیمای ایرباس A340 است. در حال حاضر از این مدل هواپیما، 341 فروند هواپیمای فعال در آسمان های سراسر دنیا وجود دارد که با مجموع 13 میلیون ساعت پروازی، تا به حال حادثه ای که منجر به مرگ مسافری شود برای آن اتفاق نیفتاده است.

این هواپیما بسیار پیشرفته است و آمار چشم گیری در تمامی زمینه ها از خود به جای گذاشته اما بیشتر ایرلاین ها تمایل دارند تا با اتخاذ شیوه های مقتصدانه، از مدل های شبیه به این هواپیما همچون بوئینگ 777 استفاده نمایند. آخرین باری که برای این هواپیما حادثه ای اتفاق افتاد در تورنتو کانادا در سال 2005 بود که به علت طوفانی بودن هوا، این هواپیما دچار مشکل شد و متاسفانه هر 43 مسافری که بلیط هواپیما ایرفرانس با هواپیما ایرباس A340 را خریده بودند، دچار مجروحیت شدند.

هواپیما بوئینگ 757
با این که 15 سال است که از ساخت آخرین سری هواپیما بوئینگ 757 می گذرد اما با این حال، 973 فروند از این هواپیما در سراسر جهان به عنوان یکی از امن ترین هواپیماهای جهان در حال فعالیت است. بوئینگ 757 هواپیمایی محبوب است و در طول 36 سالی که از فعالیتش می گذرد تنها 5 سانحه داشته که منجر به مرگ مسافرینش شده است.

در این مطلب برخی از امن ترین هواپیماهای موجود در جهان را که با خرید بلیط هواپیما می توانید سوار آن ها شوید را به شما معرفی نمودیم. هر کجای دنیا که هستید، پیشنهاد ما این است که بلیط هواپیما، تور مسافرتی و یا حتی رزرو هتل را توسط شرکت خدمات گردشگری و مسافرتی معتبری انجام دهید./ بیتوته
ارسال نظرات
موضوعات روز