چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
یک کارشناس بازسازی گفت: نصب یراق آلات دو تیکه بر روی درب های داخلی ساختمان، بسیار گرانتر ازنصب یراق آلات یک تیکه است.
کد خبر: ۴۱۷۲۶
تیتر20- این روزها درب هایی با قفل و دستگیره دو تیکه بسیار متداول تر از درب هایی با قفل و دستگیره یک تیکه است. یراق آلات دو تیکه که جای خود را بر روی درب های ادارات و ساختمان های لوکس باز کرده است، عمدتا بر درب های ام دی اف و درهای چوبی بکار برده می شود.

محمد محمدی، کارشناس بازسازی خانه های قدیمی، در گفتگو با خبرنگار پیام ساختمان با بیان اینکه نصب یراق آلات دو تیکه فنی تر و سخت تر از نصب یراق آلات یک تیکه بر روی درب است، گفت: قیمت نصب یراق آلات دو تیکه بر روی درب های ساختمانی از 40 تا 60 هزار تومان به ازای هر درب است و این در حالی است که نرخ یراق آلات دو تیکه از 150 هزار تومان شروع می شود.

وی افزود: قفل های سوئیچی که در داخل یراق آلات دو تیکه بکار می رود عمدتا چینی و به قیمت 30 هزار تومان است در حالی که قفل داخلی این یراق آلات هم 60 هزار تومان محاسبه می شود.

محمدی با اشاره به قیمت درب های ام دی اف اظهار داشت : درب های ام دی اف، قیمتش بستگی به ضخامت ورق ام دی اف و روکشی پی وی سی دارد که بر روی درب کشیده است.

وی ادامه داد: هراندازه که ضخامت دو پوشش نامبرده بیشتر و قطور باشد، قیمت درب بالاتر و گرانتر است.

قیمت درب های ام دی اف

به گفته این کارشناس برای مثال درب با ضخامت ورق 8 میل و روکش 4 میل 900 قیمت تا یک میلیون تومان دارد در حالی که درب هایی با ضخامت 5 میل و روکش 2 دهم از 550 تا 650 هزار تومان قیمت گذاری می شود.

محمدی با بیان اینکه بر روی درب های ام دی اف، ورق پی وی سی کشیده می شود، گفت: هرچقدر ضخامت ورق پی وی سی بر روی درب ام دی اف بیشتر و ضخیم تر باشد، پس از ماشین کاری سطح صاف تری از درب به دست می آید

وی افزود: در حالیکه درب هایی با روکش نازک پس از ماشین کاری، سطحی ناصاف خواهند داشت.

به گفته محمدی بهتر است از درب هایی که ضخامت روکش پی وی سی آنها چهار دهم است استفاده شود تا پس از ماشین کاری یا همان سی ان سی ، سطح صافی بر روی درب داشته باشیم.

وی به قیمت درب های ام دی اف هم در بازار اشاره کرد و اظهار داشت: نرخ یک لنگه درب ام دی اف به صورت خام 350 هزار تومان است که اگر بر روی این درب ازروکش پی وی سی با طرح چوب استفاده شود قیمت آن بین یک میلیون تا یک میلیون و 200 هزار تومان محاسبه خواهد شد./پیام ساختمان

ارسال نظرات
موضوعات روز